Boer zoekt vrouw/Onze boerderij #3

Ha ja, dat over die vragen :rofl: ze wist de goede antwoorden.

Nou echt hĆ©. Maar dat is het hele programma wel vind ik, dat die vrouwen op sollicitatie zijn en door willen en gefeliciteerd zeggen tegen elkaar als ze ā€œdoor zijnā€ naar de volgende ronde.
Het lijkt allemaal eenrichtingsverkeer te zijn. Die vrouwen en mannen (bij Janine) moeten zichzelf maar laten zien, maar zelf doen ze amper moeite.

9 likes

Ja dat laatste valt me ook op. Zoveel boeren die zelf amper moeite doen. Jezus verzin eens een leuke activiteit, doe meer 1 op 1 momenten ipv maar in die eeuwige stal of wei te staan. Vind dat echt een beetje lomp. Al kan je van rob dan weer niet zeggen dat hij geen moeite doet, al pakt dat niet zo lekker uit.

11 likes

Ja echt ik zat gister ook te denken: jezus je zou maar vakantiedagen opgenomen hebben om een week allerlei klusjes in/rondom iemands boerderij te doen. En dan zonder dat die boeren zelf veel moeite doen daar omheen nog wat leuks te verzinnen (de nimmer aflatende sing along bij Rob reken ik zelf niet mee als leuk).

Vond Robert en Roby in de webserie schattig al kreeg ik wel heel erg het gevoel dat zij letterlijk iedere saaie date/dude leuk zou kunnen maken met haar enthousiasme. Maar hij leek me op zich ook niet onaardig.

12 likes

Zelfs Bastiaan van vorig jaar deed nog een strandwandeling geloof ik terwijl hij echt elke seconde van de dag bezig was met die witlof

11 likes

Ik ben echt totaal op hem afgeknapt, kreeg ook echt de bibbers dat hij in de laatste aflevering zei: ik ben een beetje ondeugend.

1 like

Ja ik kijk het ook. Ik had bij het voorstelrondje bij hem een beetje het idee dat er misschien sprake is van neurodiversiteit bij hem i.p.v. verlegenheid.
Bijvoorbeeld doordat hij het zo moeilijk vind om iemand aan te kijken, misschien zijn die prikkels gewoon te heftig voor hem…
Maar goed dit is een aanname dus kan er helemaal naast zitten.

2 likes

Lees net even zijn bio op de site en hij kan bijvoorbeeld niet koken zegt hij zelf. Zijn moeder kookt en als zij er niet is dan kookt zijn zus…
Nou denk dat hij verder van het huishouden (wassen e.d.) ook niet veel kaas gegeten heeft dan. Hij werkt ook altijd 's avonds tot 21:30 uur en daarna een beetje tv-kijken dus hij is vooral met werk bezig.
In veel van zijn antwoorden op de vragen op de bzv website komt ook steeds het agrarische terug. Hij raakt bijvoorbeeld geĆÆnspireerd door andere agrarische bedrijven enz. Dus zijn werk is echt zijn leven denk ik.
Het lijkt idd meer van dat zijn omgeving het nu misschien ā€˜tijd’ vind dat hij een partner vindt maar of hij daar ook emotioneel genoeg voor ontwikkelt is vraag ik mij af.

3 likes

Zijn zus woont in het buitenland zag ik via de webserie (ivm dat zij ook allemaal brieven kreeg). Dus zo vaak zal zij er niet als ā€œopvangā€ zijn denk ik dan. Denk dat alles voor hem kant en klaar staat altijd. Ik zou echt niks met zo’n jongen willen beginnen iig :sweat_smile:

1 like

Oh dat wist ik niet. Nee haha dan zal altijd alles voor hem verzorgd worden. Ik begrijp die dames echt niet wat hij dan te bieden heeft naast boer zijn…

1 like

Ik vind dit seizoen best een teleurstelling, heb het idee dat niemand gelukkig gaat eindigen. Ik vind die Rob zo vreselijk, die vindt zichzelf oh zo fantastisch. Hij is continue feedback aan het geven op alles: op zijn paard, op het liedje wat ze hebben gezongen, op de interactie. Doet mij echt denken aan werkgroepen vroegen waarbij we voor elke scheet feedback moesten geven,

En veel boeren denken dat zij alleen macht hebben om te kiezen, maar dat is niet zo. Dat die vrouwen hebben geschreven betekent niet dat ze je hoe dan ook willen. Ze mogen best meer moeite doen. Jouke bijvoorbeeld: kan hij ze niet 1x uit eten meenemen? Misschien dat het door corona lastiger was. Maar ga wandelen, ga fietsen. Ook die Evert: man, stel een vraag!

3 likes

Ik heb het gevoel dat alleen Hans nog een beetje galant is

2 likes

Vonden jullie het ook zo shady van Evert om zijn broer direct te bellen met: Cora komt zo naar je toe!!

2 likes

Ik vind Jouke (ik ga hier veel haat op krijgen) ook wel galant op zijn manier. Dat kopje thee brengen naar Karlijn vond ik heel lief ofzo. Ik denk dat hij haar heel leuk vindt. En ik krijg bij hem ook het idee dat hij veel aan ze heeft gevraagd want hij refereert wel steeds naar iets over hun priveleven.

Eigenlijk vind ik de boeren uit de webserie veel leuker, die Hilda heeft denk ik een leuke man nu.

5 likes

Ja maar ik denk dat ik echt wel leukere dingen zou verzinnen om elkaar beter te leren kennen. En ik snap nooit waarom ze nooit apart van elkaar iets gaan doen.

1 like

Nou nee? Snap wel dat ie ff appt met joh heb der naar huis gestuurd maar ze komt naar jou met gebak

7 likes

Dat betekent wel dat hij iemand gevonden heeft in ieder geval!

1 like

Hoeft niet. Je kan ook alles afschermen zodat ze juist niet kunnen zien dat je altijd alleen in de tuin bent of op het terras zit bijv
Wel triest dat het nodig is ivm pottenkijkers

Hans was toch ook de hort op met die vrouwen gister?

1 like

Ik heb die Michiel ooit als tindermatch gehad een jaar of 10 geleden. Kwam me zo vaag bekend voor. Ik geloof ook nog een aantal maanden mee gemsnt en toen werd t me te benauwd geloof ik. Hij kwam me al zo vaag bekend voor maar toen met die valkenier /vogelsshot dacht ik verrek het is hem. Vind t dan wel leuk dat hij nu iemand heeft, 10 jaar vrijgezel (en op zoek) lijkt me dan toch lang.

1 like

Ah leuk verhaal! Maar was hij 10 jaar vrijgezel dan?

1 like