Beutyblogtopic XL #8

Rustaaagh

Maar mascha komt dacht ik niet onnodig buiten en naar het bos gaan voor een fotoshoot is dat wel (maar ik loop wel flink wat vlogs achter dus mss komt ze ondertussen wel onnodig buiten)

1 like

In een cameralens zitten glazen lenzen. Bol en hol.
Met een brandpuntsafstand van 80 In beide lenzen is de afstand hetzelfde maar de plaatsing van bolle en holle lens is anders.

Macro kun je heel dichtbij scherpstellen en afdruk maken van 1:1
Met een gewone lens zit daar een een kleine vergroting in. En kun je je beeld niet scherp krijgen binnen (laten we zeggen 1 meter)
Een insect fotograferen is dan niet mogelijk.

Als je je gewone les loshaalt en omdraait (lensvatting zit dan dus aan de voorkant)
Dan heb je de glazen lenzen binnenin ook omgedraaid en kun je heel dichtbij scherpstellen.

Je hebt vast wel eens een verrekijker omgekeerd bekeken.

2 likes

ik leef voor sassy zwangere Mascha. De comment was iets gemeens over dat Mascha nog niets weet en doet alsof ze al meerdere kinderen heeft gehad.

56 likes

dior

54 likes

Ik dacht even dat iemand gecomment had op het kopen van een Dior bevaljurk.

18 likes

Ik lees letterlijk maar 1 negatieve comment, is de rest dan verwijderd of ben ik scheel?

Heeft ze een jurk van dior gekocht om in te bevallen. Dat kan ik wel waarderen

31 likes

Ligt er maar net aan :rofl:. Ik moest zo’n ziekenhuisjurk aan dus mijn shirtding is nog steeds prima :sweat_smile:

2 likes

Ohnee van etsy :triumph: voor niks de vlog gekeken

2 likes

Ik snap echt niet hoe zo’n klein gebaar negativiteit bij mensen kan oproepen. Dan ben je toch ook verdomd zuur? Zo giftig, die bladen.

Ze was na 3 maanden proberen al zwanger dus zo lang heeft dat niet geduurd

2 likes

Hoe werkt zo’n ‘bevaljurk’ eigenlijk? Trek je dat aan wanneer de vliezen gebroken zijn ofzo?

6 likes

Ze zijn er juist wel heel lang mee bezig geweest! Maar de laatste maanden voordat ze zwanger raakte, waren ze er bewust mee bezig (ik denk met ovulatietest etc). Als het dan nog niet zou lukken zouden ze medische hulp gaan zoeken. Zei ze in de zwangerschaps aankondiging

1 like

Ik vind haar dus helemaal niet zo nuchter, grappig dat we dat zo anders ervaren.

7 likes

Ik heb die vlog ook gezien. En het anders geinterpreteerd (aka met een korreltje massazout genomen). Ze gebruikte al jaren geen anticonceptie zegt ze, dus ik denk dat ze gewoon voor het zingen de kerk uit deden. Waar je -met een beetje geluk- niet zwanger van raakt (kán natuurlijk wel). De laatste 3 maanden zijn ze ervoor gegaan.
Bewust/onbewust ermee bezig zijn maakt voor moeder natuur geen onderscheid hoor. Kan me ook niet voorstellen dat je het jaaaren zou proberen terwijl je bekend bent met pcos. Denk echt dat ze het echt maar 3 maanden hebben geprobeerd voor het raak was.

1 like

Ze heeft toch meerdere keren in vlogs enzo gezegd dat het niet lukte met zwanger worden?

1 like

Volgens mij niet hoor… alleen dat het waarschijnlijk moeilijker zou worden door haar pcos en dat ze het daarom niet leuk vond dat mensen er constant over speculeerden.

11 likes

Ik denk niet dat ze per se ‘voor het zingen de kerk uit’ gingen, maar dat ze er niet heel bewust mee bezig waren (in de zin van cyclus bijhouden, ovulatietesten enz) om te zien of het zo spontaan zou lukken. Dat bleek niet te lukken, waarna ze drie maand Ovulatietesten etc gebruikt hebben. Ik denk dat ze vooral zichzelf weinig druk wilden opleggen in het begin. Anders ga je - normaalgezien - niet na 3 maand proberen al medische hulp inschakelen. Na 2 jaar zou dat wel al logischer zijn.

2 likes

Nou, dat ga je dus wel als je de diagnose pcos al (jaren) hebt…

Edit: en als je gewoon regelmatig seks hebt wat zij beweren te hebben want kinky foef etc dan voegen ovulatietest ook weinig toe want het advies is om de 2 a 3 dagen seks ook rond ke eisprong