Borrelhapjes/kaasplanktopic

Inspiratietopic voor alles wat met borrelhapjes, snacks, terrasvoer, kaasplanken en karren te maken heeft. Vegan opties zeer welkom trouwens!

Wat is je favoriete combinatie, wat eet jij het liefst bij een wijntje en wat bij een biertje, wat zet je thuis op tafel en wat bestel je op een terras/in een restaurant etc

12 likes

Ook reviews? (Zoals het nachos topic)

5 likes

Ik heb echt een goede TS titel eigenlijk hahaha
Mijn lievelings is wel altijd nacho’s, maar kaastengels en bitterballen ook.

Qua kaas ben ik gek op creme de brie (guilty pleasure) met vers stokbrood. Ook saint paulin en chaumes vind ik heel lekker. Liefst met die olijfolie/oregano/zeezout crackers van LU, gecombineerd met een vijgenschijf en rode druiven (al dan niet drinkbaar). Die mozzarella van de jumbo van de versafdeling in het doorzichtige zakje is los ook heel lekker. En natuurlijk brie met kruidenroomkaasvulling!

2 likes

Wat mij betreft wel!

Ik ben wel fan van deze
METROPOLE PLANK NRC
gerookte zalm, bruschetta’s met carpaccio, yakitori met sesam en honing, loempia’s gevuld met eend, butterfly garnalen, gemarineerde olijven, brood met smeersels

Bij NRC in Rotterdam.

Ze hebben ook een veggie plank maar geen idee hoe die is…

Ik ben de laatste tijd ook wel fan van gewoon gezouten boter. Lekker simpel :stuck_out_tongue:

3 likes

Wij gaan toevallig zondag tapas/snack avond houden om gewoon lekker relaxed te eten met elkaar

Ga oa deze maken:

En daarnaast:
Zelfgemaakte falafel, hummus, brood, zoete aardappelfriet, courgette rolletjes.

Bladerdeeghapjes met geitenkaas, appel, walnoten en honing vind ik ook super lekker!

2 likes

Ik heb het al eens in het boodschappentopic gezegd, en nu ook hier:

Blauwe kaas is leven.

8 likes

Aah yes ik houd echt van kaas!! Mijn favorieten zijn

  • reblochon
  • le marcaire
  • comté
  • manchego
  • rotterdamsche oude en dan met stroop
  • truffelkaas :heart:
  • pestokaas

Dus alles met een stevige smaak eigenlijk haha. Vind het ook lekker om een camembert met knoflook en kruiden uit de oven te eten en dan stokbrood dippen hmmm

8 likes

Heb je de cheddar met lente ui wel eens gehad? AH had die toen, klein rond kaasje dat donkergroen verpakt was. Denk dat je die ook lekker zou vinden!

1 like

Dit gaat echt mijn nieuwe lievelings topic worden na review je nacho’s

2 likes

Op het terras bestel ik als lunch altijd rundercarpaccio op een of ander broodje (weet de naam niet meer) :heart_eyes:

Oh en wat ik lekker vind om thuis te vreten is een stokbroodje met aioli

1 like

Als ik een borrelplankje maak thuis zit er sowieso altijd tallegio en spianata Romana op, zoooo lekkker
En wat ik ook heerlijk vind erbij is: champignons met mozzarella en tijm uit de oven

2 likes

Leverworst

(No joke)

3 likes

De echte musts zijn:
De worstjes van Monsieur Saucisson. En dan met name de pikante, (wal)noot en (roquefort)kaas! :drooling_face:
Verder altijd kaasjes, stokbrood met dips (truffelmayo!!)
Olijven van de markt, en anders die met basilicum van de Ap. Papadews en/of roomkaas papadew spread is ook altijd populair

2 likes

Omg nu al mijn lievelingstopic

Zo maak ik m’n plankjes meestal. Dit was ff dat skere pakket van de AH maar Als ik ‘ervaren’ kaaseters over de vloer heb haal ik speciale kazen op de markt, bij voorkeur bijv blue stilton of die kaas die in port is gedoopt

Oh ja en Grunninger worst niet te vergeten

14 likes

image

12 likes

Bitterballen (vooral de Old Amsterdam)

De kaashapjes en camemberthapjes van Kwekke.boom zijn ook zo lekker.

Bij de AH hebben ze ook een heeerlijke worst met walnoot (hangt op de versafdeling boven al die bakjes met verse dips en hapjes)

2 likes

Ik lig echt in m’n bed te watertanden door dit topic.

7 likes

Zijn deze kazen gewoon te koop in de supermarkt??


Ik lees overal hele positieve reviews over deze vegan kaasjes. Ik heb ze nog niet gehad, maar zal ze binnenkort eens proberen!

Verder bij de borrelplank: goede olijven van de Turkse winkel, zelf aioli maken van vegan mayo (daar vind ik die van jean bâton het fijnst voor) met een heel lekker stokbrood van de ah, maar kan die even niet vinden. Vegan filet american erbij en pesto. Verschillende groente met hummus. Soms maak ik ook kleine bladerdeeghapjes :heart_eyes: Enenen bijna vergeten, vegan bitterballen van de Aldi! Haha ik blijf deze post maar bewerken, maar bij die bitterballen moet je dan echt mosterd eten van de EkoPlaza, van die grove mosterd :drooling_face: zoo lekker!

10 likes