Boer zoekt vrouw/Onze boerderij #2 (Deel 1)

Wat jammer dat Bastiaan en Milouuit elkaar zijn. Ik had het hem wel gegund dat het zou slagen.

1 like

Ja vind ik ook! Ik denk wel dat ze heel verschillend zijn, maar ze leken wel verliefd, dus ik had het ze wel gegund.

Net nu ik dacht dat 2020 niet meer erger kon kwam Geert Jans konijnenpakfragment weer terug :face_vomiting:

9 likes

Wat ontzettend jammer dat het dan toch stuk loopt door de afstand en verschil in levens. Toen Milou alleen met Yvon praatte, zei ze ook iets in de trand van dat als de liefde zo sterk was, ze dan toch maar in Zeeland moest blijven. Ookal was ze in jaar andere leven gelukkiger. Toen dacht ik al ohh kies toch ook voor je eigen gelukā€¦ Hoe moeilijk het ook is. Maar het blijft jammer :frowning_face:

https://www.instagram.com/p/CJQTtm1jD0H/?igshid=1gnmivvh1tsch

2 likes

Ja je kon echt de hele tijd zien hoe ongelukkig ze was en hoeveel pijn het haar deed, maar ook dat ze echt wel van m hield

4 likes

Ik vond dat ook heel pijnlijk om te zien. Bewonder haar wel dat ze zoveel heeft gereisd in haar leven en lekker in haar uppie in Frankfurt woont. Nu zit ze met het dilemma zeg ik gedag tegen mijn stadse bruisende leven voor degene waar ik verliefd op ben en dat is blijkbaar niet zo.

Ook het stukje van Nynke vond ik iets verdrietigs hebben, ik vind haar zo knap en ik denk dat ze best vele mannen kan krijgen. Zij is verliefd op Jan en heeft nog steeds een kinderwens terwijl ze weet dat Jan eigenlijk niet meer kinderen wil, ik gun het haar zo om nog kinderen te krijgen.

5 likes

Ik vond het echt naar om te zien dat stuk bij Bastiaan, zo terneergeslagen allebei. Wat hebben zij zich verkeken op het ā€˜echte levenā€™.
Vond de boeren die niet op tv zijn gekomen maar wel de liefde hebben gevonden wel erg schattig.

5 likes

Ik vond het vooral sneu dat je op het einde nog een zoenende shot van bastiaan en milou zagā€¦

Maar bastiaan zei ook dat hij milou meer aandacht had mogen geven. Lijkt me voor haar ook moeilijk in je uppie daar, weinig vrienden en je vriend die de hele tijd weg is. Ik denk dat ze ook echt gelukkiger gaat worden in Frankfurt.

Wel heel leuk dat Jan en nynke weer samen zijn! Maar ik vond het wel opvallend dat er zo weinig relaties over zijn dit seizoen :frowning:

2 likes

Ik vond juist dat de boeren die weinig brieven hadden gekregen juist opvallend succesvol waren dit jaar. Dat vind ik het leuke van het programma dat boeren die jarenlang single zijn eindelijk een relatie wat ook lang duurt. Milou had vandaag een instagrampost waarin lijkt alsof zij gedumpt is. Lijkt me zo moeilijk voor haar om terug te zien. Maar ik snap wel dat als Bastiaan druk is met zijn werk in bepaalde periodes dat hij dan gewoon haar weinig tijd kan geven. In hun vlogs deden ze best veel leuke dingen en Bastiaan deed ook mee.

Ja maar ik denk dat de boeren die weinig brieven krijgen vaak ook best wel specifiek zijn, dus als je daarop schrijft heb je er al dieper over nagedacht waardoor de slagingskans groter is? Ik vind het wel erg fijn als zulke boeren wel iemand vinden!!

Milou geeft nu in haar stories aan dat zij er ook nog voor wilde vechten maar dat dat dan wel samen moet. Ze had haar leven in Frankfurt willen opgeven

Milou vertelt nu in haar stories dat het idd niet haar keuze is geweest om de relatie te beĆ«indigen. Zij had er wel voor willen vechten en haar ā€œoudeā€ leven op willen geven om samen verder te gaan.

Maar blijkbaar had Bastiaan daar dus andere ideeƫn over

Edit: zelfde verhaal als hierboven dus :sweat_smile:

Die vibe kreeg ik al een beetje tijdens de uitzending. Yvon tegen Bastiaan: ā€œdit is toch heel erg jammer!!ā€ En dan Bastiaan als zoā€™n lompe hork ā€œnee is niet jammer. Is gewoon lastig.ā€ Ok man.

1 like

Dat van Milou en Bastiaan zag je best wel aankomen vond ik. Vanaf het begin was dit probleem er al. Milou diende zich maar te vormen naar zijn leven en thats it. Vind die Bastiaan een behoorlijk toxische man.

Jan en Nienke. Vond Nienke er ook niet heel erg gelukkig uitzien. Volgens mij is Jan ook niet veranderd in zijn opvatting over zijn kinderwens, en Nienke wil duidelijk nog kinderen. Ook dat zij gewoon weer bij hem terugkomt nadat hij moeilijk ging doen? Ze verdient beter imo. Kreeg best een ongemakkelijk gevoel bij deze koppels, het aloude ā€™ de vrouw dient zich te schikken naar de manā€™ idee kwam mijns inziens impliciet naar voren.

10 likes

Jawel toch? Dacht dat toen hij haar weer terug wilde en dat hij dit ook wilde heroverwegen.

Dit beschrijft echt mijn moeite met bzv. Ik kijk het graag maar het voelt toch altijd wel een beetje raar als je al vrij vroeg in het datestadium wordt geacht mee te werken op de boer zijn bedrijf (dat er de laatste jaren dan ook een aantal vrouwen waren daargelaten want dat is echt een klein deel en alsnog werd er dan gemansplained). Ik vind de persoonlijke verhalen en eerlijkheid van de deelnemers mooi, herkenbaar, en interessant om te volgen, maar de stereotyperingen en dat geromantiseerde beeld van het ā€˜plattelandā€™ en ā€˜boerenlevenā€™ staan me soms wel tegen.

Edit:

Toen dit kwam was ik ook echt even stil. Dit zijn echt wezenlijke keuzes en gevoelens die iedereen in meer of mindere mate wel herkent (idem: iedereen wil toch liefde vinden, ook boeren die 24/7 werken =bzv) en toen werd er vrijwel meteen zoā€™n tingel-overgangsmuziekje ingezet, dat vond ik wel een gemiste kans qua diepgang en het beter begrijpen van Milou.

6 likes

Ik heb me dus ongelooflijk geĆÆrriteerd aan het feit dat het weer de vrouwen (Yvon en Annemiek) waren die het eten aan het bereiden waren :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ja jammer inderdaad dat daar niet verder op doorgesproken werd, maar goed je moet er ook maar zin in hebben om.dat op tv te vertellen voor zoā€™n publiek. Het is wellicht ook echt een klotetijd geweest om in Zeeland te integreren met corona en de lockdown etc.

Maarrehm ja die boerderij is gewoon heel anders dan een ā€˜normaleā€™ baan. Ik zie het bij een kennis ook, als het bijv tijd is om te oogsten gaat de boerderij echt voor alles en gaat zij in de ondersteunende rol voor haar man en pakt thuis vrijwel alles op. En als de boerderij rustiger is, is er weer meer ruimte voor haarzelf.

Dat niet alleen, Jan praat ook eerst een tijd over Nienke (en haar beleving van de relatie) in de derde persoon zonder haar naam te noemen en zonder dat zij sprekend in beeld is geweest (alleen kokend/breiend). En nadat Nienke en Yvon koken komt nota bene Jan binnen met het vlees en snijdt het vlees. Dat is puur symboliek. Maar goed, het is ook een kro/ncrv programma dus ik kan die verbazing beter bij mezelf zoeken en niet bij de inhoud.

7 likes

Nu je het zegt. Annemiek vond ik heel stoer dat ze gewoon zei dat ze eigenlijk al heel gelukkig was zonder relatie en niet meer op zoek is.

Milou maakt wel heel erg duidelijk via instagram dat Bastiaan het heeft uitgemaakt. Denk dat ze best wat haat nu krijgt via social media, sneu voor haar.

3 likes