Bizarre, interessante weetjes

Ohneeee sorry dat was niet de bedoeling! Vind het altijd mega interessant, maar wilde je niet bang maken :slight_smile:

Haha neee, nu gebeurt dat niet, no worries! Ik ga bewust nu niks erover opzoeken. Ik lees bijv. dan op Reddit allemaal verhalen waarin wordt beschreven wat er gebeurt…

Up voor dit leuke topic. Ik wil ook leuke weetjes toevoegen maar ik besefte net dat heel veel ‘bizarre’ weetjes die ik onthou afkomstig zijn van het forum haha. :redface:

4 likes

Er zijn al 22 mensen doodgegaan aan gameverslaving. Gameverslaving is het ergst in zuid-Korea. Een jongen heeft 50 uur achtereenvolgend gegamet en alle signalen van zn lichaam genegeerd. Uiteindelijk viel hij op de grond en stierf door uitputting en uitdroging.

11 likes
9 likes

Leuk weetje geleerd van de techplaatjes van de AH hahaha; als het warm is is de eiffeltoren wel 15 cm groter want het metaal zet dan uit

24 likes

Een koolplant herkent zijn belager (rups) en scheidt zo de juiste stofjes uit die weer sluipwespen aantrekken.

4 likes

In de ochtend na het slapen ben je een centimer of 2 langer dan in de avond. Als je slaapt, worden de elastische delen tussen je ruggenwervels weer dikker. Door de dag heen worden deze samen gedrukt waardoor ze minder elastisch worden en kleiner.

Dit artikel staat vol met toffe weetjes over gedrag van dieren wat iemand die in een dierentuin werkt gedeeld:

Mijn favorieten:

“Reindeer are the only deer species where both males and females grow antlers. The males shed theirs the beginning of December, the females shed theirs in the spring. So all of Santa’s reindeer are girls, heh. I love telling little kids that.”

“A kangaroo mother can have three joeys simultaneously at different stages of development: an embryo in her womb (kangaroos can do what’s called embryonic diapause which means sort of putting the development on pause until she’s ready for it to develop further), a joey in her pouch attached to one nipple, and a joey out of the pouch on the ground who nurses from the other one. The amazing thing? Each of her nipples make different formulations of milk for each joey’s different nutritional needs.”

“Polar bear fur is not white, it’s transparent, like fiber optics. Also, their skin is black.”

“Bald eagles’ vocalizations are not what you expect. When you see a flying bald eagle in the movies and hear that majestic caw sound? That isn’t an eagle, it’s been dubbed over with another bird, usually a red-tailed hawk. Bald eagles actually sound…not majestic. Kind of like if a kitten could be a bird.”

Ik vind het zelf meer klinken als een zeemeeuw:

Hoewel…

13 likes

Omg leuk topic dit, ik weet zo even niks haha.

Dit roept om een poll.

Welke vinger is bij jou langer?

  • Mijn ringvinger
  • Mijn wijsvinger
  • Nagenoeg even lang

0 stemmers

Rechts m’n wijsvinger en links m’n ringvinger net aan

2 likes

Blijkbaar komen muggen niet af op je bloed maar worden ze aangetrokken door de adem die je uitademt

@Mgg haha misschien heeft dit er iets mee te maken.

1 like

Er zijn op snelwegen speciale uitritten en routes voor politie/brandweer/ambulance die voor andere voertuigen niet gelden. Zo zijn er delen van vangrails die reageren op geluidssignalen van deze voertuigen waardoor deze werken als slagboom en dus openen en je er dan dus onderdoor kan om een afrit te nemen die “normale” weggebruikers nooit kunnen nemen. Ook hebben sommige snelwegen paaltjes tussen de hoofdweg en de parallel weg. Sommige van die paaltjes zijn buigzaam en kun je overheen rijden. Echter is dit bijna niet te zien en moet je dus echt weten.

Edit: voor de geïnteresseerden let eens op de bordjes CADO (calamiteitendoorsteek) https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Calamiteitendoorsteek

(Ik wist dit voordat ik er met mijn werk mee te maken kreeg echt niet.)

56 likes

Ja klopt :blush:! Het is echt een super leuk beroep! (Maar je ziet ook veel ellende).

6 likes

Nou mijn wijsvinger is behoorlijk langer dus ik zou dan vrouwelijker moeten zijn maar toch heb ik meer dan eens gehoord dat ik een man was in een vrouwenlichaam. :ghost:

1 like

En ook gelijk aan de grootte van je voet!

Ja volgens mij klopt dit niet hoor? Ik heb ook relatief korte armpjes volgens mij haha (m’n spanwijdte en lengte komen ook niet overeen).

2 likes

Wat ik ook ooit ergens gehoord heb is dat je een broek kan passen (voor de ontvangmaat dan) door hem om je nek te doen. Als je hem precies om je nek past past ie ook als broek. Heb het wel een geprobeerd met broeken thuis en het klopte wel. Daarbij klopt het natuurlijk ook dat als je veel aankomt je nek ook dikker wordt.

1 like