Toen hij in de laatste aflevering die wij gezien hebben bij haar in haar ‘huisje’ ging kijken was dat toch eigenlijk ook een inspectie? Even kijken of ze wel aan zijn standaard voldeed. Alles wordt wel heel erg opgehangen aan ‘netjes’
Ja je weet nooit hè met een huurhuis ![]()
Raar gedoe
Eigenlijk lijken John en Jan heel erg op elkaar. Kritisch op de vrouwen en ze willen veranderen. ![]()
Ja dat voelde ook al een beetje raar inderdaad. Dat hij tevreden aan de camera zat te vertellen dat het er netjes uitzag.
Prima dat zo’n man zegt wat hij denkt, maar een beetje gefilterd zou wel wat vriendelijker overkomen.
Gelukkig had ze ook een plastic zeil voor over de tafel
Hahaha ja Jan werd wel minder leuk hoe langer ik de aflevering keek
![]()
Ik kijk nu terug en Jan is toch wel echt erg ja
“wat vind je zo leuk aan Dorien? - De ene keer zet ik koffie en de andere keer zij.”
Er is brand in de boerderij van John
Die arme kippen, ik kan er niet bij dat dit nog legaal is in NL
Jeetje wat heftig! Typische onderkoelde John-reactie trouwens in het artikel. ‘Doet ergens toch wel pijn’
Boer John zegt het “behoorlijk triest” te vinden dat een kwart van zijn kippen is gedood. “Je wordt geen boer om je dieren te verliezen, dus ergens doet het wel pijn.”
Ja zielig voor de kippetjes.
Die zitten als ratten in de val.
Ja jeetje echt een gare opmerking. Ook dat ‘je wordt geen boer om je dieren te verliezen’ : ehh was dat niet juist de hele opzet van je bedrijf?
Je snapt toch wel dat geen enkele boer z’n dieren wil verliezen op deze manier en daarnaast heeft John een bedrijf in eieren!?
Heb je de beelden gezien? Zijn bedrijf is krankzinnig massaal en de kippen zitten extreem opgepropt :
(screenshot van bzv uitzending)
De kans op (vervroegde) dood neem je dan als boer op de koop toe. Want zo weinig ruimte leidt tot stress/agressie en ziektes kunnen ook makkelijk verspreiden.
En vergeet niet de miljoenen eendagshaantjes die jaarlijks worden gedood omdat ze geen eieren kunnen leggen.
Tot slot worden de kippen in deze industrie al na anderhalf jaar gedood omdat ze geen of onvoldoende eieren meer leggen, tenzij kippen in een natuurlijke situatie ongeveer tien jaar worden.
Ja de beste man kijkt er niet zo normaal en dierliefhebbend naar als veel anderen, maar dan blijft nog altijd staan dat hij geen dieren neemt om ze te verliezen in een stalbrand.
Dat zaten ze al
echt heel sneu voor die kippen dat ze op die manier om het leven komen, maar jarenlang zo dicht op elkaar leven is ook geen leven. Arme kippies.
Het ging om de eieren ja, daarvoor moeten die kippen in leven gehouden worden, maar daar is ook alles mee gezegd @Sjern en @Druppels. Met john heb ik zeker geen medelijden. Die ziet alleen maar
in rook opgaan.
Ja, ik heb de beelden gezien, maar ik denk dat dit gewoon een hele realistische weergave is van de bio industrie en dat ziet er nou eenmaal niet leuk uit. Mij hoef je trouwens niet te overtuigen hoor. Ik eet al 7 jaar geen eieren meer omdat ik hier niet aan bij wil dragen.
Maar dat veranderd toch niks aan het feit dat dit zijn bedrijf is en dat hij zijn kippen liever niet verbrand wil zien worden?
Maar er staat letterlijk ’ je wordt geen boer om je dieren te verliezen’, terwijl dat dus precies is waar de bio-industrie om draait
Nee klopt, een boer ziet zijn dieren liever niet doodgaan voordat hij ze helemaal heeft kunnen uitknijpen. Een verbrande kip legt geen eieren he.
Ahh dus toch!
Ohh dit is zo lief!!! Ik vind het ook wel knap van Simone dat ze het de tijd heeft gegeven om te zien of haar gevoel kon groeien.