Bodypositivity

Ah ik zou als ik jou was lekker wat anders zoeken hoor. Klinkt echt ingewikkeld, dat gehups in pasjes, en vooral het gevoel dat je moet presteren! Ik ben sinds deze maand dus ook weer aan het sporten en vind het echt heerlijk. Heb bewust mijn weegschaal even opgeborgen, want ik ben wat te zwaar, maar wil het sporten niet voor het afvallen doen nu. En ik merk dat ik me energieker voel, sterker ben en me vooral mentaal beter voel. En daar doe ik het voor!

Als je wilt mag je trouwens ook wel een keertje mee :smiley: Ik vind dit soort work-outs dus echt heel leuk, met de focus op sterker en fitter worden ipv calorieën verbanden.

1 like

Oh je helpt me eraan herinneren dat ik dit boek ook nog heb liggen! Toch maar eens openslaan dan

1 like

Slecht… thuissporten is echt niet mijn ding, ik moet gewoon ergens heen en dan lukt het wel. Maar thuis wil ik gewoon constant stoppen en op de bank gaan zitten. Merk ook dat ik direct een stuk minder goed in mijn vel zit door het wegvallen van het sporten. Voel me onzekerder, onaantrekkelijker, eet slechter

Nee, nog niks dus ik ben benieuwd!

1 like

Wat een goeie tip dit boek. Ik merk dat ik hier wel erg nieuwsgierig naar ben en fijn dat het interactief is.
Thanks voor het delen in ieder geval, heb 'm net besteld :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik vind intuitief eten ook een heel mooi iets maar in de weken dat ik het probeer eet ik alleen maar brood en koeken enzo. Ik hou niet van warm eten en wel heel erg van alles van de bakker maar dat gaat gewoon niet qua gezondheid. En mensen zeggen dan dat je daar even doorheen moet en dat het vanzelf wel minder vreemd en veel wordt, maar dat is zo slecht voor mijn gezondheid dat ik dat niet eens durf. Meer mensen die dit herkennen?

3 likes

Ik! Durf überhaupt pas nu, na anderhalf jaar bewust gezond te hebben gegeten met behulp van een diëtiste, te proberen intuïtief te eten. Ik denk dat ik nu, na bijna twee jaar gezonde maaltijden, fruit, groente, vezels, genoeg eiwitten en weinig eetbuien, enigszins handvatten heb om te begrijpen wat mijn lichaam nodig heeft. Hiervoor was het me gewoonweg niet gelukt, mijn relatie met eten was te verstoord en ik wist ook totaal niet hoe honger of verzadiging voelt.

1 like

Ik heb ook het gewone theorieboek gekocht naast het werkboek. Ik ben nog niet aan de oefeningen toegekomen, maar ik merk dat ik een ontzettend fijn gevoel krijg bij het lezen van dit boek. Ik zie nog wel veel uitdagingen, met name het loslaten van de wens om gewicht te verliezen vind ik persoonlijk heel lastig. Nu ik zo enthousiast word van dit boek merk ik dat ik toch stiekem hoopvol de toekomst in kijk met het idee: “Dan ben ik straks eindelijk wat dunner!” Dus ik ben benieuwd of het werkboek daar straks ook bij kan helpen om daar in te oefenen om die focus te verleggen. Tot nu toe ben ik in ieder geval erg enthousiast en vooral de herkenning is fijn zonder dat ik het gevoel heb daarop veroordeeld te worden.

Ik vind het zo irri dat het woord “Dik” mensen zo afschrikt. Dat het meteen word gekoppelt aan lelijk.
Mensen komen meteen met woorden als Curvy , plussize , volslank(:nauseated_face:) om iemand te omschrijven .
Maar als ik dan zeg " Ik ben dik" is het meteen " Nee joh je bent mooi". Ja dat klopt ik zei dik en niet dik en lelijk dat zijn 2 los staande woorden.

12 likes

Ja!!! Omg
Mannen op datingapps ook: ik hou wel van vrouwen met rondingen, vlees, curves, thicc enz
Je mag best toegeven dat je van dikke vrouwen houdt hoor

3 likes

Pff jaa. Nu ook op tiktok is er een sound van i need a big boy. Komt er een gozer met een cover voor vrouwen. I need a thicc girl… gast zeg gewoon big!!

Ik vind het wel mooi dat mensen dr boos om werden en big girl wouden horen. Nu heeft hij dat gedaan en zeggen mensen " Ja wel leuk maar het voelt toch een beetje alsof je bloemen hebt gekocht nadat ik er om vroeg".

1 like

Ik wist niet waar ik dit filmpje moest posten, maar ik vond het verhaal van Janelle Monáe wel erg inspirerend. :slight_smile: