Beutyblogtopic XL #8

Doet me echt denken aan een kind die bedacht heeft dat je een schoudertas ook gewoon over je hoofd, op je borst kan laten hangen en dat dan vet trots aan iedereen wil laten zien. Wtf :neutral_face:

2 likes

Op woo hah draagt iedereen dit. Kun je goed mee in de moshpit, dit helemaal om je rug vast enzo

1 like

Beetje late reactie, maar zag die marije ook al over masterclass posten. Stiekeme spon?

De huismuts had het er ook al over in een vlog.

1 like

Wow Mas zegt zo veel onzin over haar camera’s vandaag. Heel entertaining. Ze sluit af met iets van “ja heel techy allemaal. Snap het wel als je geen idee hebt waar ik het over heb”. Maar ze heeft zelf geen idee wat ze zegt.

17 likes

Het zou pas toeval zijn als ze dr dochter Betty noemt

Nog beter als Betty geboren wordt op 8-8

20 likes

Oh ook echt, 50mm … een macro lens? Ze moet hem 4 meter verder zetten om te filmen.

Hier gaan veel mensen de mist in. Je hoort dat 50mm de beste portretlens is. Maar niet veel mensen hebben een fullframe camera. (Je sensor heeft dan de afmeting van een 35mm rolletje ongeveer) 50 mm zie je in grootte wat je oog ook ziet.

Meeste camera’s hebben een kleinere sensor en hebben dus een “crop factor” als je 50mm gaat gebruiken dan ben je al aan het inzoomen dus.
Bij een systeemcamera heb je vaak een four thirds sensor en zit je met een 35mm op hetzelfde zoomfactor als 50mm op fullframe.

1.4 is superzoom zegt ze…

Nee dat is je diafragma, klein getal is groot diafragma. Is ook lichtsterk (komt dus meer licht op je sensor)
Als laatste klopt het wel wat ze zegt, bij 1.4 heb je een kleine scherpte-diepte. Als je op je neus scherpstelt zijn je oren niet scherp zeg maar (diafragma 22 (klein gaatje) is dus voor landschapsfoto’s fijn om veel scherp te krijgen)

Camera maakt niet de foto’s, ze twijfelt of ze dan meteen een andere camera moet kopen want die past beter bij de lens.

Nee je koopt de lens die het beste bij je camera past.

Zo even de juiste informatie (ok zover ik kan vertellen want ik ben geen prof fotograaf)

19 likes

Macro lenzen beginnen eigenlijk het liefst vanaf 60mm.
60mm is je brandpunt. Maar wat is dan het verschil?
de plaatsing van de lenzen binnen de totale lens is anders.
Pak maar eens een gewone lens en draai deze om (met de hand vasthouden)
Dan heb je ineens een macrolens! Je kunt veel dichterbij komen. Daarom zijn er ook omkeerringen op de markt zodat je een gewone lens andersom op je body kan monteren.
Je moet dan wel handmatig scherpstellen want dat werkt niet meer :smile:

1 like

Mas zegt ook dat ze van kijkers vaak terug krijgt dat ze niet scherp is in de video’s van beautygloss. Hoezo moeten anderen haar daarop wijzen? Dat zie je dan toch zelf ook tijdens de edit?

2 likes

Maar dan zou je je hele tye-dye overnieuw moeten doen! Bijvoorbeeld

Maar je zou wel even testfilm kunnen maken uiteraard

2 likes

Ahh ja das waar. En waarschijnlijk is dat beeldscherm van de camera waar ze continue op kijkt tijdens het filmen te klein om scherpte te zien. Kan ze beter net zoals Nikkie zo’n groot scherm voor zichzelf neerzetten dan zie je het wel meteen.

1 like

Ik kon mijn ipad koppelen aan mijn camera. Meteen mijn foto in beeld! Vet cool

Dit komt inderdaad een stuk meer in de buurt van de juiste info haha. Ook hinderlijk: ze zegt “het was echt een mega investering. Hij was wel 1000 euro ofzo”. Die lens is 349eu en geen mega professioneel ding zoals ze zelf altijd zegt. Ze heeft écht écht geen 5D van 3000 euro met een 16-35 2.8 lens van 1600eu nodig. No way. Dus beter dat ze dat nog niet heeft besteld.

3 likes

Snap sowieso niet dat ze perse een spiegelreflex wil, ze filmt het laatste half jaar gewoon met dr vlogcamera en uhhhhh, ik zie weinig verschil. Ze maakt ook geen make-up turtullio’s meer dus waar heeft ze macro voor nodig? Voor dr potje zongedroogde tomaten die ze in de pan flikkert?

18 likes

Super mooie foto!

1 like

Valt die buik eraf als ze hem niet vast blijft houden

31 likes

Het Meghan Markle effect

2 likes

Die andere vrouw :joy:

Maar ja, de Britse tabloids hebben zeker een bias, en zijn bovendien verwerpelijk.
MM was alleen het meest recente prominente voorbeeld.

3 likes

Er is toch ook geen probleem want ze heeft al een mooie foto gemaakt in de tuin waar ze blij mee is?

6 likes

Oh ja zo lees ik hem in principe ook haha maar dan met als uitkomst dat dit haar oplossing is. In principe hetzelfde als wat jij postte maar dan zonder het bos. Nouja hoe dan ook alsnog een mooie foto! Ze ziet er gelukkig uit.

4 likes