Ik kan mij helemaal vinden in wat je schrijft hoor, en ik vind ook zeker niet dat sporten alléén om dun te worden is. Doen wat je leuk vindt en dus volhoudt is het belangrijkste en het beste.
Omdat ik Cynthia zo lang volg weet ik dat ze vaker heeft gezegd dat ze het gewoon niet zo leuk vindt, dus ik vraag mij bij haar nu wederom af ‘who are you kidding?’
Daarnaast heeft ze vorig jaar een reeks aan gefrustreerde stoters geplaatst over al die vrouwen die zo ongezellig zijn en aan balansdagen doen. ‘Nee ik eet vandaag geen pizza. Liever een salade. Gisteren heb ik al patat op.’ Daar had zij nogal een mening over terwijl zij nu feitelijk hetzelfde doet. Ze wil een gezond lijf (wie niet) en dit is haar manier van de balans vinden.
Wat ze doet is prima! Maar ik vind haar in wat en hoe ze het uitdraagt gewoon hypocriet. Iedereen mag zijn/haar mening veranderen maar doe dan niet iedere keer daarvóór alsof alsof je de waarheid in pacht hebt.
Meit, dit verhaal slaat toch echt nergens op. Gezond eten en sporten heeft in wezen niet veel met elkaar te maken. Gewicht en gezond zijn ook niet. En sporten en gezond zijn ook al niet.
En dan nog, laat haar doen wat ze wil doen. De enige reden waarom ze gedwongen wordt zich uit te spreken over bepaalde dingen is wrs omdat mensen zoals jij haar continu daartoe uitdagen. Waarna ze weer aangesproken kan worden op ‘hypocrisie’.
Meit. Huh?
Cynthia wil een gezond en sterk lichaam en gaat dus sporten.
Iemand ander wil een gezond en sterk (en misschien óók nog een slank lichaam) en eet gezond.
Ik zie dezelfde doelen maar andere middelen. Ik zie daardoor ook een verband. Zo moeilijk is dat niet.
een boekenrubriek met 1 niet uitgelezen boek afzeiken, dan heb je mijn zegen. maar dit gewicht/gezondheidsissue is zooo persoonlijk en gevoelig, laat dat lekker.
Ik koop gewoon nieuwe shampoo/zeep zodra de oude op is (en dat duurt wel een tijdje). Met die hoeveelheid back-ups die Mascha in huis heeft vind ik het vooral indrukwekkend dat ze een groot deel blijkbaar wél op krijgt voordat de houdbaarheidsdatum verstreken is. De gedachte dat ik 's ochtends voor ik goed en wel wakker ben uit 30 verschillende producten moet kiezen geeft me keuzestress haha.
Het valt me wel echt op dat jij best regelmatig post over gezond eten/eetgewoontes/gewicht o.i.d. en dat je vaak dit soort ‘discussies’ begint en dat is niet erg als dat gewoon je interesse heeft maar ik vind het wel jammer dat je iemand die besloten heeft om ‘beter voor zichzelf te zorgen’ of hoe ze het ook noemt zo veroordeelt op eerdere keuzes.
Jij bent denk ik heel goed in ‘gezond leven’ (althans dat begrijp ik uit je posts) maar dat is voor sommige mensen heel moeilijk en ik denk niet dat het dan helpt als je ze veroordeeld.
Nieuwe video van Mas gaat over hoeveel ze uitgaf vorige week. Voor mij heel veel haha (die sportsessies kosten 100,- per keer omg) maar ik vond het wel echt een leuke video! Leuk ge-edit met vlogbeelden tussendoor, haar trui afgestemd op de edits tussendoor… En ook weer typisch dat zij (volgens mij) de eerste Nederlandse is die deze video maakt!
Edit: Haha @Effy precies tegelijkertijd ook over die sportkosten
Je kunt zeggen wat je wilt van Mascha, maar ze heeft altijd wel als een van de eerste in NL dingen opgepikt uit de USA qua Youtube trends.
Mukbangs, pashokjes shoplogs, ASRM en vast nog meer.
die edits love it! Echt een vooruitgang
haha ik zit er net naar te kijken, moest er ook om lachen en heel herkenbaar. zoveel geld verdwijnt ergens in een zwart gat. Hele leuke video!
Ik vind dit echt heel leuk om te zien. Ik vind het ook leuk om te horen hoe zij en G de kosten delen. Ben ik altijd super benieuwd naar bij mensen.
Nou ik ook in 4 maand (exclusief vaste lasten dan). En ben geen arme student maar werk gewoon bijna fulltime
Kanonnen wat een bedrag.
Ik ben wel jaloers op hoe makkelijk ze er over doet, oh €100 voor pt, €100 Bodyfix, €50 facial OH WELL. Hoop echt dat ik dat punt ooit bereik in mijn leven, gewoon lekker kopen/uitgeven wat je wil en er niet over na hoeven denken.
Lippen laten doen mag toch niet als je zwanger bent?
Even om te relativeren, geld maakt niet gelukkig. Ik heb best wat te besteden en hecht daardoor juist minder waarde aan dingen hebben/doen die voor een ander heel bijzonder zijn en er daardoor misschien meer van genieten, het geeft keuzestress en alles went. Het is niet zaligmakend om alles wat je wilt hebben meteen te kopen of kunnen doen. Ook wekelijkse massages of oneindig veel kleding etc.
@motherofragons lijkt me niet, ze is zwanger en dan mag dat niet, misschien goeie lipstick of houd ze wat vocht vast?
Die reactie van sanne ook weer
Nou geld zou mij op dit moment toch wel heel gelukkig maken
Mij ook. Niet hoeven werken om rond te komen en meer kunnen studeren zou zo fijn zijn
Ik denk dat je het lief bedoelde maar dit is echt een van de minst sympathieke posts ooit.
Als een tekort aan geld je juist problemen geeft dan is het een ander verhaal denk ik.
Als je “gewoon” goed rond kan komen en af en toe wat extra’s hebt om iets leuks te doen/kopen voor jezelf dan ben je denk ik niet perse gelukkiger met wat meer, omdat je ook je uitgaven daarop af stemt en er dan gewenning optreed.
Eigenlijk een veel complexere discussie, misschien dacht ik wat te zwart wit. Het heeft dus ook te maken met vrije tijd/tevredenheid etc etc. Het kan niet algemeen vastgesteld worden. Ik neem het terug, ik wil niet als een snob overkomen. Ik bedoelde het inderdaad goed.