Het algemene boekentopic (Deel 2)

Die zou ik na omring door idioten lezen. Maar persoonlijk vond ik dat boek iets minder.

One of is lying is zo leuk!!! Sowieso heb ik alles van Karen McManus in de kast staan, want het leest gewoon altijd heerlijk weg (ondanks dat ik het ene plot wel echt beter vind dan het andere)

Edit: ik lees niet veel Nederlandse boeken (helaas), maar Boy van Wytske Versteeg vind ik wel een aanrader

Ik wil een boek lezen van Isabel Allende. Lees niet zo vaak Spaanstalige schrijvers. Ik weet alleen niet zo goed met welke ik zal beginnen. Op de een of ander manier ben ik overwhelmed door de hoeveelheid boeken van haar. Iemand aanraders/tips?

1 like

Ik ben laatst begonnen met Fortuna’s dochter. Dan kun je eventueel erna nog de 2 opvolgende boeken lezen, want het is een soort trilogie: portret in sepia en huis met de geesten. Ik snap dat je overwhelmed bent, want in de kringloop zie ik ook altijd megaveel boeken van haar (dus tip om daar iets te kopen!)

2 likes

Ik weet dat Kruispunt hier op ‘t forum een boekenclub boek was (toch?) en ik heb ‘t aangeraden gekregen maar ik ben op pagina 38 en kan me niet voorstellen dat dit nog 500+ pagina’s moet duren :sob: wordt het nog wat?!

2 likes

Ja klopt vanaf hier

En ik heb toevallig deze week de aflevering van boekenfm geluisterd waar ze het boek bespraken. Ik vond zelf het boek niet veel aan maar zij waren ook fan.

nee

2 likes

Ik gaf hem 4 sterren! De personages vond ik vooral goed uitgewerkt.

1 like

Mijn TBR voor Bookoplathon (een readathon gebaseerd op monopoly, door Becca and the Books op YouTube/BookTube)

4 likes

last night at the telegraph club is zo leuk en bijzonder <3 denk er nog vaak aan terug

1 like

Haha ik had mijn tbr ook met deze readathon gemaakt maar kwam bijna alleen op Chance en kreeg al de ‘negatieve’ boeken dus dacht daarna nopeeee. Misschien dat ik gewoon cheat en nog eens opnieuw speel want vind het wel een leuk idee :stuck_out_tongue:

Voor de officiële dobbelronde heb ik meerdere tbrs gemaakt en dus eindeloos met stenen gegooid, want vind het dobbelen zelf ook heel leuk. :joy: Bij deze was het EN NU VOOR HET ECHIE.

Oftewel: gewoon doen!

4 likes

Ik heb valsgespeeld door een paar keer de random emoji generator te gebruiken want ik kreeg deze: :zero: in het rood


Dit was mijn uitkomst bij bookopoly:

Had ingezet op 4, maar natuurlijk 3 keer dubbel gerold.

6 likes

Haha oke ik ga het NU voor het echie opnieuw doen. Had eerder ook een random dobbelstenen generator gebruikt ipv echte dobbelstenen dus dat telt gewoon niet :stuck_out_tongue: En ga mn chance lijstje gewoon maken met boeken die ik allemaal wel nu zou willen lezen, het is toch al random genoeg.

@Quinoa Die foto van je boeken is echt herfstvibes, past wel bij september :smile: Ben benieuwd wat je van The Hobbit vindt, wil die al jaren lezen.

1 like

Alvast een augustus wrap-up:

Ik heb deze maand vooral de lat voor mezelf laag gelegd. Er staan super veel interessante en meer uitdagende boeken in mijn kast maar ik vond voor nu lekker lezen veel belangrijker. Ik merk wel dat ik persoonlijk toch minder geniet van boeken die ik zelf makkelijker weglees, ik vind 't juist heel lekker om langer stil te staan bij complexere verhalen, personages die veel ontwikkelingen doormaken, of ingewikkeldere zinnen met mooie woorden. In augustus las ik:

  • Dagboek van een Verloskundige - Marlies Koers :star::star::star::star: Leuk omdat ik zelf zwanger ben en dit via verhalen uit de praktijk ook een inkijkje gaf in hoe een zwangerschap/bevalling kan verlopen incl wat meer uitleg over dingen. Vlot en prettig geschreven met genoeg afwisseling. Ik zou haar tweede boek wel willen lezen maar alleen als ie bij Kobo plus/bibliotheek beschikbaar is.
  • Het huis met de rode luiken - Marja Visscher :star::star: Ik had zin in een historische roman en kwam deze tegen in kobo plus. Slecht geschreven en op punten heel saai (beetje een ‘en toen, en toen, en toen’ gevoel), wel iets geleerd over nederlandse geschiedenis dat ik niet wist.
  • The bell jar - Sylvia Plath :star::star::star::star: Achteraf heb ik spijt dat ik hier geen leeswijzer bij heb gepakt, dan had ik denk ik meer uit het boek gehaald. Ik snapte bv de relevantie van het eerste deel voor het tweede deel minder goed. Wel echt een aanrader!
  • De tolk van Kabul - Matthieu Aikins :star::star::star::star: Met name het eerste stuk van het boek over de context in Afghanistan en eerste stuk van de vlucht vond ik echt goed, zelfs meerdere malen over gedroomd. Het tweede stuk vond ik zwakker. Heel bizar dat dit waargebeurd is maar het geeft echt een goede inkijk in beweegredenen om al dan niet te vluchten, en hoe zo’n vlucht naar Griekenland eruit kan zien. Heel relevant ook nu met de crisis in Ter Apel.
  • The Duke and I - Julia Quinn. :star::star: Niet mijn genre, geen idee waarom ik dit heb gelezen.
  • The seven husbands of Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid :star::star::star: Ik had hoge verwachtingen maar vond dit gewoon een stom boek. Toch 3 sterren voor het verhaal opzich.
9 likes

Sterke reactie van Neil Gaiman :clap::clap:

19 likes

Ja zo naar :sob:

Spoiler

Elke keer dat ik de pit uit een avocado haal, denk ik daar weer aan terug :face_vomiting:

Trouwens, moest denken aan deze tweet toen ik hierboven las over “omringd door psychopaten/idioten/whatever” :upside_down_face:

10 likes

Mijn nieuwe uitkomst bij bookopoly:

Ik wist even niet hoe ik de tekst in een foto moest plakken dus dan maar zo;
Chance: Love on the Brain
Summer: Hook, Line and Sinker
Color Wheel (Blauw): Something Wilder
Mood read: weet ik nog niet, maak er echt een mood read van wanneer ik even zin heb in wat anders
Multi perspective: A Sky Beyond the Storm
Community shelf (Next book in a series): The Burning God
Patterns/text: Little Women

Mogelijk een beetje enthousiast maar we gaan het zien :sweat_smile: Moet ook nog Where the Crawdads Sing uitlezen voor de boekenclub hier

4 likes

Mijn leesmaand was goed! Ik heb zes boeken uitgelezen, wat mede lukte door mijn vakantie.



De correcties - Jonathan Franzen :star::star::star:,5
Dit boek kwam wat mij betreft gewoon niet echt op gang. De personages waren wel weer goed, maar verder vond ik het nogal teleurstellend.

Buurtsupermens - Sayaka Murata :star::star::star::star:,5
Een vrouw die niet aan de verwachtingen van de maatschappij kan voldoen. Ik had erg te doen met de hoofdpersoon. Goede beschrijvingen. Haar duistere kant had nog wel iets beter uitgewerkt kunnen worden.

Wie is die vrouw? - Elke Geurts :star::star::star::star:
De man van het hoofdpersonage bleek niet ‘een keer’ vreemdgegaan te zijn, maar hield er al bijna een decennium een andere vrouw op na. Het doet autobiografisch aan, al is het wel als roman uitgebracht. Ik gaf het 4 sterren, maar eigenlijk is me weinig bijgebleven.

De wildernis in - Jon Krakauer :star::star:,5
Dit boek gaat voor 95% over mannen, mannen en mannen. Mannen die hun gezin emotioneel pijn doen, mannen die niet met hun emoties om kunnen gaan en daarom van ellende de natuur in willen gaan om te bewijzen dat ze het daar, zonder voorbereiding, alleen kunnen rooien. Om daar uiteindelijk te sterven van de honger. Ik heb me rot geërgerd aan de borstklopperij en de tunnelvisie van mannen in dit boek.

Conversations with Friends - Sally Rooney :star::star::star:,5
Heerlijke schrijfstijl heeft Sally Rooney. Jammer dat haar boeken altijd hetzelfde lijken te eindigen.

De wand - Marleen Haushofer :star::star::star::star:
Het meest indrukwekkende boek dat ik las, het zet echt aan tot nadenken. Over wat we als mens nog voorstellen als je wereld alleen bestaat uit een koe, kalf, kat, hond en de bergen om je heen, en de mens verder uitgestorven lijkt te zijn. De auteur laat steeds stukjes van het verhaal los, met flashbacks en fastforwards, waardoor je door wilt blijven lezen.

13 likes

Ik heb door mijn vakantie ook echt een goede leesmaand gehad. Was echt heerlijk om met een mooi uitzicht ergens op een bankje te zitten en een boek te lezen.

Sabaa Tahir - A Torch against the Night (#2 in de ‘An Ember in the Ashes’ serie) :star: :star: :star: :star:
V.E. Schwab - Vicious (#1 in de ‘Villains’ serie) :star: :star: :star:
Stephen King - The Gunslinger (#1 in de ‘Dark Tower’ serie) :star: :star:
Heather Morris - Three Sisters :star: :star: :star: :star:
Emily Henry - Beach read :star: :star: :star: :star:
Emily Henry - Book lovers :star: :star: :star: :star:
Colleen Hoover - Ugly love :star: :star:
Catriona Ward - The last House on Needless Street :star: :star:
Lex Croucher - Reputation :star: :star: :star:
Holly Jackson - A Good Girl’s Guide to Murder (#1 in de ‘A Good Girl’s Guide to Murder’ serie) :star: :star: :star: :star:
Charlotte Simons - Eetgestoord :star: :star: :star: :star: :star:
Sabaa Tahir - A Reaper at the Gates (#3 in de ‘An Ember in the Ashes’ serie) :star: :star: :star:
Sabaa Tahir - A Sky beyond the Storm (#4 in de ‘An Ember in the Ashes’ serie) :star: :star: :star: :star:
Andy Weir - Project Hail Mary :star: :star: :star: :star:

Ik vind de An Ember in the Ashes serie van Sabaa Tahir een absolute aanrader, echt een heel toffe serie. Ik ben ook benieuwd naar de andere delen van A Good Girl’s Guide to Murder, want ik zie na dit eerste boek nog niet zo goed in hoe dit een serie zal zijn.

En heeft iemand meer boeken van de Dark Tower van Stephen King gelezen? Ik ben er op aanraden van een vriendin mee begonnen en ze gaf wel aan dat het eerste boek het slechtst is, maar ik vond er echt erg weinig aan en twijfel toch een beetje om het tweede boek een kans te geven.

11 likes