Bloed/plasma doneren topic

Ik ben al jaren stamceldonor, maar de kans dat je een match bent is klein begreep ik.

Mijn eerste donatie is ook een feit. Twee keer eerder af moeten zeggen omdat ik verkouden was, maar het is gelukt! Was nog lastig met prikken, ik mocht niet overstappen naar plasma :rofl: (maar dat hadden ze vanwege mijn bloedgroep sowieso liever niet)

2 likes

Klopt! Maar hoe groter de databank, hoe groter de kans dat er een match gevonden wordt. :smile:

ik doneer al heel lang plasma maar op mijn locatie werkt sinds een paar jaar een vrouw die mij altijd verkeerd prikt. er is echt al minimaal vijf keer iets fout gegaan bij haar; ze heeft een keer mijn zenuw beschadigd en ze heeft me ook een keer zo vaak mis geprikt dat ik naar huis moest zonder te doneren. en dat kan natuurlijk gebeuren, maar het is echt altijd bij haar. vorige week ging ik doneren en toen zag ik haar op me af lopen, dus ik dacht al van oh nee. en toen prikte ze dus weer mis (‘ja je ader is zo smal!!!’) en bleef ze doorduwen, ook toen ik zei dat het pijn deed en vroeg of ze opnieuw wilde prikken. uiteindelijk prikte ze nog een keer en toen ging het wel goed, maar ik heb nu, een week later, nog steeds last van mijn arm. ook fucking kut met sporten.

de volgende keer ga ik zeggen dat ik niet meer bij haar wil, beetje lullig want ze is wel aardig maar ik ben haar echt zat nu haha

1 like

Bij ons mogen ze nooit een tweede keer prikken, dan moeten ze een collega vragen. Is dat bij plasma anders?

Plasma mag per arm maar 1 keer. Tenminste dat is wat mij altijd is verteld.
Ben wel eens weggestuurd omdat de ene arm niet kon worden aangeprikt en bij de ander de machine een storing gaf toen ik aangeprikt was.

Geen idee hoe dat bij bloed zit. Bij mij zijn drie mensen komen voelen, maar ze prikte uiteindelijk in één keer raak.

volgens mij mag je 2x geprikt worden ongeacht de persoon? of deze vrouw doet maar wat haha

Hebben jullie ook een litteken op de plek waar je geprikt wordt? Bij mij zie je het altijd wel iets maar nu na even in de zon gezeten te hebben valt t wel heel erg op

1 like

Ja, bij mij zie je ook.

2 likes

Ja ik noem het altijd gekscherend mijn drugs gaatje :joy: je ziet precies waar ik geprikt word. Maar ik heb snel littekens

1 like

Hahaha junkie :sob::sob:

Ik heb ondertussen een heel landschap

2 likes