Oh joh dat je dan wel blijft gaan ook. Ik moest echt weer even moed verzamelen na de vorige keer
En nu zie ik ook wel een beetje op tegen de volgende keer zo van als het weer zo moeizaam dan gaat… maar ja t is denk ik ook niet iets waar je dan zelf per se nog wat aan kunt doen he?
Ik heb ook die koude handen van mezelf
1 september 2016, 10 oktober 2019 en 8 juli 2021 ging t mis, dus ik heb ook wel steeds moed moeten verzamelen om toch weer tegaan

Ja klopt, koude handen is gewoon pech hebben denk ik zodra ik ze warm heb koelen ze ook direct weer af bij mij. Dus volgende keer ga ik direct om een flesje warm water vragen, kijken of dat verschil maakt.
Haha oh ja, dat is wel duidelijk dan. Zou idd gewoon de volgende keer dan meteen erom vragen idd en hopelijk is dat gewoon de oplossing voortaan
Waar kan je die gegevens inzien?
Ik kan het namelijk niet vinden
Edit: laat maar, kan als plasma donor alleen afspraken maken zo te zien.
Hey, geweldig dat jullie dit doen! Ik heb acute leukemie gehad en heb vele zakken bloed en bloedplaatjes nodig gehad om in leven te blijven. Dus even een algemeen dankjewel!!!
O wat bijzonder!
Heb laatst bloedplaatjes gedoneerd na een oproep vanuit het donor centrum.
Mijn type kwam als een van de beste overeen voor de ontvanger.
Hoe was het gegaan? Ik doneer wel regelmatig plasma op een locatie waar ze ook bedden voor plaatjes hebben staan en dat lijkt altijd zo verschikkelijk lang te duren terwijl plasma al lang kan zijn
Het duurt ongeveer een uurtje. Is voor mij iets langer dan alleen plasma geven.
Machine werkt net wel even anders. Ze vangen trouwens ook plasma op tijdens de donatie van je bloedplaatjes. Dus dubbele afname.
Einde was voor mij minder, ik lag onder een airco. De afname wilde aan het einde niet goed lukken waardoor ze met de naald zat te porren. Ging bijna KO en flink hematoom erna.
Maar toch zou ik het zo weer doen
Ik heb gisteren sinds een jaar ofzo weer eens bloed gedoneerd en ben zo moe en dizzy vandaag. Nu al zin om er vanavond lekker aan toe te geven en helemaal niks te doen. Hoef van mezelf ook niet te sporten, heerlijk. Het viel me gisteren weer op hoe ontzettend lief iedereen daar is
Ik ben vandaag onderuit gegaan bij het doneren van plasma 24e donatie en nu opeens dit. Mijn vriend heeft me opgehaald en is nu aan het koken (zou ik eigenlijk doen). Heb eigenlijk geen trek na al het zoets dat ik kreeg om te weer fit te krijgen
Ik heb 3 weken terug mij aangemeld, intake gehad en een beetje bloed afgegeven. Net een brief gekregen dat mijn ferritine bijna te laag is en dat ik niet veel opgeroepen ga worden. Wel balen. En toch maar eens even kijken naar wat ik allemaal eet.
Ik heb vorige week ook een intake gedaan om bloed te doneren. Na het gesprek en bloeddruk meten mocht ik door om bloed te laten prikken om het te laten onderzoeken. Maar toen ze daarmee wilden beginnen, kreeg ik te horen dat mijn aderen te fragiel zijn (?). De naald om bloed te doneren is dikker dan bij bloed prikken en ze verwachtten dat het heel moeilijk zou worden. Ook wel balen, maarja, heb het geprobeerd
Dit zeiden ze bij mij destijds ook. Maar uiteindelijk is het toch gelukt! Wel specifiek in 1 arm maar het wilde wel. Misschien voor jou toch ook nog een optie? Of zeiden ze dat het echt niet kon?
Ik ben gewoon gegaan toen ik de eerste oproep kreeg. En dacht ik zie het wel. Maar als ze rustig de tijd nemen lukt het dus wel bij mij
Wat fijn dat het bij jou toch kon! Het kon bij mij misschien bij 1 arm wel, maar ze waren bang dat als ik na het doneren bijvoorbeeld een keer voor mijzelf bloed moest laten afnemen, dat heel moeilijk zou gaan. Dus vanwege dat risico wilden ze het niet doen. En kreeg ook een beetje het idee dat het hen te veel tijd ging kosten, maar dat weet ik niet zeker
Dit topic is wel erg doodgebloed he (sorry)
Ik ben net weer geweest na ruim een jaar! Maar m’n bloed wilde totaal niet stromen dus ik moest de hele tijd die band om mijn bovenarm houden en toen werd mijn arm blauw en gingen m’n vingers tintelen Toen heb ik toch maar even iemand erbij geroepen haha. Maar echt raar, zodra ze die band los deed kwam er niks meer uit de ader. Heb dat normaal nooit.
Ben wel behoorlijk duizelig, maar goed, wel weer fijn om te doen! Nu weer een jaar wachten
Toevallig vorige week bloedgegeven. Ik kreeg vandaag een brief van Sanquin. Bleek dat mijn ferritine gehalte te laag is, nu mag ik pas over een half jaar weer geven. In de tussentijd er maar voor zorgen dat ik mijn ijzerinname ophoog. Ik merkte het afgelopen week ook wel met sporten, dat op een gegeven moment mijn energie echt op was. Dus had al wel een vermoeden dat het niet helemaal lekker zat na de donatie.
Ze zijn hier flink aan het werven om over te stappen van bloed naar plasma doneren. Ik had het vorige keer een keer geprobeerd, en het ging goed maar ik vond het wel lang duren en saai Zijn er meer die dat vinden? Ik had wel een boek bij maar een die gewoon wel oké is, misschien de volgende keer iets leukers meenemen, dat dat het al beter vol te houden maakt…
Ik wilde het nog een kans geven dus ik was net weer, maar op een gegeven moment stopte het bloed helemaal met stromen? Beetje net als jij had misschien @June? Ik voelde de naald iets meer dan normaal dus misschien dat die toch niet goed zat… Maar ze wisten niet wat het was dus ik ga binnenkort toch maar nog eens proberen, moet wel iets langer wachten omdat ze niet al m’n bloed hebben kunnen teruggeven.
Ik ging pas voor de tweede keer bloed geven en heb nog een uur ofzo in die stoel gelegen omdat ik zo flauw was . Eenmaal thuis toen ik in bed lag viel ik weer bijna flauw. De eerste keer had ik het vooral aan het begin en daarna niks (schijnt ook wel normaal te zijn als lichamelijke reactie op de eerste keer) maar nu juist naarmate ik bijna klaar was en daarna. Er werd geadviseerd om niet drie maar twee keer per jaar te komen.
Hebben jullie dit ook en wordt dat beter hoe vaker je gaat? Ik had wel goed gegeten/gedronken etc trouwens. Ook geen moeite met bloed/naalden/spanning. Misschien maakt het tijdstip nog uit, was nu ‘s avonds. Ik kan geen plasma geven dus wil eigenlijk wel bloed blijven geven maar het is wel naar om bijna flauw te vallen steeds.
Bij mij werd dit niet beter dus ik ben gestopt. Altijd al wat lagere waardes gehad
Laat antwoord maar plasma duurt inderdaad langer omdat er een complexer proces bij zit met het plasma eruit filteren en de rest terug geven + het vocht op het einde. Ik kijk altijd gewoon een serie op mijn telefoon als in daar lig en dan trek ik me nergens iets van aan.
Qua stoppen met geven is het volgens mij echt wel pech hebben, als ze niet goed prikken komt het ook niet goed helaas.