Oh een gedeelde eerste plek zie ik!
Zal ik nog een poll maken van deze 2?
Of we lezen ze alle twee!
Ja lijkt me leuk! Ik zal iig alvast een poll maken om te kijken met welke we als eerste beginnen.
Edit: Lukt het iedereen om voor zondagavond te reageren?
- Waar de rivierkreeften zingen - Delia Owens
- De glazen stolp / The bell jar - sylvia plath
0 stemmers
Waar de rivierkreeften zingen:
Kya Clark is in haar eentje opgegroeid in het moeras van Barkley Cove in North Carolina, afgesloten van de bewoonde wereld. Om zichzelf te onderhouden ruilt ze vis, en groenten uit haar moestuin voor andere levensmiddelen. Ze voelt zich er thuis, beschouwt de natuur als haar leerschool. Maar als ze in aanraking komt met twee jongemannen uit de stad ontdekt ze dat er ook een andere wereld is. Wanneer een van hen dood wordt gevonden, valt de verdenking onmiddellijk op Kya.
De glazen stolp:
De glazen stolp volgt de ondergang van de getalenteerde Esther Greenwood in de jaren vijftig van de vorige eeuw. Wanneer Esther na haar studie stage gaat lopen bij een populair vrouwentijdschrift in New York, wordt ze voor het eerst met de wereld buiten de schoolbanken geconfronteerd. Ze hoopt op een vervolg van haar academische carrière, maar wordt afgewezen en trekt weer bij haar moeder in. Daar verzinkt ze, op zoek naar haar identiteit, steeds verder in een depressie, totdat opname in een psychiatrische kliniek de enige uitweg lijkt.
Ik haak af bij De Glazen Stolp! Net als een andere forummer aangaf, heb deze gelezen toen het mentaal niet zo goed ging en dan is dit boek echtttt een grote trigger. Dus voor anderen die mentaal niet lekker gaan, pas goed op met deze
Ah sla ik dit boek over. Thanks
Dan denk ik dat ik ook afhaak, ik kan me echt naar voelen door een boek en dat zie ik niet zo zitten
Fijn om te weten!
Goed om te weten. Dan is dit boek niets voor mij (momenteel). Bedankt voor de waarschuwing!
Where the Crawdads Sing was ik sowieso van plan om volgende week te lezen, omdat de film sindskort in de bioscoop draait en ik natuurlijk eerst het boek gelezen moet hebben voordat ik de film ga zien
Ik sla hem ook even over want ben nu bezig in een klein leven en die is al zwaar genoeg (zelfde thema achtig). Where the crawdads sing is echt een prachtig boek dus als die besproken wordt praat ik graag mee!
Ik haak helaas ook af, allebei deze boeken spreken me niet aan.
@Era ik zou ook graag Murder on the Orient express lezen met een groepje. Er hebben nog meer mensen op gestemd, misschien dat er meer mensen geïnteresseerd zijn om dat alsnog te doen (eventueel nadat ze het boek dat voor dit topic gelezen gaat worden hebben gelezen?)
@Salmiak @Frambozentaartje @kringel @Veertje @Kookwekker @Baymax @Nebula jullie hebben er ook op gestemd, zou iemand dat leuk vinden?
Ja lijkt me leuk! Ik wil wel ook waar de rivierkreeften zingen lezen, dus misschien daarna?
Ah leuk, ik haak vaak af maar Where the Crawdads Sing heb ik al ooit gelezen. Kan ik tegen die tijd in ieder geval een beetje meepraten.
Misschien dat het leuk is om na het boek de verfilming te kijken en die ook te bespreken?
Vind ik ook prima hoor!
Ja lijkt mij ook leuk, goed idee!
Ja, leuk! Voor mij is het ook wel prima als we wat later starten zodat wie wil nog where the crawdads kan lezen.
Ik doe ook graag mee!
En vind dit een prima keus
Goedemorgen
Het is Waar de rivierkreeften zingen geworden!
Leuk!
Wat zullen we afspreken? Over ongeveer een maand het boek bespreken of tussendoor ook?
Ik vind tussendoor bespreken wel leuk!
Eens!
Ik dacht grwoon met spoilers net zoals in het serie topic? Dan kan je tussendoor wel makkelijk kletsen met anderen die net zo ver zijn en als je zelf nog niet zo ver bent word je misschien wel enthousiast van alle reacties.