Boekenclub: All Fours - Miranda July

Ben je al begonnen?

• Ja nog niet over de helft
  • Ja al wel over de helft
  • Nee
  • Ik sla deze OVER

0 stemmers

1 like

Leuk! Ik heb het boek net aangeschaft op mijn e-reader, dit weekend ga ik er in beginnen :slight_smile:

1 like

Heb hem in een ruk uitgelezen! Ga deze week die vragen beantwoorden in een spoiler haha.

1 like

Ik heb het boek ook uit en vind het de hype niet echt waard eerlijk gezegd.

5 likes
Samenvatting

Ik heb lekker in de airco van de bios de film gekeken (prima niks meer of minder) en lees nu het boek en vind het nog knap dat ze zo’n oké film van dit boek hebben kunnen maken

7 likes

Toevallig laatst via kobo gedownload! Ik praat tegen die tijd graag mee

De 10 bookclub vragen die hierboven werden genoemd.

antwoorden
  1. Before becoming a New York Times bestselling novelist, Delia Owens was a zoologist. She’s written three nonfiction books with her former husband Mark Owens about her experiences with animals. How do the themes of this novel and Owens’s style of writing reflect her interests and work with animals?

Ik zie veel van haarzelf terug in het personage Kya. Ik wist dit niet van de auteur. Kya is geen officiele zoologist, maar Tate natuurlijk wel. Er is veel detailwerk in het beschrijven van het moeras en haar verzamelingen.

1. How realistic is Kya’s upbringing in the marsh? Do you believe she really could have made it out there on her own?

Ik vond dit niet erg realistisch aan het verhaal. Het was al een tijd waarin er meer oog voor elkaar was. Vooral dat ze, nadat ze eenmaal op school verscheen, daarna uit iedereens handen kon blijven. Kinderen werden destijds voor minder in een weeshuis geplaatst, dus ik vond dit een fantasierijk

1. In interviews, Delia Owens has said she wrote this book about feeling alone. How is that expressed in the novel.

Dat is goed weergegeven, niet alleen in het karakter van Kya en haar levensverhaal, maar ook bij Jumpin, Tate en Chase. Jumpin wordt gepest in het dorp, Tate probeert zijn studie te halen waardoor hij Kya niet meer ziet en Chase kan niet praten over zijn initiele relatie met Kya.

1. Throughout the novel, there are two men who play a major role in Kya’s life: Chase and Tate. How would you compare these two characters? And while we can talk about how they’re different, it might also be interested to discuss how they’re similar. What do these men, together and separately, represent in Kya’s life?

Voor beiden is het eerst geheim dat ze contact en later een relatie hebben met Kya. Beiden voelen zich niet zeker genoeg om dit te delen met hun families. Beiden kiezen voor wat er van hun verwacht wordt, in plaats van het geluk van de relatie. Verder is Tate respectvol en Chase vooral gericht op zijn eigen geluk en behoeften.

1. Speaking of characters who play important roles in Kya’s life, how did you feel about Jumpin’ and Mabel? Are they parental figures for Kya, or something else? How did they influence the person she becomes, if at all?

Kan ik kort over zijn: ze zijn de enige volwassenen die haar respecteren en zorg willen dragen in wat ze nodig heeft, in plaats van wat de gemeente ziet als noodzakelijk (zoals schoolgang).

1. One more question about connection with other characters: there is a palpable lack of women in Kya’s life. At the beginning of the novel, Kya’s mother leaves. Kya doesn’t have any female friendships to speak of. Would Kya’s story be different has she women in her life? If so, how?

Los van vrouwen is er ook weinig echte vriendschap. Alleen de twee jongens vervullen een rol, evenals Jumpin en Mabel. Hierdoor is Kya afhankelijk van de tijd en aandacht die ze krijgt van deze mannen. Kya is op zoek naar gelijken en vrienden, maar vind vooral mensen die hun eigen behoeften en verwachtingen vervullen.

1. Kya learns about human nature and how to relate to other people mostly through observing animals. Most notably, Kya observes female fireflies changing their flashes to communicate different things. How does this observation affect Kya’s relationship with others? What about her other observations of nature? In what ways do they affect who she is and how she interacts with the world around her?

Kya gedraagt zich anders bij verschillende mensen, denk ik?

1. Poetry is a very important element of this novel. In fact, it’s a major point of connection for Tate and Kya. Why is poetry so significant to Tate? To Kya? What does the poetry throughout the novel add to the narrative?

Dit gedeelte vond ik ontzettend uitgekauwd en stom, haha. Ik denk dat het emoties en ervaringen onder woorden brengt? Ik had er niet veel mee.

1. As the poor, uneducated, and strange “marsh girl,” Kya is ostracized by the community. How does the public’s view of her affect how the justice system treats her? Considering her treatment and the way the town sees her, how did you feel about the results of the court case? Was it satisfying? Believable?

Ook dit vond ik super amerikaans en daardoor lastiger te plaatsen. Niet echt een antwoord op deze vraag.

1. How did you feel about Tate’s discovery at the end of the novel? Did you expect it? Does it change the way you view the rest of the story?

Dit vond ik zoooooo een stom einde hahaha. Ik vond het ontzettend voorspelbaar dat ze het wel had gedaan, dus ondanks dat het boek makkelijk weglas vond ik de plotontwikkeling stom. Verder ben ik het eens met dat er weinig diepgang is bij veel karakters en het daardoor ook erg vlak bleef.

3 likes

Ik ben er net in begonnen, maar zouden jullie m afraden? Wat ik van iemand las over de flat characters staat me niet zo aan

Nee, aanraden! Ik vond het een mooi boek. Moest een beetje inkomen maar uiteindelijk mooi verhaal

2 likes

Ik zou hem niet aanraden, maar voor de boekenclub juist wel. Ik ben benieuwd wat jij (en de rest) er van vindt en dan is lezen wel handig.

Samenvatting

De schrijfstijl vind ik matig. Ergens leest het vlot weg maar de dialogen doen houterig aan en over het geheel vind ik het jeugdboekachtig aan doen. Ik vind veel vrij ongeloofwaardig en het is erg gedramatiseerd. Nu vind ik dat soms prima hoor, ik lees ook gewoon sophie kinsella en heb alle outlander boeken gelezen (over dramatisch gesproken). Maar dit boek heeft naar mijn mening teveel minpunten om een aanrader te zijn.

Je doet niet echt lang over het boek dus veel tijd ben je niet kwijt als het toch niet je ding is.

1 like

Nou, ik heb ‘m uit

Samenvatting

Echt niet mijn boek. Zoals al eerder werd genoemd zijn de personages erg vlak, het plot is halverwege het boek al duidelijk. Er is geen spanning, de liefdeslijnen zijn vreselijk irritant. Het gaat vooral over hoe mooi Kya wel niet is, wat een stoot ze wel niet is geworden, zelf als ze overlijdt wordt nog benoemd dat ze nog zooo jong en mooi is. Ik vond de verhaallijn met Tate eerder aandoen als grooming dan oprechte liefde, en die Chase is al helemaal een eikel eerste klas (dat hij dood wordt gevonden is het enige waar ik nog een beetje voldoening uithaalde). Verder zijn de oudere mannen in het verhaal allemaal vreselijk aardig voor haar, vast omdat ze zo BLOEDKNAP is. Wel wat geleerd over beestjes en de omschrijvingen van de natuur vond ik ook aardig, maar verder verschrikkelijk ongeloofwaardig, tegelijk ook voorspelbaar en saai. Stroeve dialoog. Heb de laatste hoofdstukken maar een beetje doorgebladerd, want waarom moeten we nog lezen hoe iedereen overlijdt terwijl het echt niet relevant is voor de ontwikkeling van het verhaal - dat tegen die tijd al afgelopen is. “Op een gegeven moment kwamen er ook mensen die 3,5 dollar neerlegden voor een espresso”: ok?

2 sterren voor de informatie over beestjes

15 likes

Ja helemaal eens. Je brengt het goed onder woorden altijd!

2 likes

Dank je, lief dat je dat zegt!

2 likes

Waarom niet? Is ook risico van het vak toch. En als je op een respectvolle manier uitlegt waarom jij het tegen vind vallen is daar niets mis mee lijkt mij, daar zijn leesclubs ook voor

1 like

Ik heb dit boek met mijn boekenclub gelezen en vind het heel leuk om hier mee te lezen wat jullie vinden! Komt best wel overeen met de bevindingen in onze groep destijds.

3 likes

Bijna over de helft! Het leest wel vlot en heb ook wel zin om te lezen maar toch niet een boek dat me van a tot z vast houdt ofzo. Hebben anderen dit ook?

3 likes

Heb ik ook, ik ben begonnen maar heb moeite om ‘m weer op te pakken en te lezen, dat heb ik met andere boeken niet (vaak)

2 likes

Ik had het boek gelezen net iets voor deze leesclubs, maar ik vond ‘m wel mooi. Nu ik al deze reacties lees voel me echt een beetje simpel :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik ben begonnen maar kom er vooralsnog niet erg in… vanavond nieuwe poging!

1 like

Ik heb dit boek toevallig vorige week uitgelezen. Vond hem wel mooi, beetje wat @Blush zegt haha.

Maar na een weekje en het lezen van de commentaren hier kan ik me er wel iets in vinden.
Een leuk verhaal. Ik vond hem lekker weglezen en wilde ook wel blijven doorlezen, maar niet een boek dat je echt bij zal blijven of heel diepgaand is. Maar dat maakt het geen slecht boek voor mij.

1 like