Bizarre, interessante weetjes

De allereerste film waarin een wc wordt doorgespoeld, was Psycho van Alfred Hitchcock.

Als een slak een rondje om de wereld zou wandelen (glijden), zou dat ongeveer 4,575 jaar duren.

De schoolmeisjesoutfit uit ‘Hit me baby one more time’ van Britney Spears werd vlak voor de ooname van de clip gekocht bij een lokale Walmart.

9 likes

Wanneer kikkers braken, komen hun magen uit hun mond. Nadat ze het hebben schoongemaakt met hun voorpoten, slikken ze hun buik terug

23 likes

Heb je beeldmateriaal?

2 likes

:sick:

2 likes

Mja gelukt in de zin dat de aap niet meteen overleed…gatver ik vind het zo’n eng idee.

Het is eigenlijk volstrekt logisch en misschien niet per se een bizar weetje, maar mijn mind is zojuist volkomen blown bij het idee dat het jaar nul niet bestaat.

9 likes

omaygawd, we zijn op dezelfde dag jarig :scream:

Als geschiedenisdocent moet ik dit uitleggen aan brugklassen (als je dit principe namelijk snapt, begrijp je ook waarom 1400 het begin van de 15e eeuw is, want de eerste eeuw is 0-100), en dan moet ik het soms vier of vijf lessen achter elkaar uitleggen, omdat er altijd een paar kinderen in de klas zitten bij wie dit er echt niet ingaat😂

10 likes

Ik ben 25 en vandaag heb ik geleerd waarom 1800-1900 de 19e eeuw is en niet de 18e eeuw.

Niemand heeft me dit ooit uitgelegd en ik heb het ook nooit opgezocht, ik dacht altijd gewoon “weird flex but ok.” Maar nu snap ik het eindelijk! :biggrin:

19 likes

Heb dit serieus nog even moeten Googlen… What. The. F.

1 like

Wow! Wat gebeurd daar? Is dat zijn maag? Hoe werkt dat? Zoveel vragen!

Holy shit dat lijkt me echt mega pijnlijk

Is de eerste eeuw dan niet 1-99? Aangezien het jaar nul niet bestaat, en het jaar 100 het eerste jaar van de 2e eeuw is (zoals 2000 het eerste jaar van het nieuwe millennium was)?

5 likes

Je hebt sowieso gelijk dat het eerste jaar 1 was, maar je kunt 0 wel als een soort ‘startpunt’ zien van jaar 1.
Over het wisselen van eeuwen bestaat wat onenigheid. Als je zegt dat een eeuw 100 jaar is (wat in feite vaststaat), dan zou daaruit volgen dat het jaar 100 het laatste jaar van de eerste eeuw was en dat het eerste jaar van de 2e eeuw 101 is. Dit zou dan telkens doortellen per eeuw. Dus de derde eeuw zou beginnen in 201, de vijftiende in 1401, en de millenniumwisseling zou dan officieel op 1 januari 2001 geweest zijn ipv 2000. Maar eigenlijk houden maar weinig mensen die telling aan, want dat zou nog verwarrender zijn. Ik zou dit zeker niet bij mijn uitleg betrekken in brugklassen om die reden en zoals je weet is de millenniumwisseling wereldwijd in 2000 gevierd.
Maar er zijn wel mensen die vinden dat het officieel aangepast moet worden. Als je googelt ‘millennium 2000 or 2001’ krijg je daar heel veel hits over.
Dus je hebt zeker gelijk dat het eigenlijk niet klopt!

6 likes

80 procent van de koala’s hebben chlamydia

7 likes

Ik kwam op tinder net iemand tegen met een koala op zijn arm. Speciaal geliked om hem dit te kunnen vertellen.

22 likes

Wel echt zielig trouwens. Ik las ook een artikel dat ze in Australië massaal sterven. Arme koala’s.

Ik vind dit zo fascinerend ha ha, tell us more! Je hebt vast wel meer feitjes voor ons!

1 like

Dit wist ik door dit interview :laughing::

(vanaf 15:55)

(Zijn al die filmpjes die ik van Harry Styles bekeken heb, nog ergens goed voor :rofl:)

2 likes

Want one direction is de betrouwbaarste bron als het gaat om de seksuele gezondheid van koala’s?