Bizarre, interessante weetjes

Agos wat kan die arme man daar nou aan doen. Is toch ook te gek voor woorden dat je bang bent voor haaien. Zei zij die bang is voor spinnen.:zipper_mouth_face:
Wel goed dat hij er zoveel actie voor is gaan voeren.

Haha dit is indd bij mij wel de reden dat ik als kind DOODSBANG was voor haaien. :sweat_smile: Ik had ooit een stuk van die film gezien en heb daarna zoooo vaak nachtmerries gehad. Mijn ouders moesten ook heel veel moeite doen om mij ervan te overtuigen dat die haaien hier in dit kleine dorpje echt niet voorkomen en ze mij écht niet doodbijten haha.

6 likes

@Tunnelvisie Ja, kon hij niet weten natuurlijk. Lijkt me trouwens echt kut dat je zo’n boek schrijft en dat zoiets dan gebeurt. :sweat_smile:

@anon66313343 Haha oh wat zielig! Ik heb 'm pas gezien toen ik wat ouder was, maar ik kan me voorstellen dat het als kind heel eng is.

1 like

Ik ga dit topic uit het stof halen. Iemand nog leuke nutteloze feitjes?

3 likes

Oh ik krijg kriebels in mijn hoofd als ik dat vantablack bekijk op internet. Bijzonder zeg, zo diep zwart. Ook gek dat ik er kriebels van krijg.

5 likes

(Even afgezien van hoe zielig ik dit vind…) Maar dit is toch juist niet handig? Want hoe weten de onderzoekers dan zeker dat een bepaalde stof niet kankerverwekkend is?

1 like

Ooh op die manier. Dat is wel interessant!

Er zijn echt vliegtuig ‘begraaf plaatsen’ zoals in onderstaande clip:

https://www.youtube.com/watch?v=kk-7umYwTig Bodies - Robbie Williams.

Ja! Vind het echt wel tof om te zien!

1 like

Leuk weetje!

Ik houd echt van kunst, maar raak altijd een beetje ontmoedigd door de hoeveelheid in musea. Ik kijk graag goed en dan kan ik nooit alles zien. En op een gegeven moment zijn mijn ogen gewoon vol, dan heb ik zoveel moois gezien dat ik echt zo’n afstompgevoel ervaar van: oh, nóg een onvervangbaar erfstuk van Europese cultuur, boeiend. Ik heb het ook bij te lang in een mooi landschap zijn. Oh, leuk weer een spectaculaire waterval i dont care.

22 likes

Wii Sports is het meest verkochte spel van Nintendo (tot nu toe)

Naast je vingers en tenen heeft ook je tong een patroon wat voor elk persoon uniek is.

1 like

Maar Wii Sports kreeg je bij de Wii. Dus je als je een Wii kocht had je automatisch Wii Sports, was niet uit vrije wil haha

2 likes

Een vliegtuig wordt regelmatig geraakt door bliksem.

1 like

Waarom is een meter een meter…

Dat is 0,000001 (weet niet hoeveel nullen) e deel van de nooordpool tot de evenaar.
Dat hebben ze lang geleden gemeten met paard en wagen en simpele meetinstrumenten
Nu ze het exact kunnen meten wijkt die meter maar 0,2mm af!
Bizar

11 likes

Blijkbaar bestaat er zoiets als een hoofdtransplantatie… bij apen is het al gelukt. Het arme beest overleed weliswaar 20 uur later.
Een man had zich vrijwillig opgegeven maar heeft zich toch bedacht.
Ik vind het maar een nare gedachte brrr

Hier is het artikel waarin iets over die man staat geschreven

1 like

De stegosaurus is ouder dan gras!

2 likes

Wat is er dan aan gelukt…

2 likes

In Frankrijk hebben ze sinds de Franse Revolutie de guillotine gebruikt om de doodstraf mee uit te voeren. De doodstraf is in 1981 pas afgeschaft in Frankrijk en in 1977 is de laatste executie met de guillotine uitgevoerd.
Dat vind ik altijd zo’n gek idee, ik associeer dat echt met hele andere tijden. Niet dat ik de doodstraf met modernere middelen een leuk idee vind, maar toch.

21 likes

Ik kwam via de NOS op deze website en vind dit wel erg interessant (en zorgwekkend!)

Maar je kan dus ook bij sommige zaken echt zien wie het slachtoffer was, de dader en wat voor relatie er was etc.

4 likes

Jeetje wat heftig die website.
wel heel interessant om die charts te zien.