Boer zoekt vrouw/Onze boerderij #2 (Deel 1)

Ik vind juist zijn toon dus de hele tijd een beetje achterlijk. Vooral omdat hij eigenlijk zegt: alles wat lange afstand is begin ik niet aan want daar heb ik een nare ervaring mee. Dus moet zij na enkele weken beslissen en op mijn boerderij komen wonen. Kinderachtige insteek. Lijkt me sowieso geen lekker fundament om een relatie op te starten. Zou erg ongelukkig worden van een partner die alles voor mij moet opgeven en dus volledjg van mij afhankelijk wordt. Milou komt overigens zelf uit een klein dorpje en haar familie zat in de akkerbouw en bezit boerenbedrijven. Denk dat ze dus wel een idee had waar ze aan begon.

Nooit gedacht dat ik het zo voor haar zou opnemenšŸ˜‚

7 likes

Ik snap niet zo goed wat haar accent of waar ze al dan niet vandaan komt er mee te maken heeft. Het gaat er toch om dat ze waarschijnlijk bepaalde ambities heeft die in de provincie Zeeland moeilijk te verwezenlijken zijn?

(Ik zou het trouwens tering ongemakkelijk vinden als ik erachter zou komen dat alle voor en nadelen van mijn potentiƫle verkering uitgebreid besproken zouden worden op een forum, maar dit terzijde. :joy:)

13 likes

Ik snap het verband niet zo goed tussen waar je bent geboren en hetgeen je graag wilt bereiken en hard voor werkt. Ze heeft, neem ik aan, juist de keuze gemaakt niet te blijven waar ze is geboren (waar dat ook mag zijn) wegens haar ambities. Waar ze is geboren, kan ze zelf ook weinig aan doen haha. Gaat toch om de keuzes die je daarna zelf maakt.

11 likes

Haha ja, als je uit een Limburgs dorp komt kun je natuurlijk geen grootstedelijke internationale ambities hebben, althans niet op de lange termijn. Dat is voorbehouden aan born and raised New Yorkers en Parijzenaars. Want in Nederland kun je überhaupt niet spreken van metropool, met onze enige steden die de miljoen inwoners niet overschrijden.

3 likes

Ik heb eigenlijk alleen maar de hele aflevering KAM JE HAAR naar Nienke geroepen. En dat doe ik zelf maar 1x per week, dus dat zegt wat.

9 likes

Haha ja :joy: Maar ik vind haar ook wel weer chill dat ze niet zo ijdel doet/overkomt op televisie

1 like

Ohhh ja ik heb ook zo zitten cringen: ja ze bekijkt dingen heel goed van mijn kant. Ja en dat moet je dan ook terug doen!!! Precies 0 begrip voor haar kant en het feit dat ze het een ding vindt om nu van Frankfurt naar Zeeland te moeten komen. Als je dan zegt: ja maar een klein bedrijf is ook leuk hoor dan mis je een behoorlijk stuk van het gesprek. Toen ze schreef wist ze ook best dat ze dan naar Zeeland zou moeten gaan uiteindelijk, alleen niet dat daar een termijn van 2 weken op zou zitten.

2 likes

Ok, ik probeer met mijn vriend altijd mensen als dieren voor te stellen en sommige kandidaten vind ik vrij makkelijk, anderen wat moeilijker. Heb nog een week om de perfecte te vinden.

Vera bruin - bidsprinkhaan
Bastiaan - kameel/lama
Geert - wezel?
Nienke - uiltje
Karine - kaapse eend
Geert - karper of hommel?
Jan - hangbuikzwijntje of sint bernard
Angela - witte duif?
Annemiek - antilope?

22 likes

Ik denk dat @grace meer doelde op de toon die Milou hier uitsloeg. "IK HEB IN BANGKOK EN NY gewerkt hoooorrrr (dan is Zeeland me echt te min)’’. Waarmee het lijkt dat ze zichzelf boven het dorpse stelt doordat ze daar werkte, terwijl ze zelf ook uit zo’n omgeving komt. Ze had ook gewoon kunnen zeggen; ik heb altijd bij grote multinationals gewerkt en ik heb ambities die niet waargemaakt kunnen worden binnen de bedrijven in Zeeland. Volgens mij zei ze dit ook later wel. Maar het is een beetje als met mensen die uit een of ander onbekend gehucht naar Amsterdam komen en zich daarna verheven voelen omdat ze nu Amsterdammer zijn.
Maar goed, ik snap haar ook wel, ik zou eigenlijk ook wel valse uitspraken gaan doen als iemand me zo zat te pushen. Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat Milou vroeger bij leraren kwam slijmen en anderen geen huiswerk liet overschrijven.

2 likes

Misschien een stinkdier bij Angela vanwege die opvallende zwarte kleding en haar lichte haar. Klinkt alleen niet zo leuk. Qua gezicht meer een fennek.

1 like

Of n wasbeer die kijken ook altijd zielig

Vind Annemiek meer een pelikaan ofzo of een luiaard

2 likes

Helemaal eens, power to Milou! Ik denk overigens dat ze er wel een weg in vinden. Volgens mij vinden ze elkaar leuk genoeg. Schat dat ze nog wel bij elkaar zijn.

1 like

Maar ze zijn dan toch beiden net zo ā€œschuldigā€ ze hadden beiden vanalles kunnen doen om niet in deze situatie te zitten. Vind dan alleen dat het argument ā€˜ik heb een goede baan, wil niet financieel afhankelijk zijn en mijn hele leven binnen enkele weken achterlaten voor een prille relatie’ iets zwaarder weegt dan ā€˜ik heb ooit een lange afstandsrelatie gehad en dat ging fout dus nu wil ik niet meer. Dus als jij daar blijft werken heb ik er geen zin meer in’. Denk dat ze er prima samen uitkomen als hij zich iets minder star opstelt.

1 like

Maar in het stukje ā€œVolgende weekā€ zag je toch al dat Basti en Milou nog bij elkaar zijn? Ze liepen hand in hand.

2 likes

Oh ja, nu je het zegt! Was ik alweer vergeten.
Anyway vind Milou echt een leuke meid, hij mag in z’n handjes knijpen en met haar.

2 likes

Mocht iemand erg enthousiast zijn geworden over Oeffelt, ik kreeg net reclame op instagram voor een paar prachtige nieuwbouwwoningen daar! Vraag me nu af of Geert niet gewoon betaald wordt door de plaatselijke vvv om de naam vaak te laten vallen zodat Oeffelt een beetje meer bekendheid krijgt haha.

15 likes

Ik zet in op Antwerpen!

Hahha die hele discussie hierboven over Bastiaan & Milou :joy:. Die hebben beiden niet met hun verstand gekozen, dus ik weet niet of een blame game hier van toepassing is. Wat mij betreft juist wel de juiste manier om voor liefde te kiezen hoor. Het is heel vaak geen rationele keuze, iemand die alle vinkjes van de lijst aantikt, waar je voor gaat. Of het wat wordt op de lange termijn heeft denk ik wel te maken met hoeveel water je bij de wijn wil doen en of je bereid bent het lijstje in je hoofd los te laten. Ik heb wat dat betreft wel wat twijfel over Basti… maar dat horen we vast volgende week

6 likes

Ik heb wel echt hard gelachen om deze tweets :rofl:

image

15 likes

Over framing gesproken… En wij maar denken dat hij mandarijntjes pelt van de zenuwen.

2 likes