Bloed/plasma doneren topic

Geen idee hoe dat bij bloed zit. Bij mij zijn drie mensen komen voelen, maar ze prikte uiteindelijk in één keer raak.

volgens mij mag je 2x geprikt worden ongeacht de persoon? of deze vrouw doet maar wat haha

Hebben jullie ook een litteken op de plek waar je geprikt wordt? Bij mij zie je het altijd wel iets maar nu na even in de zon gezeten te hebben valt t wel heel erg op

1 like

Ja, bij mij zie je ook.

3 likes

Ja ik noem het altijd gekscherend mijn drugs gaatje :joy: je ziet precies waar ik geprikt word. Maar ik heb snel littekens

3 likes

Hahaha junkie :sob::sob:

Ik heb ondertussen een heel landschap

3 likes

Ik heb echt een krater van een paar mm diep. Kreeg ook laatst commentaar van de prikpost dat ik niet zo vaak meer aan die kant mag laten prikken :see_no_evil:

2 likes

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik opnieuw mag doneren voor deze patiënt. Maar dit keer gaat het om lymfocyten. Die gaan de patiënt heel erg ondersteunen in haar afweersysteem. Dus hopelijk geeft dit het laatste zetje! :crossed_fingers:t2:

26 likes

Gister weer bloed gedoneerd! :drop_of_blood: :muscle:
Zijn hier nog steeds donoren?

4 likes

Ja, maar ik hang op het randje haha. Sinds vorig jaar donor, mocht eerst niet omdat ik zelf ooit bloed had gehad, maar ik ben lastig te prikken, dus al twee keer naar huis gestuurd. Eén keer in beide armen mis, en ze mogen maar 1x per arm. Tweede keer wel raak, maar hij liep niet hard genoeg om een zak te vullen, maar omdat er wel bloed uit was mochten ze ook niet nog een poging doen. Ze geven me nog één kans, maar als het dan weer niet lukt dan gaan ze me uitschrijven…

2 likes

Onze bloedbank is lang dicht geweest ivm verbouwing, maar wil snel weer afspraak maken voor plasma

1 like

Ik had laatst weer een oproep maar ik mocht niet omdat ik net ziek was geweest. Baalde wel want ik mag maar 1 keer per jaar ivm hb en had wel weer ‘zin’ haha. Ga binnenkort even kijken of ik weer een afspraak kan maken!

1 like

Ik ben gister voor plasma geweest! :muscle:t2:

2 likes

Dat is rot, maar ja als het niet gaat gaat het niet. Succes de volgende keer!

1 like

Ik moet meestal ook eerst mij afspraak verzetten omdat ik precies dan verkouden word of zo.
Ik doneer twee keer per jaar. Is toch net wat meer herstel tijd voor mezelf. En ik slik ijzer tabletten.

Yes! Ik mocht vorige maand weer komen, nadat ik eerst een half jaar en daarna een jaar niet mocht vanwege een te laag ferritinegehalte. Had na deze donatie ook wel weer een brief verwacht maar niet gehad, blijkbaar was alles nu goed!

1 like

Ik ga de 13e voor het eerst in 2 jaar weer.
Mag ik weer plasma doneren

2 likes

Ik ben al 20 jaar donor maar heb vorige week toch zoiets geks meegemaakt. Ik word altijd op links geprikt en ben volgens hen makkelijk te prikken, nooit problemen mee gehad. Nu lukte het maar niet om de ader te vinden en ging ze even lekker met die naald zoeken (auw) Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ze het maar rechts moest proberen dan en dat ging moeiteloos. Links deed wel pijn en er leek een bult/hematoom te zitten maar ik dacht dat het van het proberen was. Thuis heb ik na een uur het verband eraf gehaald. Even later wilde ik gaan douchen en stond ik in een hemdje in de badkamer en dacht ik 'wat voel ik nou druppelen" Lag er een flinke plas bloed op de grond en was de wond op links weer open gegaan. Maar niet een beetje, het stroomde eruit. Toch best eng, want stel dit was 's nachts in mijn slaap gebeurd (het was al rond 22u) Iemand dit weleens gehad? En volgende keer maar niet meer op links laten prikken?

Voor de ferritine tip ik Solgar Gentle Iron. Ik had vroeger geregeld dat ie te laag was maar sinds ik dit slik is het altijd perfect op peil

Ah jakkes dat is schrikken. Ik zou het de volgende keer aangeven en vragen of ze rechts willen prikken.

2 likes