Borrelhapjes/kaasplanktopic

Ja die Franse borrelplank is dus niet op de foto gegaan, we hebben het uiteindelijk in delen op. De croque monsieurs waren een groot succes, met lekker brood & goede bechamelsaus.

Goedmakertje, ik heb van de week als borrelhapje soesjes gemaakt, uit de borrel bijbel. Erg goed gelukt en eigenlijk echt niet moeilijk:

Geitenkaas/walnoot/honing vooraan, paddenstoelen links en rechts was toastjes met paling ‘salade’ want die moest op.

29 likes

Leuk idee om die soesjes zo hartig te vullen! Ik maak voor een hartige soes altijd gougères, maar dit is ook leuk!

1 like

Ja vond het ook een tof idee, en die geitenkaas-honing walnoot was echt een succes. En eigenlijk helemaal niet moeilijk om te maken, dit was mijn eerste keer soesjes maken haha.
Gougères staan ook nog op mijn lijstje, dat durf ik nu ook wel haha.

4 likes

Dit ziet er echt heel mooi uit en even wat anders dan de standaard hapjes.

4 likes

Het is slechts 1 camembert (zwarte president uit Duitsland, hier nog nooit gezien) maar zó lekker met wat honing, kruiden en een paar tenen knoflook erin😏
Ps lijkt aangebrand op de foto maar was het niet, slechts gekarameliseerd :drooling_face:

32 likes

Zwarte president ken ik niet, wat is het verschil met de normale dan?

Onze weekendborrelplank nam de hele salontafel in beslag

45 likes

Wat er echt anders aan weet ik niet, kan het niet ontdekken op de verpakking. Maar hij smaakt een stuk dieper/krachtiger

8 likes

Late night girldinner :smile:
6 verschillende kazen met mosterd kaviaar, kweepeergelei en honingcrumble.
Plus een Tokaji van 2013 :drooling_face:
En dat op maandag, oh nee het is al dinsdag :heart_eyes:

32 likes

Het is weer maandag :laughing:
Zaterdag visite gehad en vandaag vrij dus kliekjes eten :heart_eyes:
Red Arrow cheddar, notenmix caramel & rode peper, yorkhamrolletje met roomkaas, boeren gatenkaas, zoete witte ananas, Shropshire blue, Jamón de Trevélez, Morbier, cotton candy druiven en een glaasje PX sherry :heart_eyes:
In bed :partying_face:

42 likes

Clemont blanc, port salut, whipped cottage cheese met kruiden en nocarella olijven

31 likes

Heb je wel eens de Clemont bleu geprobeerd? Die vind ik ook heel lekker

2 likes

Hier is Clemont rouge juist altijd een hit haha

9 likes

Nee maar de rouge vind ik idd ook lekker! Lijkt de bleu een beetje op castello creamy blue?

2 likes

Ik vind de bleu iets subtieler, voor als je ff geen zin hebt in de Castello maar toch de blauwe kaas experience wil haha

3 likes

Omg dit klinkt als de hemelllll

5 likes

Ja zo zie ik die ook wel voor me :laughing::cheese:

2 likes