Boekenclub: All Fours - Miranda July

Ik vond het ook een heel oppervlakkig boek. Ik had wat aantekeningen gemaakt en gemarkeerd in het boek maar er is in mn app iets mis gegaan dus kan het niet terugvinden helaas. Vond het in ieder geval een stom boek, beetje simpel. Op goodreads lijken de meesten wel super enthousiast maar ik weet niet zo goed waarover.

Samenvatting

Ik vroeg me ook af of er wel een affaire was tussen X en haar vriend. Ergens in het boek gaat het over de relatie als een piramide met ongelijke zijden oid. En als zij belt met X, gaat het ook niet over de relatie tussen X en die man toch? Heeft zij die relatie zich niet gewoon in haar hoofd gehaald? En als die relatie er was, vind ik het stom dat het een klassiek stalken - vrouwennijd is. Ze ondergaat het gedrag van haar vriend maar gewoon.

2 likes

Ik heb het boek gisteren na 1,5e dag uitgelezen. Hieronder mijn mening

Bevat spoilers

Ik vond het begin van het boek heel sterk. Ik kan lange beschrijvingen wel waarderen en vond sommige ook echt enorm goed gevonden. Daarvoor dacht ik dat ik het boek dan ook hoog zou gaan waarderen.

Dit kwam ook een beetje door de tekst die ik las als samenvatting op goodreads:
“Deze roman gaat de strijd aan met stereotypen over liefde, trouw en concurrentie tussen vrouwen”. Ik was daardoor hoopvol. Maar ik vond het boek deze quote niet waarmaken. Het zat juist vol met stereotype gedragingen: de vrouw waarmee je vriend gaat is altijd de boosdoener en de heks. Ik zou het ergens begrijpen als dit boek probeerde door de hoofdpersoon ook als slecht weg te zetten dit typische beeld indirect zou bekritiseren. Maar omdat het boek redelijk op de oppervlakte bleef was dit niet de boodschap die ik eruit pikte.

Ik weet ook niet zo goed wat ik van het deel in Amerika vond. Het ging net te snel en was te oppervlakkig om er echt iets van te vinden. Ik kreeg er een existentialistisch gevoel bij, wat misschien ook wel het doel van de schrijver is.

Uiteindelijk heb ik het boek wel heel snel gelezen: het las als een trein, dat moet ik de schrijfster wel meegeven. Ik heb me niet verveeld en ze heeft me ook soms verrast met mooie beschrijvingen. Daarom geef ik het boek 3 sterren op goodreads. Misschien als ik halve sterren kon geven zou ik het 3,5e ster geven.

5 likes

Ik ben nu halverwege en ik vind er heel weinig aan. De schrijfstijl is fijn, maar de gebeurtenissen en de hoofdpersoon spreken me gewoon niet aan. Het leest wel vlot, dus ik krijg ‘m nog wel uit voor het einde van de maand.

Ik vond het zoals eerder gezegd qua schrijfstijl een leuk en ook wel goed boek. Sommige zinnen waren echt goed en raak.
Ik vond echter de hoofdpersoon niet sympathiek en het was allemaal erg ongeloofwaardig. En als het een soort van ongeloofwaardig is wat in het absurdistische getrokken wordt, kan ik het wel waarderen. Maar dit was het dan net niet.

2 likes

Ik heb me net geabonneerd op deze mailing:

Begint 3 mei en dan krijg je dus steeds delen van het verhaal in je mail. Misschien leuk om hier te bespreken ook? Loopt wel van mei tot november dus misschien te lang voor dit topic

Hier de link voor wie ook mee wil lezen: Dracula Daily | DraculaDaily | Substack

5 likes

Leuk!!! En het begint bijnaaa

1 like

Zie dit nu pas, maar gelijk ingeschreven en bijgelezen tot en met 16 mei. Leuk!

3 likes

Beste allemaal,

Normaal houden we natuurlijk een poll om een nieuw boek te kiezen maar het leek ons @moderators ook wel heel leuk om eens een medeforummer te supporten. In dit geval @d12baby die haar boek Aap in pak gratis ter beschikking wil stellen voor deze boekenclub. We laten het graag aan haar over hoe ze deze boekenclub verder aan wil pakken maar het leek ons goed nog even een berichtje vanuit ons te posten. Je kunt haar een berichtje sturen voor het bestand (let op: geen verzoekjes hieronder). Hier vind je hoe je iemand een bericht stuurt: FAQ - Forum Feminarum

Groeten,

De moderators

29 likes

Wat een tof idee! Heel leuk. Ik ben benieuwd :grin:

3 likes

Hoi allemaal!
Als eerste hartstikke bedankt @Nescio en @Lula en @Rozevarken !

Aangezien ik hier al heel lang meeschrijf en veel heb gehad aan het boekentopic, leek het me leuk om mijn boek met jullie te delen nu deze uit is (sinds februari).

Dus bij deze zou ik graag een kleine leesclub willen organiseren. We kunnen het boek samen lezen en je bent helemaal vrij om je mening te geven. Als het je niet bevalt hoop ik wel graag op constructieve feedback alsjeblieft :sob: Het doel is voor mij om ook feedback te krijgen en om ideeën op te doen voor mijn nieuwe boek. Lijkt me leuk als jullie meedoen! :purple_heart:

Samenvatting

Het boek is verkrijgbaar in de bieb; online en fysiek heb ik van meerdere mensen gehoord. Als je het niet kan vinden, kun je de lokale boekenhandel steunen, maar je mag mij ook gewoon een berichtje sturen en dan stuur ik je de PDF of e-pub op (gratis uiteraard) om mee te kunnen lezen :smiling_face:

27 likes

Ook wel handig om een link naar de beschrijving van het boek te plaatsen, haha:

4 likes

Superleuk!! Ik doe graag mee

3 likes

Naah wat leuk, ik doe mee!

2 likes

Heel tof, ik ga kijken of ik hem kan krijgen bij mijn bieb!

1 like

Oh wat een goed idee!
Ik heb hem al gelezen maar leuk om straks te lezen wat de rest ervan vindt.

3 likes

Ik heb hem ook nog liggen, ga er morgen op het strand aan beginnen

4 likes

Wou lig even opmerken dat ik Aap in pak een goeie titel vind! Hij lijkt me sterk, titeltechnisch, idk verder geen verstand van maar dat vind ik. Klinkt goed en maakt nieuwsgierig.

3 likes

Ik doe ook graag mee!

1 like

Zou je 'm mij willen sturen? Ben zo benieuwd! :grin:

Edit: begrijpend lezen is ook een kunst. Heb je een berichtje gestuurd

1 like

Wat een leuk initiatief. Ik doe graag mee.

1 like