Ik luister het boek en ben halverwege.
Vind de vertel/schrijfstijl soms wat storend āstoerā maar vraag me af of dat niet de voorleesstem is. Merk wel dat ik wil blijven luisteren en niet heel snel afgeleid ben.
Ik luister het boek en ben halverwege.
Vind de vertel/schrijfstijl soms wat storend āstoerā maar vraag me af of dat niet de voorleesstem is. Merk wel dat ik wil blijven luisteren en niet heel snel afgeleid ben.
ohh bedankt voor de tip!
Same
Spoiler t/m hoofstuk 6
Ik vind het ook ontzettend op seks gericht. Ik had niets over het boek gelezen vooraf, maar ik vind het echt wat ongemakkelijk? En ik vind mezelf niet preuts.
Mijn mening over het boek:
-Ik zat gelijk in het verhaal en het las makkelijk weg waardoor ik het boek al snel uit had.
-Het is af en toe gewoon een beetje raar maar dat vond ik juist wel leuk.
-Ik kon me echt helemaal niet identificeren met de hoofdpersoon.
-Goed geschreven en ik moest vaak lachen.
Er zaten een paar stukken in die ik gewoon raar raar vond in plaats van leuk raar. Waarbij ik ??? dacht. Zoals:
De seks met Audra en ook het stukje over verwaarlozing van hun hond. Geen idee wat de toegevoegde waarde van dat laatste was.
Ik had steeds het gevoel dat de hoofdpersoon Miranda July zelf was, zo zag ik haar ook voor me in mijn hoofd.
Als iemand die vlakbij Monrovia woont vond ik het extra grappig want daar is niks te doen.
Ik vind het lastig om echt te zeggen of ik het nou goed vond of niet. Het was in ieder geval entertaining.
Mijn boek kwam vandaag ook binnen. Helaas heb ik nog twee biebboeken liggen die binnenkort terug moeten, dus daarna kan ik pas beginnen. Biebreserveringen lijken bij mij altijd met meerdere tegelijk binnen te komen
Ik ben op 50% en heb het al een tijdje weggelegd, twijfel om het weer op te pakken. Vind het een beetje saai. Verandert het thema ooit nog van vreemdgaan naar iets anders?
Ik ben op 80% en ik wacht ook nog steeds op de diepgang. Maar ga hem wel uitlezen/luisteren (ik wissel af, lang leve Spotify).
Hmmmmmm ik doe mee aan een bingo op bookstagram en heb nog een boekclubboek nodig dus wellicht dat ik nog even doorzet, idd met luisterboek afwisselen scheelt wel. Ik heb m ook op bookbeat gezien geloof ik
Hmm niet echt, ik kan niet echt meer zeggen zonder dat het een spoiler is maar Davey/seks blijft wel tot het einde.
Ik ben gestopt! Het veranderde gewoon niet en het kon me daardoor niet meer echt interesseren.
Het punt is ook wel dat ik door een break-up ga en daardoor sommige themaās, zoals omgaan met relaties, seks en moederschap, niet per se leuke themaās zijn voor me om over te lezen/luisteren. Dus ik denk dat mijn eigen emoties ook meespelen in het stoppen met lezen.
Ik heb 10 hoofdstukken gelezen en kan me totaal niet identificeren met de hoofdpersoon. Wel heb ik al meerdere keren gelachen/geglimlacht en vind ik het af en toe wel heel goed geschreven. Maar overall is het vooral alleen maar seks. Ik lees wel tussen de regels door dat ze aan het onderdrukken is wat ze nou werkelijk voelt.
Ik zal dit weekend even wat stukjes/zinnen opzoeken die ik erg goed vond.
Wat interessant dat zo veel het eigenlijk niet zo goed/leuk lijken te vinden? Ik vond het echt heel goed. Zal later ook even nadenken over en opschrijven waarom precies
Ik had het boek bij de bieb gereserveerd in het Engels en Nederlands maar ik dacht dat duurt nog een eeuwigheid ik heb de Nederlandse binnen dus kan hem toch nog lezen! Ik ben heel benieuwd of het wat is want de meningen hier zijn nogal verschillend.
Ik heb mijn boek aan een vriend uitgeleend en hij appte gister:
Woooo all fours
Wtf ouwe
Een van de beste boeken ever
is een geniale roman over angst en verlangen, toch
Niets is nog hetzelfde he nadat je dit boek uit hebt
Alles is anders nu
hahaha ik denk dat hij een tikkie aan het overdrijven is maar ik snap het wel, ik verbaas mij best over de reacties dat het alleen om seks gaat maar goed ik heb nog steeds niet de tijd genomen om even op te schrijven wat ik er wel van vind dus dat komt nog
Wat een bijzonder perspectief vanuit een man hahaaa
Moet wel zeggen dat je reactie me wel weer aan het denken heeft gezet over wat ik zelf van het boek vind. Kan me in de reacties vinden dat het een raar, beetje vies en (te) seksueel boek is zonder doel, dat was ook mijn eerste reactie nadat ik het had uitgelezen (en deels geluisterd). Maar het is ook meer dat dat; het is ook mooi en kwetsbaar (zoekend naar betekenis en er mogen zijn/ er toe doen denk ik) en hoe daar vorm aan te geven. En ten koste van wat dan ook weer, waar queer themaās en tijdsgeest in passen
(andere relatie vormen dan het hetronormatieve happily ever after). Het is ook fin geschreven, met mooie metaforen voor gevoelens, zonder al te plat of zweverig te worden. Het is echt niet mān nieuwe lievelingsboek, maar na wat bezinken waardeer ik het meer.
Het is echt geen boek voor mij maar juist leuk dat ik het dan toch heb gelezen door de boekenclub
Ik vond het begin leuk en wilde ook steeds verder lezen omdat ik benieuwd was naar de rest.
met de make-over van de motelkamer.
Het tweede deel voelde als een opgave en heb ik als luisterboek āuitgelezenā
de hoofdpersoon stond zo ver van me af en wat spannend/opwindend moest zijn kon ik niet begrijpen. Het deel met de tampon en de sex met de oudere vrouw. Jeetjeā¦
En die arme hond! Ik haatte de hoofdpersoon en haar man nog meer hierom. Het was voor hun een bonding moment maar ik voelde vooral medelijden
Ik dacht dat het naar een einde zou toewerken maar dat viel me wat tegen. Ik bleef een beetje achter met het gevoel van was dit het nu
Edit: Ik vond het trouwens wel echt goed geschreven! Het verhaal was helaas alleen niet voor mij
Ik heb een paar stukjes geciteerd die ik heel goed vond. Overigens heb ik de Nederlandse vertaling van Gerda Baardman en Lydia Meeder gelezen.
Het alledaagse en tegelijkertijd de humor spraken me erg aan.
Blz 58
āHet plotseling wegvallen van verantwoordelijkheden gaf me een zweverige, bruisende, bijna hallucinogene gewichtloosheid. Niemand om ontbijt voor te maken, een vijfvakslunchtrommel voor te vullen, Trek je schoenen aan! Poets je tanden! tegen te roepen (vriendelijk maar streng, keer op keer, niet zeurderig maar ook niet te toegeeflijk en voortdurend rekening houdend met de toekomstige volwassene die hier werd gevormd). Waarom heb je je schoenen nog niet aan? Waar zijn ze dan? Hier. Dat is de verkeerde voet.ā
Blz 108
āOm te voorkomen dat ik bezweet raakte of een luchtstroom creĆ«erde waarvan mijn haar in de war zou raken, liep ik heel langzaam om het blok heen.ā
Blz 179
āIk draaide me abrupt om naar de achterbank en er gebeurde iets met mijn nek: die verkrampte opeens pijnlijk. Mooi. Dat kwam goed uit. Ik heb last van mijn nek, zou ik zeggen als ik binnenkwam. Dat zou alles verklaren. Mensen reageerden altijd verkeerd als er iets met hun nekwervels was.ā
Ik krijg gewoon zin om het nog eens te lezen. Dat stuk met die tampon vond ik ook juist heel goed! Dat heb ik later ook nog teruggezocht en opnieuw geluisterd. Ik ben alleen niet zo goed in het verwoorden waarom ik het nou precies zoān goed boek vond.
Leuk dat de meningen zo verschillen Ik ben 'm aan het luisteren en de eerste vier, vijf hoofdstukken vond ik matig, maar toen kwam die metafoor over het breien van een trui en die vond ik zo goed en herkenbaar haha, dus nu zit ik er helemaal in.