Beutyblogtopic XL #7

Wat een moraalridder onzin is dit zeg.

Volgens mij maken we de wereld echt niet beter met elkaar door maar allerlei onderwerpen en uitspraken taboe te verklaren.

Ik ben blij dat iemand die meer te besteden heeft voor de verandering eens niet bijdraagt aan de verheerlijking van een dikke bankrekening. Want guess what, doordat heel veel mensen heel druk zijn met het nastreven van dikke bankrekeningen ontstaat er grote ongelijkheid en dus juist ja, mensen met en zonder privileges.

14 likes

Nee want iedereen die steeds maar hetzelfde blijft zeggen maakt het forum gezelliger natuurlijk.

7 likes

Ik heb nooit gezegd dat mensen hun mond gesnoerd moet worden. Alleen dat het na een tijdje niet leuk is/kan zijn om steeds dezelfde soort reacties te krijgen. Zeker als iemand al toegeeft dat haar reactie niet handig was. Misschien komt mijn bericht verkeerd over, maar ik heb nooit gezegd dat het niet mag

6 likes

Waar het me om gaat is dat jij vindt dat als je zelf een bepaald privilege hebt je dan kennelijk niet over dat onderwerp zou mogen mee praten zonder vervelende reacties te verwachten. Dat lijkt me bijzonder kort door de bocht.

13 likes

Ah ja… ik snap wel hoe het over kan komen. Het was in elk geval niet mijn bedoeling de focus op haar keuze te leggen. Haar keuze lijkt mij prima en daarnaast, het is idd haar keuze. Wat mij opvalt is dat juist zij in het verleden zich geërgerd uit heeft gelaten over andermans keuzes (in het zoeken van een vorm van balans) en daar veel negatieve stories aan besteed heeft. Zij veroordeelde hun keuze publiekelijk. En nu deelt ze met iedereen haar gezonde keuzes. Ik vind dat ze met twee maten heeft gemeten en dat vind ik niet zo sympathiek.

3 likes

Ik vind dit pas dikke onzin.

9 likes

Het gaat me nog steeds om deze uitspraak van jou. Het komt hier over alsof jij vindt dat iemand hier meteen flink onder vuur moet komen liggen. Aangezien mensen hier ook reageren met iets a la “meest onsympathieke reactie ooit”.

Maar als je bedoelt dat we vervolgens ook gewoon een zinnige discussie/gesprek met elkaar moeten kunnen hebben dan ben ik het met je eens.

4 likes

Nou omdat je met nogal een ongenuanceerd statement uit de hoek komt?

4 likes

Ik denk dat geld niet altijd gelukkig maakt. Maar dat het wel je leven soms makkelijker kan maken.

5 likes

Ik wil gewoon meer geld.

33 likes

oh ik dacht bij 66000 per jaar wat ik ook wel een groot bedrag vind, ik kom zelf rond van heel weinig, maar de balkenende norm is alweer drie keer zo hoog als dat bedrag, kan me dan ook echt niet zo goed voorstellen wat je daar allemaal mee doet dan.

Vind 't niet zo shocking dat geld (vanaf een bepaald bedrag) niet gelukkig maakt maar 't bericht waar de discussie mee startte leek een beetje in de richting te gaan van veel geld maakt ongelukkig, met keuzestress en niet meer kunnen genieten van dingen etc, en dat lijken me eerlijk gezegd echt non-problemen.

6 likes

Een vriendin van mij verdient vrij goed en geeft zelf aan dat ze een verstoorde relatie met geld heeft… ze spaart heel veel (omdat ze lage vaste lasten heeft, maar ook omdat ze weinig uitgeeft) maar zonder een spaardoel - alsof ze een soort verzamelwoede heeft maar dan met geld.

Maar bijna alles heeft afnemende meeropbrengsten, geld is daar geen uitzondering op

1 like

Als ik het zou kunnen betalen zou ik denk ik wel vaker een uber nemen. Ik vind juist echt een van de weinige dingen waarvan ik het echt waard vind om er veel geld aan uit te geven. Overigens was het een werkafspraak dus het zou me niets verbazen als ze het van de belasting aftrekt. Dan is het dus goedkoper.

2 likes

deels wel, maar ik denk dat dat ook wel echt een huidige trend is. Ik heb het idee dat we in de jaren 90 echt soberder leefden. Dus dat het ook kopiergedrag is.

3 likes

Nou ja je hebt het erover dat het logisch is dat je gaat leven naar je inkomen en dat je dus makkelijk dat bedrag uitgeeft. Maar thuisbezorgd bestellen en dergelijke maar, ik probeer te beargumenteren dat dat geen wet van meden en perzen is. Kijk een huis met genoeg ruimte is een basisbehoefte maar eten bestellen is wel degelijk een luxe.

Wat Flamoes zegt is natuurlijk zeker waar. Maar waar het mij eigenlijk in het grote geheel om gaat is dat de verschillen tegenwoordig zo groot zijn. Vroeger was ver minder luxe maar ook relatief minder armoe. En ik denk dat eigenlijk wel te prefereren is t.a.v. deze tijd.

ja deze kloof groeit wereldwijd,

3 likes

Haar moeder ik ga stuk.

9 likes

Ik zei vandaag ziplogbaggie :cry:

12 likes

Haha, herkenbaar dat je zo’n woord er opeens uitkomt.