Breda

Er was nog geen Breda-Topic, hopelijk is er animo voor!

Ik woon er een paar weken en ben heel benieuwd naar jullie aanraders, voor werkplekken, uitgaan, evenementen, alles eigenlijk!

Tot nu toe kan ik de broodjes van Bakker Ron Goeijers op Hoge Vught aanraden, veel verder dan dat ben ik nog niet gekomen :relieved:

4 likes

Ah, ken ik niet, zal er eens gaan kijken!

Ik heb in Oosterhout gewoond naast Breda. Als je een keer ergens anders heen wil dan Breda zelf is dat ook leuk en dichtbij. Je kan lekker eten (en bowlen) bij Merlijn, in de zomer zijn er op de markt hele gezellige terrasjes en vooral als je van speciaal bier houd want er zit daar een speciaalbier café met een groot terras. Ook kun je leuk winkelen daar vind ik.

Breda zelf vind ik ook een hele leuke gezellige stad maar ben eigenlijk alle namen vergeten of haal alles door elkaar wat waar zat etc. Genoeg keuze om uit te gaan, wat te drinken en uit eten in ieder geval.

1 like

Ik heb er 5 jaar gewoond en dat was echt top! Het ginneken is echt een fijne wijk (let op dat je niet verdwaald) en mijn favoriete deel van de stad was altijd de Veermarktstraat. Fijnste winkelcentrum voor boofschappen is inderdaad HV en voor de beste carnavalsoptocht ga je naar Prinsenbeek. Palm Parkies komt er denk ik weer aan, dat vond ik zo leuk altijd. Ik had ook meegedaan met de singelloop, weliswaar mrt mijn werk maar dat was ook echt een aanrader

1 like

qua evenement zou ik breda drijft zeker aanraden, je moet een beetje geluk hebben met het weer maar als dat goed is is het zo gezellig!! Kijk er ieder jaar heel erg naar uit

verder zit er op het station sinds kort delightful desserts en dat ziet er echt geweldig uit https://www.instagram.com/delightfuldessertsbreda/, ben er zelf nog niet geweest maar misschien een aanrader als je van zoete dingen houdt en op t station bent

1 like

Ik woon hier ook weer sinds een week (vier jaar ergens anders gewoond). Ik ging altijd naar Klub Bulk in de Mezz, dat was elke maand, maar zie nu dat hun laatste evenement in november was. Iemand enig idee of dat nog terug komt? Dat is iig een leuk feestje als je van techno en deephouse houdt, er hangt altijd een leuke sfeer.
Bij JA! kun je lekkere broodjes krijgen. En verder heeft het 't Hart een goede kaart.

1 like

Ik vergeet altijd alles, maar hier kan ik even zo snel opkomen:

  • Ezelsoor voor tweedehands boeken :books:
  • The Tiger Club voor Aziatisch eten in chille setting
  • Bij In Kannen en Kruiken heb ik laatst heel lekker geluncht. Wentelteefjes van suikerbrood…
  • Café Bruxelles is mijn favoriete eetcafé.
  • 't Hart voor aardbeien mojito’s
  • Evenementen in Beers & Barrels (in de oude brouwerij) vind ik ook heel leuk!
1 like

ooo die toko ben ik een keer van boven naar beneden van de trap gevallen

1 like

Nacho’s bij ‘t Hart!

3 likes

Oh en als je van speciaal bier (en eten) houd. Volgend weekend is er hop on-hop off speciaal bier festival in Breda! Super leuk en gezellig! Wij gaan ook weer de vrijdag.

En in de zomer vond ik het super fijn om bij de Galderse meren te zitten en zwemmen met vrienden. Wel vooral door de weeks overdag want op zaterdag en zondag super druk!

4 likes

De Boulevard? :stuck_out_tongue: Ik mis die plek nog steeds haha

3 likes

Ahh, leuk, een Breda topic. Ik woon hier nu bijna 10 jaar. Heb niet direct tips, maar dat komt misschien later wel.

Wooow te gek al die tips! En grappig @Rozecoupeschaar, Merlijn ken ik, ik zat dik 15 jaar geleden op school in Oosterhout en Merlijn was toen al bekend volgens mij!

1 like

Heuuuuu! Ik heb ruim 20 jaar gewoond in E-L op een paar minuten afstand dus was ook elke week wel in Breda te vinden. Ik woon nu in Gouda maar als ik alleen was en een andere baan had, zou ik sowieso in Breda gaan wonen.

Heb afgelopen zondag trouwens bij Red Apple gegeten! Dat was zooo lekker!

2 likes

Ik woon vlakbij Breda en kom er heel vaak, vind het echt een leuke stad. Tips (volgens mij zijn sommige al eerder genoemd):

  • Nacho’s van 't Hart, die zijn echt geniaal lekker.
  • Elke dinsdag en zondag treden De Jongens van Je Weet Wel op in Studio Dependance, ze spelen verzoekjes en het is altijd enorm gezellig!
  • Bij Il Padrino kun je voor een klein prijsje lekker Italiaans eten.
  • Koffie bij Teun zit in de Barones en daar hebben ze heerlijke koffie. Het is ook leuk om het proefplankje te nemen met allerlei kleine gebakjes.
  • Inspire Coffe Company is een fijne plek om koffie te drinken/te lunchen/ met je laptop te werken/boekje te lezen.
  • Misschien een rare tip, maar ik zag laatst dat er in de Barones een gratis toilet zit. Handig voor als je tijdens het shoppen moet.
1 like

Ohhh ja die nacho’s omg!! Zo lekker! Je kunt daar sowieso gezellig zitten vind ik. En de jongens van jeweetwel zijn ook echt top!

2 likes

Ohh ja Il Padrino had ik de eerste date met mijn vriend hahaha. Wel lekker. Ik ga ook vaak naar Rhodos en naar Tortilla’s.

ahh jongens ik mis het :disappointed_relieved:

Ah dit is geweldig! Ga ik zeker doen!

Och god ja. Ondertussen bijna iedereen ooit al, anders tel je bijna niet meer mee (grapje natuurlijk haha). Die trap blijft altijd een grote uitdaging.

Anyway; Princenhage kun je ook leuk eten. Bv. bij de Aogse markt. Daar staat ook (speciaal)bieradvies bij het gerecht. Low key eten, wel gezellig en sfeervol. Spareribs in cola zijn daar specialiteit haha.

3 likes