Breda

Bij dr struckrnplein de bloemenzaak kan het ook

1 like

Goeie, daar ben ik nog niet geweest!

Heeft iemand misschien tips voor een fijne/betrouwbare schoonmaakster (m/v/x) in Breda die nog nieuwe klanten aanneemt. Ik wil eens gaan kijken of dat voor ons een optie is, want ik ben het zelf helemaal beu.

Waar in Breda kun je lekker eten en fijn en gezellig zitten met een groep van 8?

Hoi! Ik ben in verwachting en moet blijkbaar nu al op zoek naar kinderdagverblijven, basisscholen en dat soort dingen in Breda of omgeving :flushed:

Hebben jullie (of mensen in jullie omgeving) goede of juist slechte ervaringen die goed zijn om te weten?

Voorkeur ligt enorm bij een plek waar ruimte en aandacht is voor dingen als inclusiviteit en feminisme en natuur. (Kind hoeft niet met spandoek en al naar school :sweat_smile: Maar wil niet dat er alleen maar witte poppen zijn bijvoorbeeld.)

Zelf heel tevreden over Partou Princehoeve. Veel buitenruimte en gaan ook vaak naar buiten (ook in de plassen spelen met regenpak aan etc.). Hebben ook moestuintje en heb zowel zwarte als witte poppen gezien. Wordt niet in standaard jongens/meisjes dingen gedacht, dus jongens spelen bijv. ook met poppen en meisjes met auto’s.

Moet wel eerlijk zeggen dat er veel witte kindjes zitten, maar dat is wellicht ook typerend voor de wijk.

Ah dankjewel voor het delen!

Weet iemand een plek waar je een paar dagen kunt parkeren voor een redelijke prijs? Zag het parkeerterrein Gasthuisvelden voor €4pd, is dat veilig?

1 like

Gasthuisvelden is prima! 1 straat erachter is volgens mij al gratis parkeren dus dat zou je ook kunnen overwegen.

1 like

Is het gratis vanaf de weerijssingel? Daarvoor is het sowieso nog betalen.

1 like

Jaa volgens mij weerrijssingel!

Is een prima parkeerterrein, maar je kunt inderdaad in de buurt daarvan gratis parkeren (Haagweg en Weerijssingel).

Waar gaan jullie meestal zwemmen? Ik normaal Galderse meren maar heb geen zin om zo ver te fietsen. Asterdplas was vorig jaar heel vies water maar weet niet hoe het nu is en of er schaduw is. Zat ook te kijken naar Belcrum Beach maar wil wel echt zwemmen. Iemand weleens bij de Kuil geweest?

Heb het idee en ergens de herinnering dat Asterdplas ook onder de ganzenpoep zit…Bij Chaam heb je ‘het zand’, dat was wel mooi geloof ik maar natuurlijk nóg verder fietsen.

Je kan trouwens ook naar het zwembad bij het mastbos!

Kuil heb ik nog nooit van gehoord…

1 like

‘T Zand heb ik inderdaad een keer gezien maar is te ver helaas. Bedoel je bij het Mastbos het van Sonsbeeck? Misschien dat ik die eens ga proberen. De kuil is naast de A16, maar ziet er best goed uit!

Zwembad Wolfslaar bedoel ik!

En heb de kuil gegoogled, ziet er heeeeel goed uit, laat je weten hoe het was als je er bent geweest?

1 like

Zeker een aanrader de Kuil! Entree is €1,50 pp maar daarvoor krijg je wel een netjes bijgehouden plas met toiletten en spullen die je kunt lenen voor het zwemmen. Denk met kinderen ook wel heel leuk! Je hebt gras maar ook zand en veel schaduwplekken.

1 like

Oeeeeh thanks voor de tip!!! Klinkt top!

1 like

Iemand tips voor een fijne verloskundige? Ik zat vorig jaar bij Vita, maar had toen een miskraam en heb er toch beetje gek gevoel aan overgehouden. Jullie fijne ervaringen bij anderen?

1 like

Gefeliciteerd! Ik heb Nintu een hele tijd gevolgd op Instagram. Ik vond hun heel fijn en persoonlijk overkomen. Ik ben zelf uiteindelijk nooit zwanger geraakt, dus heb verder geen praktijkervaring met ze.

1 like