Blij dierproefvrij!

Hahaa frisse groet, cute

4 likes

@lapzwans ik heb deze en ben daar wel tevreden over! https://www.dermarolling.nl/wp-content/uploads/2018/02/Salt-of-the-Earth-Spray-with-sweet-strawberry-100-ml..jpg

Hij blokt niks 100% maar dat deed m’n favoriete Nivea ook niet. Alleen van die echt agressieve shit die al je poriën blokkeert, haha.

1 like

Ik heb ook een tijdje zo’n zoutstick gehad maar hij ging bij mij naar zweet ruiken. Ik vond dat vies en heb hem toen weggedaan. Hoort dat? Want ik wil het wel weer eens proberen, maar als het weer naar zweet gaat ruiken vind ik dat echt super vies.

Ik gebruik nu zo’n twee weken een zoutstick en ik heb totaal geen last van zweetluchtjes. Het schijnt wel dat sommige lichamen een paar dagen nodig hebben om eraan te wennen voordat het echt goed werkt.

Ik rook niet naar zweet, die stick zelf…

Oooh, haha, dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Geen idee of dat normaal is, maar lijkt me niet hoor!

Haha ja ik weet niet of je aan jouw stick durft te ruiken. Het is ook logisch want je zet hem tegen je oksel en dat kan natuurlijk naar zweet ruiken. Maar met een roller heb ik dat nooit

Oh durven wel hoor, maar nog niet geprobeerd. Een roller geeft natuurlijk een soort van geurende vloeistof die een eventuele zweetgeur maskeert, dus ergens is het niet gek dat een roller dat in ieder geval niet doet.
Wat ik doe met mijn zoutstick is natmaken onder de kraan, aanbrengen op gewassen oksels en droogmaken. Ik zal straks eens aan mijn stick ruiken :stuck_out_tongue:

1 like

Yes dit is mijn topic! Ik ben nu al jaren bezig met alle niet-dierproefvrije merken uit mijn badkamer te weren en dat is gelukt :blush: We gebruiken enkel tandpasta van Paradontax aangezien ik niet het makkelijkste gebit heb

@Chipss @nnln @Who Dank voor de zonnebrand tips!!

Over lovea had ik ook al na zitten denken maar las daar negatieve dingen over wat betreft bescherming, maargoed dat past misschien beter in een ander topic.

1 like

@anon98052296 nou ik heb even een flinke snuif genomen hoor :sweat_smile: Ik ruik niks aan mijn stick. Wat precies zou kunnen kloppen want hij is geurloos. Maar ook geen zweetlucht dus.

1 like

Ik vind die deo van de Marqt echt chill en ook lekker ruiken. (Heb hem gepost in het show je aankopen topic.)

@Mhysa
Jeffree Star is misschien ‘cruelty free’ in de zin van dierenleed, maar ik vind hem niet cruelty free. :stuck_out_tongue:

Ik gooi overigens niks weg (persoonlijk vind ik dat extra zonde maar iedereen moet zijn eigen keuze maken ofc.) maar ik koop niks nieuws meer. Ik mis Nivea nu al.

1 like

Goed topic!
Sinds een paar maanden koop ik geen producten meer die op dieren zijn getest. Ik koop vooral veel huismerken van Hema, Etos en Kruidvat, dus het scheelt me ook nog een bak geld.
Het enige wat ik lastig te vervangen vind zijn deodorant, dus blij verrast dat Odorex wel kan!
Oh en als ‘luxer’ product koop ik graag douchegel en bodotion van Therme.
Ben ook nog op zoek naar een nieuwe foundation! Catrice is oke maar niks kan tippen aan Estee Lauder, tips zijn welkom mag ook best wat kosten.

1 like

Ik had hetzelfde! Ik gebruiktw mijn zoutstick wel een jaar ofzo en hij werkte perfect. Op den duur merkte ik dat ik hem minder goed vond werken ofzo en dat de zoutstick zelf ook zweterig rook. Terwijl ik hem af en toe wel grondig afspoelde en altijd na het douchen opdeed? Toen heb ik hem maar weggegooid en nu gebruik ik er even een van dr organics. Ga hierna weer een zoutstick proberen. Het leek wel of mn lichaam er even immuun voor werd :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar ik gebruikte de zoutstick wel al lang dus dat kan ermee te maken hebben? Ik herken het wel…

1 like

Weet iemand een goed dierproefvrij + vegan alternatief voor de Maybelline Browsatin? Hij heeft aan de ene kant een soort kussentje met wenkbrauwpoeder en aan de andere kant een potloodje. Dat potloodje moet ik ook wel los kunnen kopen, dus het gaat me vooral om dat kussentje.

Oke vraagje over huidverzorging. Weet iemand een goede facewash en toner?
Ik wilde eigenlijk die van Decubal gaan uitproberen (als die vegan/cruelty free was, daar had ik nog niet naar gekeken!), maar die is helaas nu niet meer te verkrijgen. Ik gebruik nu de facewash en toner van Uncover. Ik ben tevreden over Uncover, al heeft dat wel even geduurd want mijn acne huid was echt 3 maanden van streek toen ik met het 5 stappen systeem begon. Maar het begint sinds een week eindelijk te genezen en de rest van mijn huid ziet er echt goed uit. Ik blijf dus deze producten nog wel even gebruiken, nu mijn huid er aan begint te wennen. Maar ik vind de producten erg duur en ik wil gewoon een goede, neutrale facewash en toner. Dus ik wil alvast even rondkijken voor andere merken die ik kan gebruiken.

Neutral heb ik goede dingen over gelezen, zijn die dierproefvrij?

Heb je wel eens bij Sukin gekeken? Wordt ook verkocht bij holland en barret

1 like


Neutral staat er niet tussen!

1 like

Hier staat hij tussen, geeft geen volledig antwoord waardoor ze het niet kan bepalen. Misschien ben ik negatief, maar dan vertrouw ik het al niet.

2 likes

Ik vind de normale face wash van Biodermal (die voor alle huidtypen) heel fijn en mild, ik gebruik hem nu ook al jaren!

1 like