Ik ben heel benieuwd. Altijd leuk om mooie planken voorbij te zien komen hier.
Ze hebben op de versafdeling super veel lekkere dingen (vega/vlees/vis) in van die ronde bakjes die je, mijn inziens, prima kan serveren op een verjaardag hoor. Zeker als je het uit die plastic bakjes haalt en het in leuke schaaltjes doet, samen met stokbroodjes en toastjes helemaal prima! Bijv. olijven, gevulde dadels, pepertjes en je kan ook altijd nacho’s met dip erbij zetten, of van die mini pizza’tjes in de oven doen voor erbij
Beetje in diezelfde trant: ik had laatst dit gemaakt met mijn verjaardag Opgeklopte feta met citroen en knoflook - OhMyFoodness en was echt een grote hit! Heeft me denk ik max 5 min gekost om te maken.
Een camembere de bovenkant erafsnijden, thijm erop strooien en even in de oven zodat t smelt. Dippen maar! Ziet er fancy uit en zo klaar
Zelf lekkere dipjes maken kost je ook echt heeel weinig moeite (als je een goede hakmolen hebt). Hummus, muhammara, bonendip, tomatensalsa, artisjokdip, … en dat dan serveren in leuke potjes met brood, aperitiefstokjes, nacho’s, … Dit zet je sowieso allemaal binnen 5min op tafel, maar is wel altijd een hit bij mij.
Het is weer vrijdag!!1!!1!
@Reflect heb je een goede markt of bv Turkse supermarkt in de buurt? Dan zou ik daar dips halen. Ik haal bij zo’n Turk hier altijd de lekkerste dips en nootjes enzo (saffraan aioli, truffelmayonaise, luxe pesto, notenmix, Turks brood, pepadews). Dan hoef je precies niks zelf te maken maar ziet het er fancy uit en smaakt veel beter dan supermarkt spul!
wat zijn de beste crackertjes/toastjes/broodjes voor bij een borrelplank met vooral kaas en wat olijven, misschien een zelfgemaakte salade? gewoon simpel
Ik vind pitabroodjes uit de toaster en dan in driehoekjes echt geweldig. Anders zou ik voor foccacine of van die stengels met rozemarijn/zeezout gaan. Iets met echt veel crunch vind ik het beste!
vind het wel goede ideeën maar die dingen hebben wel smaak van zichzelf toch? i dacht misschien moet ik iets basics hebben zodat je juist de kaas goed proeft.
of eet jij die dan gewoon los
Deze van de Lidl
Scrocchi vind ik echt lekker! Heb je met gewoon zout of met truffel of rozemarijn.
Voor nieuwjaarsdag wou mijn moeder een tapasplank bestellen voor 10 personen. Maar ik ga ze zelf maken. Dus nu krijg ik van haar 200 euro voor een tapasplank want die die ze wou bestellen was 20 euro per persoon. Het is wel echt als maaltijd dus er moet wel genoeg op liggen. Maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel ik per persoon ongeveer moet voorzien. Ik ga alvast dit topic eens doorlezen want hier staan echt hele lekkere dingen in zag ik.
Kerst plank!
@Serendipity zorg dat je er ook lekker brood en dip materiaal bij hebt als het ‘t hoofdgerecht is. Goed stokbrood of lekker zuurdesem, goeie crackers etc.