Beutyblogtopic XL #9

Zo raar is dat toch niet? Het kan ook gewoon zijn dat de volgorde van de voornamen bij elkaar mooier is als de roepnaam op de tweede plek komt, of dat de initialen anders gek bij elkaar staan. Snap best dat je bijvoorbeeld liever voor de volgorde A. K. K. gaat dan voor K. A. K. en het dan voor lief neemt dat de roepnaam op de tweede plek komt.

5 likes

Nou, blijkbaar is het doodnormaal :sweat_smile:
Een roepnaam die compleet anders is als de paspoort naam kan ik inkomen. Maar iemand als voornaam Peter geven, tweede naam David en dan als voornaam David gebruiken vind ik persoonlijk raar.

3 likes

Nou indd raar, of vriendinnen met kinderen die er nog wat hebben liggen en het haar kunnen lenen. Het lijkt in mijn ogen zo opgelost.

7 likes

Mijn moeder heeft dat ook. Die heet officieel iets als Maria Hendrika Geertruida* en haar roepnaam is dan Marianne. Dus wel afgeleid van de eerste naam, maar niet exact hetzelfde.

En mijn oma had het trouwens nog iets anders. Haar roepnaam was Trudy en dat was niet afgeleid van de 1e, maar van de 3e naam Geertruida.

*Namen zijn fictief.

2 likes

Nou idd. Anders kan Gregor toch even heen en weer?

24 likes

Dat het Gregor op dag 2 nog niet lukt, snap ik. Een vriend van mij lukte het pas op dag 3 om weer voor het eerst te douchen haha. Die dagen kunnen superintensief zijn. Maar inderdaad: er is altijd toch wel Ă­emand in je omgeving die even wat hoognodige spullen kan halen en afgeven?

2 likes

Ja of desnoods de kraamverzorgster even langs de Hema/Zeeman. Had ze bij ons ook gedaan.

6 likes

Kan heel handig zijn hoor. Ik ken iemand die een Engelse voornaam heeft en een Turkse tweede naam. Iedereen noemt diegene bij haar Turkse naam. Maar wanneer ze gaat solliciteren gebruikt ze altijd haar Engelse voornaam in de brief. Hebben haar ouders best slim over nagedacht.

25 likes

Huh dit vind ik echt raar. Je houdt toch niet continu steeds de baby met z’n tweeĂ«n vast? En je hebt kraamzorg. Die neemt toch ook wat werk uit handen. Je kunt echt wel even douchen.

18 likes

Maar zijn ze niet ook nog in het ziekenhuis?

Als ze nog in het ziekenhuis zijn. Dan zou soieso iemand naar huis moeten om het pakket op te halen. Dan kan je net zo goed nu even greg naar de hema sturen haha.

2 likes

hahahah wat, dus Gregor kan ook niet weg? Volgens mij allemaal wat overdreven
ok misschien dat je dezelfde dag niet terug mag dan maar dan kom je toch gewoon de volgende ochtend weer. En inderdaad ouders/vrienden kunnen dat ook even voor je brengen en ergens afleveren.

2 likes

Is dat op de kraam afdeling dan zo anders dan de normale afdeling? Ik ben net geopereerd en mocht gewoon 1 persoon bezoek hebben en die kon vanaaaaaaalles meebrengen dus inderdaad lijkt me dat je dan even rondbelt?

1 like

Maar mascha en gregor zijn toch al de gehele coronatijd binnen zonder naar winkels te gaan etc? Waarschijnlijk vinden ze het gewoon niet fijn en willen ze dus niet zelf langs de winkel. En niet zomaar iedereen met het werk opzadelen om maar iets te gaan halen. Een kraamzorg die naar een winkel gaat voor je is niet gebruikelijk en zij hoeft dit absoluut niet te doen.

9 likes

Is het niet gewoon een makkelijke manier om free stafffff te krijgen? Alle babywebshops opgelet, Poppy heeft overslagkleding nodig.

11 likes

Ik zal hem vertellen dat Noor van het forum vond dat het echt wel even had gekund. :wink:

Die dagen kunnen heel intensief zijn. En iedere situatie is anders. In hun situatie was het niet gelukt, terwijl ze inderdaad niet continu de baby met z’n tweeĂ«n vasthielden haha. Er waren wat complicaties waardoor de start dus erg intensief was. Wat ik maar wilde zeggen is dat je nooit precies weet wat er achter de voordeur speelt en hoe vol ze hun handen hebben. Bij Mas & Greg nu ook niet.

19 likes

Ja vind het best gek ?
Gregor kan toch gewoon gaan ? Desnoods met mondkapje. Het kan in mijn ogen echt wel. Maar misschien geen zin om herkend te worden.

En anders een vriend of familie lid. Ik deed dat met liefde voor familie of vrienden.

1 like

D’r minions die voor het ziekenhuis liggen te wachten kunnen het toch ff brengen?

4 likes

Ik weet even niet zeker of je sarcastisch bent
maar als kersverse ouder denk je echt niet “ah joh, dan zie ik mn kind en mn partner morgen wel weer”. Die eerste dagen zijn zo bijzonder.

24 likes

Joh ze wilt gewoon wat bestellen, wat is het probleem? Dat ze ook familie had kunnen vragen om iets te regelen? Als zij dit prettig vinden is dat toch prima. Misschien hebben ze er allemaal logische redenen voor, maar misschien vinden ze dit gewoon prettiger. Ik doe zo vaak iets dat rationeel gezien niet het meest handig is, maar ik doe het toch op die manier omdat ik dat prettiger vind of gewoon omdat ik dat altijd zo doe. Wat een onzin om commentaar te hebben op de manier hoe anderen iets doen terwijl het helemaal geen absurde manier is

34 likes