Boekenclub: Yellowface - R.F. Kuang

Drijfzand van Nella Larsen

Amerika, jaren twintig. Twee korte romans over de rol die ‘kleur’ speelt in het leven van Amerikaanse vrouwen die één blanke en één zwarte ouder hebben.

Mijn vader is een vliegtuig van Antoinette Beumer

De bijna veertigjarige Eva lijkt alles te hebben: een mooi gezin, een succesvol bedrijf, en binnenkort het huis van haar dromen. Dan sterft haar moeder en beginnen de nachtmerries. Eva wordt steeds angstiger en raakt ervan overtuigd dat er gevaar dreigt voor haar en haar kinderen - langzaam maar zeker verliest ze haar grip op de werkelijkheid. Ze gaat op zoek naar de oorsprong van haar angsten in haar vroege jeugd en ontdekt hiaten in haar geheugen. Als ze besluit contact op te nemen met haar vader die al 33 jaar in een psychiatrische inrichting verblijft, is dat het begin van een uitputtende en beangstigende ontdekkingstocht naar het verleden. Mijn vader is een vliegtuig is een psychologische roman over onverwerkte trauma’s, de scheidslijn tussen fictie en realiteit en de al te reële angst om je verstand te verliezen.

Lijken mij leuk. Beide te leen via de (online) bieb. Zijn al wel iets ouder. De tweede is dit jaar verfilmd.

2 likes

Oké met al deze suggesties denk ik dat we al wel een keuze kunnen gaan maken! Vet veel haha

1 like
  • Open Water - Caleb Azumah Nelson
  • Kruispunt - Jonathan Franzen
  • A Thousand Splendid Suns - Khaled Hosseini
  • Valse Getuige - Karin Slaughter
  • Beautiful World, Where Are You - Sally Rooney
  • My Policeman - Bethan Roberts
  • De Saamhorigheidsgroep - Merijn de Boer
  • Wij slaven van Suriname - Anton de Kom
  • Na Mattias - Peter Zantingh
  • Drijfzand - Nella Larsen
  • Mijn vader is een vliegtuig - Antoinette Beumer

0 stemmers

Heb 'm meerkeuze gemaakt voor de eerste stemronde

2 likes

Ik heb hier niets te zoeken, maar wilde even zeggen dat ‘mijn vader is een vliegtuig’ wel heftig kan zijn met momenten. Misschien iets om mee te nemen in de overwegingen?

3 likes

Leuk, zo te zien best veel mensen die mee willen doen! Zondagavond dan met de top 3 ofzo de beslissende poll maken? En dan mag je maar 1 kiezen?

6 likes

Ik doe het nu alvast even! Dan zet ik de deadline op morgenavond 20:00?

  • Kruispunt - Jonathan Franzen
  • My Policeman - Bethan Roberts
  • Beautiful World, Where Are You - Sally Rooney

0 stemmers

5 likes

Kruispunt heeft gewonnen zo te zien!

4 likes

Alright! Wanneer zullen we de einddatum doen? Want het boek heeft ong 600 pagina’s

1 like

6 weken en wat levertijd ofzo rekenen? Dus emmm bespreken in het topic vanaf zaterdag 29 januari?

Heb even terug gezocht, voor Rebecca hadden we een maand, die was wat minder pagina’s

@moderators Zouden jullie de titel van het topic willen aanpassen naar
“Boekenclub: Jonathan Franzen - Kruispunt”? Dank jullie wel!

2 likes

Ik heb m ook besteld! Lijkt me leuk om mee te doen!

1 like

Leuk! Ik ga hem vanavond bestellen :smiley:

1 like

Ik had niet eens gezien dat het zoveel pagina’s zijn. Als het een goed boek is maakt het niet zoveel uit. Een slecht boek wat dun is is dan een stuk rotter. Of nou ja dat is mijn ervaring. Leuk in elk geval dat er een boek gekozen is.

6 weken lijkt mij ook prima!

Leuk, ik ga meelezen! Heeft iemand ervaring met boeken van Jonathan Franzen? Is zijn schrijfstijl makkelijk te lezen in het Engels?

1 like

Heb net het ebook gekocht. Had nog een 5 Euro voucher dus heb 3 Euro betaald (Engelse editie) :blush:

Op scribd staat het audioboek ook (in het Engels) voor de liefhebbers.

1 like

Ook op Storytel idd!

1 like

Ah nee zo te zien hier ook :sob: Wat zonde.

En op Nextory!

Haha laten we sowieso dan voor het volgende boek max 200 blz doen :stuck_out_tongue:

En shit zeg ik dacht idd dat ik op het boek van Britney Spears Crossroads had gestemd :sob: Nu wil ik niet meer hoor!!! Balen
Whaha, stel je voor:

afbeelding

4 likes

Bij de bieb hier hadden ze de nederlandse versie nog op voorraad! Een dikke pil inderdaad. Ben heel benieuwd.

3 likes

53 forummers voor je in de rij! :joy:

3 likes