Breda

Weet iemand of er ergens in Breda een soort language exchange avonden zijn? Dat jij mensen helpt met hun Nederlands en zij jou met hun moedertaal.

Geen idee
 Zag wel dat de Volksuniversiteit lessen aanbied in andere talen, maar dat wat jij omschrijft klinkt veel leuker!

Enne, ik ga volgende maand een workshop organiseren, weet iemand toevallig een leuke locatie in Breda waar ik dat kan doen? Wil binnenkort kijken bij Stek en het Belcrumhuis, maar misschien hebben jullie nog meer ideeën.

Je zou de Facebook van BredaTaal eens in de gaten kunnen houden. Wellicht dat daar iets op voorbij komt!

@anon65426728 leuk, wat voor workshop? En heb je ook echt budget om iets te huren bv.? Wil best eens meedenken!

Ah lief dat je mee wil denken! Het wordt een ‘Workshop Zang, voor mensen die wel willen, maar eigenlijk niet durven’. :blush:

Heb wel wat budget, maar wil klein beginnen, gezien de doelgroep van de workshop wil ik echt maar een beperkt aantal deelnemers. Dus iets van €50,- voor een dagdeel zou ideaal zijn.

Ontopic
Heb trouwens de eerste sportschool in Breda bezocht club Pelikaan. Daar zit een zwembad in, supertof, maar de prijzen zijn echt shocking.

En in een wilde bui 5 paaldanslessen in Breda gekocht op Groupon, als het een aanrader is kom ik het wel vertellen :see_no_evil:

Ja de Pelikaan is meteen de duurste, haha. Wel heeeeul chill idd, maar dat terzijde.

Maar leuk! Misschien Podium Bloos? Ben er nog nooit geweest zelf, maar is een culturele instelling en ligt centraal.

Thanks! Ben er gisteren geweest, wat een mooie zaal! Ga binnenkort terug om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor lesgeven/workshop, want gisteren zaten ze midden in een repetitie.

Bij Stek ben ik ook geweest maar eerlijk gezegd vond ik dat maar een beetje een zootje. (Ik ben denk ik niet hipster genoeg.)

Gisteren ook bij de kringloop geweest (Emmaus), wat een hoop spullen. Weet verder niet of het een aanrader is, want het was mijn eerste keer kringloop dus ik kan het niet vergelijken :grin:

1 like

Ja Emmaus is een aanrader! Hebben ze vaak wel mooie spullen voor niet al teveel geld. Voor goedkope (en veeeeeel) boeken moet je naar Vincentius. Alleen open op woensdag en zondag.

En die workshop die je gaat geven klinkt interessant! Misschien is Electron nog een idee voor een ruimte, of anders misschien de Nieuwe Veste? Daar wordt muziekles, toneelles en andere creatieve cursussen gegeven. Is bij de centrale bibliotheek.

Electron en Nieuwe Veste ga ik nog eens achteraan, dankjewel!

Inmiddels heb ik een locatie voor workshop gevonden, bij het Klooster in Bavel, net buiten Breda. Mooie ruimte, goed bereikbaar, gratis parkeren voor de deur en aangezien ik op 12 Mei de workshop wil geven wilde ik gewoon de knoop doorhakken.

Voor het geven van gewone zanglessen blijft het nog lastig, was bij ‘de Teruggave’ geweest, en daar wil ik heeeel graag in, maar het is niet zeker hoe we daar kunnen voorkomen dat ik geluidsoverlast veroorzaak.

Ontopic:
Ben dit weekend trouwens bij de Foodhal geweest, redelijk prijzig, maar wel erg leuk! Ideaal als je met vrienden in de stad bent en niet kan kiezen wat je wil eten.

Als aanvulling op alle bovengenoemde tips:

Horeca

  • De Botanist. Zit in een oud, scheef pandje met trapgevel aan de haven bij de ‘tweede’ brug. Kan je heerlijke cocktails en wijnen drinken en lekker eten. Instagram interieur on point.
  • Brasserie Bardot op het Van Coothplein. Altijd in de zon. Flesje wijn op tafel en genieten van de Franse kaart. Super hip en altijd druk.
  • CafĂ© Noir op de ginnekenweg. Was een lelijke, maar altijd drukke kroeg. Nu prachtig interieur en nog altijd even druk. Maar heel gezellig altijd.
  • Booze bodega bar in het sas. Lekkere tapas en drankjes in het Sas. Is een doorloop steegje met binnenpleintje. Lekker rustig zitten en winkelen daar.
  • Bobbi’s bar bij Vlaszak. Weer instagram interieur on point. Ben zelf niet zo heel tevreden met het personeel, maar eten smaakt top.
  • In de zomer iedere zaterdagavond Haveneiland bij Pier15 vlakbij het centrum. Corona’s drinken in het zonnetje op wat voorheen een braakliggend terrein was. Heel gezellig
  • Ook in de zomer, en het ligt naast Pier15: Belcrum Beach. ‘Een strand in de stad’. Gerund door vrijwilligers, heel gezellig.

In de buurt van Breda

  • Als je tijd hebt, rijdt naar Drimmelen. Je zit zo in de Biesbosch met een bootje, maar je kan ook het strandje op/beachclub in bij Beachclub Puur. Echt een aanrader. Voor het luxere uitje loop je (parkeren niet meer mogelijk ivm smal straatje langs de haven) naar MoreItz. Daar eet je oesters, Iberico kroketjes, gamba’s en meer lekkers. Het is een prachtige tent, pas 2 jaar geleden geopend. Wel zien en gezien worden, je moet ervan houden.
2 likes

Café Noir staat bij mij op t werk bekend als 2e kans café (veel gescheiden mensen die hierheen gaan en op zoek zijn)
 toevallig afgelopen week in de pauze ter sprake gekomen.

Mijn favo restaurant is Villa Nova, voor zowel lunch (clubsandwich!) als diner

1 like

Zo ken ik het ook ja hahaha en de gemiddelde leeftijd ligt er best hoog

1 like

Villa Nova is er sinds dit jaar niet meer. Het is nu Boca’s geworden.

:disappointed_relieved: ook andere eigenaar?

Ja ook, ben er nog niet geweest maar ziet er wel leuk/lekker uit

Haha ja dat is wel echt zo

Zijn er hier toevallig nog meiden met een Pathé abo? Ik ken nog niet zoveel meiden van mijn leeftijd in Breda (kuch,ze zijn op een hand te tellen) en heb weer eens zin om met anderen naar de bios te gaan!

1 like

ik heb een pathepas maar vind de Kinepolis op breepark eigenlijk leuker dus ga kijken of ze daar ook zo’n soort abbo hebben

Maar ik ga graag naar de bios dus je mag me altijd een berichtje sturen!

gaat er iemand naar jazzfestival?

heb mijn Pathé pas net opgezegd omdat ik het op dit moment niet red met werk/school
 misschien ga ik later dit jaar er weer een nemen!

Leuk, laat maar weten! En @littlelamb dat zal ik onthouden, ga waarschijnlijk volgende week weer een keer dus dan stuur ik je een berichtje!

Heb trouwens dit weekend gegeten bij Ume. Wel zo’n standaard hal waar iedereen net te dicht op elkaar zit, maar erg lekker gegeten!

En ik heb een werkruimte gevonden echt midden in het centrum, ben van plan heel veel te werken zodat ik in de zomer geld heb om elke werkdag een ander terrasje uit te proberen, ben al echt een beetje verliefd op Breda!

2 likes

Brandpunt meteen gegoogled en op de lijst gezet met plekken waar ik nog heen wil :wink:

Maar nee, ik huur een lesruimte in een voormalig wijkcentrum. De rest van het pand wordt als kerk gebruikt dus moet er alleen rekening mee houden dat ik niet tijdens een dienst op zondag een of andere heftige grunter zangles geef :grin:

Nog aanraders binnen de Foodhall?

1 like