Boekenclub: All Fours - Miranda July

Ah ik ben Yellowface nu al aan het lezen dus vind ik het ook jammer! Maar wie weet doe ik de volgende keer mee.

O nee, ik heb de hele poll gemist! Ik heb Yellowface ook al gelezen, dus ik sla even over. Veel leesplezier iedereen, ik vond het een heel vermakelijk boek!

1 like

hahahah heeft iedereen m al gelezen

1 like

Valt wel mee denk ik er hebben 18 mensen op gestemd! Ik heb dit boek zelf nog niet gelezen, maar ik weet niet hoe snel ik er aan kan komen via de bibliotheek.

Later maak ik even een overzichtsbericht maar misschien kunnen we alvast bedenken hoe lang we er over willen doen? Tweede week van maart bespreken? Dan hebben we ongeveer een maand de tijd. Of gewoon al tussendoor, dan kunnen de mensen die hem al hebben gelezen een bericht plaatsen

• Tweede week maart
  • Tussendoor

0 stemmers

En @LaPetiteRobeNoire ja eens we kunnen prima ook andere boeken lezen en deze hier bespreken. Ik wil practical magic nog wel een keer lezen

1 like

Ik heb 'm gereserveerd bij de bibliotheek maar ik zag dat hij nog binnen moet komen/aangevraagd is dus geeeen idee wanneer ik het boek kan lenen.

1 like

Ik wilde het boek net bestellen via libris. Heb namelijk nog een kadobon liggen en wilde het boek graag hebben. Maar wat een lange levertijd…

Dit is de eerste keer dat ik mee ga doen met de boekenclub, Ik had hem toevallig al sinds 8 januari gereserveerd (en nu pas eindelijk binnen!) Maar als ik nu ga lezen, dan loop ik teveel vooruit denk ik, toch? Maar aangezien mijn lokale bieb maar 1 exemplaar heeft, denk ik wel dat ik hem niet langer thuis kan houden dan 28 feb.

Yes, ik heb hem tweedehands weten te krijgen. Hopelijk wordt hij gauw opgestuurd, dan kan ik meteen beginnen.

Met het vorige boek heb ik net zolang gewacht met lezen tot ik een dikke biebboete had :sweat_smile:

De paperback is nog niet uit vertelden ze me bij Waterstones, daarom duurt het lang. Echt een onhandig boek hebben we gekozen eigenlijk qua beschikbaarheid, haha. Vertaling nog niet uit, paperback nog niet uit. En net te nieuw/populair om hem bij te bieb te kunnen krijgen (in mijn geval).

Maaar ik heb zin om hem te gaan lezen!

4 likes

Sorry ik zou nog een overzichtbericht doen, bij deze! We gaan dus het boek Yellowface van R.F. Kuang lezen. Het boek is wat lastig verkrijgbaar, dus wat mij betreft nemen we ook de hele maand maart om het boek te lezen en tussendoor te bespreken. Het boek is nog niet in het Nederlands verschenen. Word verwacht 7 maart 2024 bij uitgeverij over Amstel. Het Engelse boek schijnt ook wat lastig te krijgen te zijn, maar ik zag dat mijn bibliotheek hem al wel in de collectie heeft, dus misschien die van jou ook al wel. Het boek is nog niet verfilmd.

Flaptekst

*Auteurs June Hayward en Athena Liu debuteren in hetzelfde jaar. Maar terwijl Athena uitgroeit tot een literaire publiekslieveling, flopt de schrijfcarrière van June. Niemand wil nog verhalen lezen over gewone witte meisjes, denkt June.

Wanneer June getuige is van Athena’s onverwachte dood, steelt ze impulsief Athena’s net voltooide meesterwerk - een verhaal over het miskende Chinees Arbeiderskorps tijdens de Eerste Wereldoorlog. June publiceert het als haar eigen werk. Verdient dit stukje geschiedenis niet verteld te worden, ongeacht door wie?

Maar June kan niet ontsnappen aan Athena’s schaduw en iemand dreigt haar te ontmaskeren. Hoe ver zal June gaan om haar gestolen succes te beschermen?*

Athena Liu is a literary darling and June Hayward is literally nobody.
When Athena dies in a freak accident, June steals her unpublished manuscript and publishes it as her own under the ambiguous name Juniper Song.
But as evidence threatens June’s stolen success, she will discover exactly how far she will go to keep what she thinks she deserves.
What happens next is entirely everyone else’s fault.
With its totally immersive first-person voice, Yellowface grapples with questions of diversity, racism, and cultural appropriation, as well as the terrifying alienation of social media. R.F. Kuang’s novel is timely, razor-sharp, and eminently readable.

Voor de mensen die nog niet aan het boek kunnen komen of het boek al hebben gelezen, we hebben nog andere titels in de poll gehad die we ook zeker kunnen lezen en bespreken. Dat waren

• I’m a Fan van Sheena Patel
  • One flew over the cuckoo’s nest van Ken Kesey
  • Practical Magic van Alice Hoffman
  • Treasure Island van Robert Louis Stevenson

In dit bericht kan je alle informatie over de boeken vinden.

Ik heb er weer zin in! :smile:

@moderators mag de titel aangepast worden naar Yellowface - R.F. Kuang? Bedankt!

9 likes

Hee, wat leuk! Ik heb hem toevallig een tijdje terug gelezen en vond 'm echt heel erg goed. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

1 like

Leugenaars zijn het, daarom ga ik dus altijd naar ABC

Edit: ah of de Amerikaanse paperback is al uit en de UK-versie nog niet. Nou ja hij was iig uitverkocht bij ABC.

3 likes

Ik ben gisteren begonnen, en het is echt een boek dat ik door wil blijven lezen. Ik ben nu op pagina 62.

Ik vind hem wel vrij gestileerd, maar dat hoeft niet per se negatief te zijn. Je valt er ook meteen lekker in met de dood van de andere auteur.

2 likes

Ik ben er ook in begonnen maar ik irriteer mij mateloos aan June. Daardoor kom ik wat moeilijker er doorheen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1 like

Ik was juist verbaasd over de verkrijgbaarheid want ik zag ‘m vorige week als paperback bij de Relay op Rotterdam CS liggen! Ik ben al een tijdje begonnen in het boek maar ergens halverwege blijven hangen, dit is wel het zetje dat ik nodig heb om ‘m weer op te pakken

2 likes

Ik ben gisteren begonnen en ik vind het meteen wel pakkend! Leest heel makkelijk weg.

Wat stom trouwens dat het boek blijkbaar zo moeilijk verkrijgbaar is. Ik had het juist voorgesteld omdat ik het voor mijn gevoel overal zag liggen :sweat_smile:
Maar aan de vertaling had ik totaal niet gedacht, goed idee om er gewoon lang voor te nemen zodat iedereen die wil mee kan doen.

4 likes

Ik heb het boek magische praktijken in huis en ga daar mee beginnen! Yellowface heb ik gereserveerd, maar ben iets van de 4de persoon. Er zijn wel redelijk wat exemplaren beschikbaar bij de bieb zag ik dus hopelijk hoef ik niet te lang te wachten.

2 likes

Oh ik dacht dat je die al gelezen had! Of ga je hem herlezen?
Ik wil hem ook lezen, lijkt me ook leuk om te bespreken maar ik ben nu nog bezig met Yellowface.

1 like

Ik heb Yellowface al uit en vond het vooral wel een keer verfrissend om de hoofdpersoon zo te haten! Wat een tut! Pakkend geschreven, tot de laatste hoofdstukken waar het wat slomer ging toen legde ik het ook een tijdje weg. Het boek heeft me wel echt wat meer geleerd over racisme en op welke subtiele en grove manieren dat allemaal speelt.

4 likes

Ja klopt ik heb het boek al een keer gelezen volgens mij zelfs al vaker dan 1x. Maar ik vind het een leuk verhaal dus heb wel zin om hem nog een keer tr lezen en te bespreken! Lijkt me leuk als je hem ook gaat lezen en laat weten wat je er van vindt!

1 like