Blind getrouwd België

Heel heftig haar reacties, dit schreeuwt eetstoornis

Ja hoe ze begon met “dat is echt heel schattig, je maakt dat zoals je het zelf thuis zou maken blabla welk ingrediënt ontbreekt er?”. Zo passief agressief gebruik van schattig en liefje. Zo zeemzoet de hele tijd maar eronder super controlerend.

Ik vond het al red flags toen ze vertelde over haar routine om elke dag om 4u45 opstaan om te gaan fitnessen en al haar eten afwegen.

Oei ik kom nu bij het deel waarbij Ian ook al alles op zijn manier wil in het huishouden.

Leander en Ellen lijken de enige stabiele mensen dit seizoen.

3 likes

Ik kan niet meer kijken vanuit Nederland :frowning:

Ik vind het zo erg voor Sien, ze heeft zo slecht ingecalculeerd dat ze niet klaar is voor het programma. Ik denk dat iedere man die ze aan haar hadden gekoppeld, niet de juiste was. De dingen die ze zegt over het moeilijk vinden dat ze 24/7 samen zijn, ja schatteke dat is wel het concept van een huwelijksreis. Dus misschien was first dates eerder het programma voor haar is.

Ik hoop dat Ian echt kan groeien tot een zelfzekere man die Maité nodig heeft. Iemand die het voortouw neemt, ik vind hij nu redelijk afwachtend en zoekend naar bevestiging.

Random ergernis: waarom is de zetel van Paulien en Kim zo klein? En girl, twee weegschalen mee, is wel een heel obsessieve relatie met eten.

Edit: ik zat nog niet aan het gedeelte waar Kim kookt voor Paulien. Zo erg, haar reactie. “Je bent vanalles aan het kwakken op het bord” “Je bent mijn ergste nachtmerrie aan het klaarmaken”

1 like

Ik ook, maar ook wel voor Ziggy, je zal maar blind trouwen met iemand die helemaal niet klaar is voor het concept van het programma. En dan al die andere koppels zien waarbij het (op dat moment nog iig) zo vlot loopt. Dat etentje met de andere koppels lijkt me voor allebei echt zo demotiverend, als je beseft dat je het koppel bent dat het ‘minst ver staat’. Niet echt helpend geweest voor het vervolg vrees ik.

1 like

Inderdaad, ze ontneemt Ziggy zijn kans op een fair avontuur. Ale, met iemand die er koste wat koste iets van wil maken. Eigenlijk iemand zoals Maité, die had gezegd dat Ian totaal haar type niet was maar ze er wel de volle 100% voor gaat.

2 likes

Ian met de hond van Maité. Als dat zo’n groot ding is, dan zeg je dit toch aan de experts zodat ze je niet matchen met iemand waarvan de hond ‘part of the package’ is? Nu ja ze hebben Ellen ook gematcht met iemand van voorbij de Kennedytunnel terwijl ze dat ook echt duidelijk heeft gemaakt, dus misschien zien de experts toch nog een kans dat Ian zich over zijn hondenafkeer kan zetten.

Maar misschien worden zijn strikte ideeën over het huishouden haar wel al eerder teveel.

Sien en Ziggy zie ik niet meer goedkomen.

Alle hoop op Ellen en Leander.

Echt een dick move van Ian om tijdens het bezoek van zijn vrienden het weer over het huishouden te hebben. En ook die “Als zij bij mij komt wonen, dan…” Was blij om te zien dat zijn vrienden niet akkoord gingen met hem.

Sien vraagt altijd wat ze meer kan /kon doen maar die leek nooit geïnteresseerd in Ziggy. Ik vind het raar dat ze niet inziet wat Ziggy probeerde te zeggen. Hij verwachtte geen hoteldebotel liefdesverklaring maar gewoon interesse in hem.

4 likes

Wanneer het over Sien en haar (te weinig) getoonde interesse in Ziggy gaat, vind ik het jammer dat het niet ook van de andere kant bekeken wordt. Welke interesse heeft Ziggy getoond? Ik hoor hem alleen maar zeggen dat hij nieuwsgierig naar haar is, interesse heeft, maar heb hem nog amper vragen zien stellen of een gesprek op gang zien houden. Ik vind dat er veel verwijten van hem komen die ook op hem van toepassing kunnen zijn.

Ik denk dat Sien is afgehaakt toen hij tijdens het blinddoekmoment zo moeilijk deed over die roos, tenminste, toen haakte ik af. “Is het een bloem?” “Misschien”, “het is toch een bloem?” “Misschien”. Gast doe eens je best en zeg dat je de mooiste roos voor haar hebt gezocht en meegenomen.

1 like

Ja, ik zeg zeker niet dat zij als enige schuld heeft in hun situatie. Maar kom op, ze heeft direct die muur opgebouwd tijdens hun huwelijksceremonie. Denk dat ziggy dat ook aanvoelde, hij zegt het ook: ik heb ze niet op de mond gekust omdat ik merkte dat ze er niet klaar voor was. Ik heb apart geslapen omdat ik zag dat ze er geen zin in had. Ze was de enige die haar gsm niet kon of wilde weg leggen. Je bent op huwelijksreis, uw werk kan echt wel zonder u.
Als dat tijdens de eerste twee dagen van uw huwelijk gebeurt dan zou ik ook de kat uit de boom kijken en alles van mijn partner laten afhangen.

1 like

Ik ben benieuwd waarom zij eigenlijk gematcht zijn. Ze wonen ook ver uit elkaar toch? En ik begrijp wat je zegt, maar ik heb hem geen moeite zien doen. Tijdens die shoot deed en zei hij niets om haar te leren kennen of om haar op haar gemak te stellen (van wat er op tv te zien was dan). Hij ondergaat alles gewoon. Was er vorig seizoen ook niet zon koppel waarbij er een match was gemaakt waarbij ze bewust kozen voor een koppel waarvan 1 de ander moest helpen de muur te doen zakken? Dat werkte toen ook niet, maar het zit ver weg, ik weet niet meer wie of wat. Anyway, ik vind het een beetje een trieste verhaallijn voor alle partijen.

1 like

Dat is de vraag van 1 miljoen

Ik kijk nu de aflevering van woensdag maar het ongemak en de afkeer van Ian richting de hond. Zou je voor zo’n klein (doorgefokt dus wordt vast geen 15) hondje een relatie schieten?!

2 likes
Laatste aflevering - ontknoping en reünie

Ian heeft zich dan toch over de hond kunnen zetten. Wel lief dat hij hem nu zelfs zo oppakt enzo, had ik niet verwacht op een paar maanden tijd. En Maité leek veel meer ontspannen en ‘echt’ in het gesprek met Fransces. Leuk dat het zo goed uitgedraaid is.

Jammer van Ellen en Leander. Ik blijf dat wat gek vinden, die fixatie op ‘niet verliefd zijn’, terwijl ze wel al een tijdje zei hem graag te zien (= iets lichtere versie van houden van, voor de Nederlanders), hem aantrekkelijk te vinden enz. Welk gevoel zoek je dan nog precies om van verliefdheid te spreken? Maar ze hebben het ook na de opnames blijkbaar echt geprobeerd dus het zal wel kloppen dat er ‘iets’ ontbreekt.

4 likes

Laatste aflevering:

Ik vond het vooral mooi hoe er ook aandacht was voor alle bagger dat Sien over zich heeft gekregen en wat dit met haar deed.
En akkoord met wat je zegt over Ellen, eerst een heel gedoe rondom die tunnel, wat voor hem dan geen probleem was want hij was bereid te verhuizen. Het leek of ze alsmaar excuses probeerde te zoeken, maar ik denk gewoon dat haar eisen heel erg hoog zijn qua eigenschappen voor een partner (wat niet zozeer altijd negatief is)

2 likes