Boer zoekt vrouw

Vind dat Milou en Elise allebei moeten rennen. Hoewel, als Elise het echt allemaal prima vindt…
Maar van Milou snap ik gewoon écht niet wat ze daar nog doet. In het begin vond ik haar heel vervelend, ze was overduidelijk vreselijk competitief. Inmiddels lijkt het erop alsof ze zelf ook wel snapt dat Bastiaan een botte hark is waar ze niks van moet verwachten, ze ziet dat het boerderijleven niks voor haar is en tóch huilt ze tegen haar vriendin over dat ze niet weet wat ze moet doen. Hoe is dat nou mogelijk?

5 likes

Ja… alhoewel ik mij dus ook echt steeds meer begin af te vragen waarom ze blijft. Ik kom uit op instagramvolgers.

Bedoel je Milou of Elise?

Milou… Elise lijkt alsof ze in sollicitatieronde 4 met haar casus bezig is en bijna de baan in de pocket heeft.

Milou wilt denk ik eerder een wedstrijd winnen en zich niet laten kisten. Want ze is intelligent genoeg om door te hebben dat iemand die a) geen interesse toont, b) een huisvrouw wilt en c) geen inlevingsvermogen heeft wellicht niet de juiste match is. Denk ik. Hoop ik.

2 likes

Ja dat zou je inderdaad denken, wat het ook zo onverklaarbaar maakt dat ze überhaupt nog zit te overpeinzen of ze dit leven wel wil. Ik geloof dat iemand in dit topic vorige week ofzo haar Linkedin-profiel had gevonden en ik meen me te herinneren dat Milou in Duitsland bij de Europese Centrale Bank werkt. Op zich niet echt het soort carrière waarbij je veel instagramvolgers nodig hebt. En ook totaal niet logisch om voor zo’n idioot als Bastiaan zo’n carrière op te geven. Milou blijkt één groot mysterie voor me.

3 likes

Ja hahahah dat was ik! Ik vind haar dus zo intrigerend, want waarom? Maar @En_17_Anderen heeft wel een goed punt; misschien vind ze het inderdaad lastig om een beslissing te maken.

Maar ze kent die knakker amper, en wat ze van hem gezien heeft lijkt haar niet echt positief te verrassen. Hoeveel gevoel kun je nu helemaal al voor hem hebben ontwikkeld dan?

1 like

Oh haha, grappig dat jij dat was!

Ik snap je redenering, maar ik vind het toch wel opmerkelijk dat je dan als het ware verliefd bent geworden op verwachtingen. Dit zie je wel meer bij de briefschrijvers, het is een situatie waar ik me zelf niks bij kan voorstellen. Waarschijnlijk wel als ik 16 was geweest, maar niet als volwassen vrouw.

1 like

Trouwens, voor iedereen die net als ik geen hol snapt van wat ‘witlofpennen’ in hemelsnaam zijn, hier een lesje witlof.

4 likes

Dat is toch wel een beetje hoe verliefdheid eigenlijk altijd werkt. Je wordt meestal verliefd in de beginperiode, als je iemand nog niet heel goed kent en je de rest erbij fantaseert.

6 likes

Hmm, voor mezelf werkt het juist niet zo. Ik moet iemand eerst echt leren kennen voordat ik verliefd kan worden. Maar ik geloof wel dat dat voor anderen niet zo hoeft te zijn.
Alleen, in dit geval kennen ze de boeren voordat de logeerweek begint echt amper! 1x een oproep op tv gezien, 1x 5min vreselijk ongemakkelijke speeddate, en dan nog die dag dat ze met zijn allen een uitje hebben. Vind het zelf moeilijk om te begrijpen hoe je na zo weinig contact zodanig verliefd kan zijn dat de eerste red flag niet direct een mega afknapper is.

Denk niet per se dat ze verliefd op m zijn, maar inderdaad er bepaalde verwachtingen bij hadden die nu niet uitkomen. Dat loslaten kost denk ik even tijd. Daarbij denk ik dat sommigen misschien heel veel hoop op zon boer leggen, dat je eind twintig bent en graag zou settelen of op den duur kinderen, dus dat je dan misschien iets minder nuchter kijkt? Dit stel ik me er dan bij voor hoor

2 likes

Bedenk me net eigenlijk door deze discussie hoe bizar hoog de succesrate van bzv is. Je kent iemand niet, krijgt 1 filmpje, een date van 5 minuten, een langere date (wel met 5 anderen), een week logeren en dan pats boem rela. Hoe kan het dat het steeds lukt.

13 likes

Misschien wel juist omdat er zo’n circus omheen zit. Dan voelt de commitment en inspanning ook groter (plus het gevoel dat je al samen iets mee hebt gemaakt), waardoor je minder snel in een vroege fase het opgeeft?

2 likes

Ze gaan nog op city trip met de persoon die ze kiezen en daarna komt er een reünie/terugblik. Gok dat er nog een aflevering of 4-5 komt. De meerderheid van de stellen is vaak nog samen ten tijden van de reünie. Denk dat er elk jaar minstens 2/3 stellen succesvol voor de lange termijn samenblijven. Er is ook zo’n foto van alle boer-zoekt-vrouw-kinderen (het zijn er meer dan 75) en nog even en die nemen de wereld over. Blijven relatief weinig boeren met niemand over.

5 likes

Er zijn kanslozere types met mensen overgebleven. Al is dit wel echt een saaier seizoen. Mis vooral een beetje gunfactor. Seizoen van twee jaar geleden (2016/2017) vond ik echt heerlijk. Zat o.a een mega schattige boer in die nog maagd was en zo hoopte dat de vrouw die hij koos een beetje fluit kon spelen, dan konden ze dat samen doen😂.

Komt trouwens ook mega vaak voor dat de rare sociaal onhandige types, vlak na bzv al een relatie hebben, omdat ze ineens beseffen dat de buurvrouw van om de hoek toch de ware is.

9 likes

Ik vind dit seizoen ook zo onbeschrijfelijk saaaaaai. Wat je zegt ook: de gunfactor ontbreekt echt dit jaar. Had een tijdje geleden ook al gepost dat ik liever die ‘onpopulaire’ boeren op tv zie, dan types zoals Annemiek die er niet eens echt zin in hebben.

5 likes

Ik heb de slappe lach omdat je zegt dat hij erbij zit als een prij (prei) en lees later dat je PRIJS bedoelde echt ik ga dood

8 likes

Echt he ik verlang terug naar vorig seizoen, Steffie met Roel :heart::heart::heart::heart::heart:

12 likes