Boer zoekt vrouw

Ja, over dat gesprek van Annemiek en Erik, ze zei ook iets in de trant van “dus jij gaat straks denk ik ook even je koffers pakken en dan weg, of niet?” Een beetje een vreemde formulering van wegsturen, geformuleerd in een vraag haha.

Ik vond Milou trouwens heel sympathiek in deze aflevering, eigenlijk steeds leuker. En Elise wel weer steeds minder, zo gefocust op de missie ofzo…

8 likes

Sowieso niet, die zeggen niet ich maar gewoon ik. Denk tussen Venlo en Roermond in, want ze praat ook niet zoals m’n Roermondse vriendinnen. Eerder hier in de buurt. Heb geprobeerd te inspector gadgetten maar ik vind geen achternaam oid van d’r hahaha

1 like

Ik was ook al op zoek gegaan maar kan ook niks over haar vinden haha

Zo irritant want haar dialect lijkt zo erg op mijn dialect hahahaha. Maar ze is sowieso paar jaar jonger dan ik en je hebt hier nogal wat middelbare scholen :woman_shrugging:

3 likes

Haha ik heb echt niks te doen in mijn leven dus heb haar gegoogeld en kon haar toch wel snel vinden. Haar geboorteplaats weet ik niet, maar ze heeft op de middelbare school gezeten in een dorp in de buurt van Roermond.

1 like

Hoeeeee??? Ok dan denk ik dat ik het dorp wel weet.

Ik hoop echt dat Milou de eer aan zichzelf houdt en haar koffers pakt.

Volgens mij was ze emotioneel aan de telefoon met haar vriendin. Als je in deze fase, na een paar dagen, al tranen hebt omdat je er helemaal niet goed van wordt, dan ga je dit toch nooit jaren volhouden?
Bastiaan moet gewoon lekker een Mien Dobbelsteen aannemen die voor hem kookt en schoonmaakt en die vrouwen hun eigen leven gunnen.

Overigens zou ik al afgehaakt zijn bij witlof, hoe leuk de boer in kwestie ook zou zijn. :face_vomiting:

11 likes

Oké, over Bastiaan ben ik nu niet te spreken dat hij geen tijd heeft voor de meiden, terwijl dat wel de bedoeling is van zo’n logeerweek.
Maar wat natuurlijk wel weer zo is, als er een meid blijft en bij hem intrekt, dat ze dan ook wel haar eigen werk heeft overdag (ga ik vanuit…), waardoor ze niet de hele dag daar in dat huis zitten.

eh hoorde je zijn reactie toen dat ene kind zei dat ze ging hardlopen?

‘O???! Eh o oke’
Klonk als ‘hoe durf je dit pand en dit erf te verlaten en iets voor jezelf te gaan doen nadat ik je twee dagen op rij genegeerd hebt en als huisvrouw hebt gebruikt’

20 likes

Maar hij had vooraf toch helemaal niet gepland dat hij precies die week 24/7 aan het werk moest? Hij gaf een eerdere aflevering al aan dat het toevallig precies perfect weer was en dat je dan wel móet anders is je oogst verpest. Maar ik ben het er wel mee eens dat hij wel wat liever voor die meiden mag zijn als ze voor hem zorgen etc.

6 likes

Hahaha ik bedoelde prijs,

Ik denk dat Milou heeeel blij moet zijn dat dit oogsten in de logeerweek valt, want dit moet je inderdaad maar net leuk vinden. Ik zou ook niet blij worden van boekhouding en catering als fulltime functie, maar dat is wel echt wat Bastiaan zoekt. Het meisje dat daar uiteindelijk blijft kiest daar ook gewoon voor en Elise lijkt zich helemaal lekker te voelen in die rol.

Die roept niets anders dan dat ze wel snapt dat ze weer meteen doorgaan en dat het geen kinderfeestje is en ze hard moeten werken.

Naar het ouderlijk huus?:laughing:

Die indruk kreeg ik ook absoluut. Milou en Elise zijn beiden heel competitief. Elise wil heel graag laten zien hoe nOrMaAl ze alles vindt op de boerderij zodat het lijkt alsof zij er veel beter past dan Milou. Ze probeert zich verheven op te stellen boven Milou.

2 likes

Ik vind Elise echt niet altijd even aardig overkomen, maar in plaats van dat ze zich verheven wil opstellen lijkt het mij juist alsof zij dit leven wel echt prima vindt? Ik heb ook ooit een Bastiaan gehad en zag in zijn vriendengroep dat vriendinnetjes (die nu nog steeds met die boeren samen zijn) dat leven gewoon prima konden hendelen en het ook niet anders zouden willen. Zij moesten altijd maar naar hun vriendje komen, maar die vriendjes gingen NOOIT op vakantie (want boerderij) en wilden eigenlijk nooit hun schema omgooien. Die meiden raakten echt hun eigen leven kwijt en mengden zich helemaal in het leven van hun vriend. Ik was er ook niet zo’n fan van, maar ik kan me wel gewoon voorstellen dat sommige meiden hun leven zo voor zich zien.

Ik zie het zelf ook meer als ‘slaafje zijn van’, dus vind dat Milou echt moet rennen. Dit is obviously hoe die Bastiaan is en hij gaat dat echt niet veranderen haha. Vind hem echt een lul die zichzelf de hoofdprijs vindt.

4 likes

Jouw theorie zou natuurlijk ook kunnen kloppen! Ik denk dat ik dat beeld van Elise heb juist omdat ze zo onaardig doet tegen Milou. Juist als ze het allemaal heel normaal zou vinden, zou mijns inziens de noodzaak om daar zo over op te scheppen niet aanwezig zijn. Maar goed wie ben ik, hahaha. Ik ken die hele Elise niet en verzin dit ook allemaal maar ter plekke! :smile:

1 like

“ik vind bastiaan een lul die zichzelf de hoofdprijs vindt”
vind ik wel de beste samenvatting. einde.

37 likes

Hahahaha

Milou en Elise zijn ook echt zo verschillend he. Herken mezelf echt in Milou en dan denk ik echt RENNEN MEID NU HET NOG KAN VOOR JE HET WEET BEN JE 3 JAAR VERDER EN HEB JE SPIJT. Maarja dan projecteer ik mijn eigen ervaringen ook wel op haar. Zit me ook gewoon hoog omdat ik alles in Bastiaan zo erg herken, echt niet te doen.