Budget- en besparingstopic

Stuur maar een pb’tje! Hij is verder niet heel spannend hoor :slightly_smiling_face:

Haha juist alleen maar goed, ik wil graag een simpele en overzichtelijke opzet hebben!

1 like

Ik geniet altijd van de afprijs-koeling, hier ligt trouwens ook bij de brood-afdeling (plankje ergens) geregeld dingen (fijn voor de lekkere trek, haha) en is ook vaak een winkelwagen vol met huishoud-dingen (vaak toch nog te duur vind ik) en drinken/andere dingen die niet uit koeling/vers-afdeling komen.

Ja ik was ook helemaal blij! Brood is bij onze bakker ook goedkoop aan het einde van de dag. €1.10 voor een heel brood, vind ik goedkoop voor de bakker :kissing_closed_eyes:

1 like

Bij mijn Albert heijn hebben ze een half jaar lang een test gedaan met 50% stickers, dat was echt geweldig. Helaas zal de test niet geslaagd zijn want ze gingen weer over op 35% stickers daarna

4 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Budgetrecepten

Pfft nou over je uitgaven niet kennen.
Blijkbaar betaal ik 22,50 per jaar voor mijn creditcard (via asn bank). Die ga ik dus maar opzeggen, jammer dat ik net voor een nieuw jaar betaald heb dus :sweat_smile:

Ik zou echt wel weer naar een Dirk of een Aldi willen maar zou dan met fe auto boodschappen moeten doen + met zware tassen moeten slepen (kunnen niet parkeren in de straat) terwijl de appie hier 4 huizen verderop zit. Ben el benieuwd hoeveel we dan zouden uitgeven bij de Aldi. Red het nu met €70/80 per week voor 2 personen waarbij ik altijd ons weekmenu baseer op de bonus aanbiedingen.

Denk dat de Aldi veel zal schelen! Is fietsen nog een optie? Ik doe altijd mijn week boodschappen op de fiets en heb van die klik fietstassen. zijn stevig. En dan heb ik een rugtas en vier plastic tassen mee. Goed verdelen van gewicht is cruciaal, maar dan is het wel goed te doen (al koop ik geen kratten bier of flessen col frisdrank dus dat scheelt natuurlijk veel gewicht)

2 likes

oohja shit ik betaal ook nog 30 euro per jaar om geregistreerd te staan als zzp leerkracht, heb daar nooit wat mee gedaan echt onzin.
(in brighter news heb ik wel mn officepakket stop gezet. Moest dat met thuiswerken in maart aanschaffen maar kan ondertussen prima zonder)

Zou kunnen maar denk niet dat ik er heel blij van word. Zouden dan 2 volle boodschappentassen zijn die ik normaal net aan van de appie naar huis kan dragen. Soms bel ik mn vriend of ie ff naar de appie kan lopen om te tillen.

Ben misschien ook te lui hiervoor. Hoef in principe ook niet echt te besparen maar vind t altijd wel een leuke challenge om zo goedkoop mogelijk boodschappen voor een week te halen.

1 like

Ah nee dat snap ik ook wel weer. bij mij is het ook meer noodzaak want geen auto. Alleen ik weet dat men het vaak verbazingwekkend vind wat ik altijd mee kan sjouwen op de fiets dus dacht ik drop het toch nog even :smiley:

3 likes

Ik doe ook altijd mijn weekboodschappen op de fiets, maar ik heb postfietstassen en daar kan heel veel in. Neem er trouwens ook altijd 12 l kattenbakzand in mee.

1 like

100 euro, denk ik. Lager lukt niet. Is wel alleen eten voor mezelf.

1 like

Gaat het dan echt alleen maar om overleven of mag het nog wel iets meer zijn dan dat? Als het alleen overleven is zou ik denk alleen maar rijst en bonen eten. Dat lukt dan wel met een paar tientjes, koop gewoon paar gigazakken bij de Turkse supermarkt. Of wel nog normale maaltijden koken bedoel je?

1 like

Iets van 150 euro. 100 euro is wel echt heel krap. 20 euro per week aan boodschappen zit je snel op, zelfs als je goed op let. En wat @lemongrab zegt is wel een goede. Ik ga er maar vanuit dat je wel gewoon wilt leven dus ehm hoe ik het aan zou pakken.

  • zoveel mogelijk recepten zoeken die bouwen op een groente (zie bijvoorbeeld dat boek van Karin Luiten)
  • Vega recepten opzoeken
  • diepvries met minimaal vijf lades aanschaffen
  • brood in de aanbieding kopen
  • bulk verpakkingen kopen
  • voorraadkast aanleggen met producten waar je in een handomdraai een goedkope voedzame maaltijd mee kan maken (dus ook hier recepten op zoeken) - voorkomt impuls aankopen en eten bestellen
  • zelf dingen bakken als koekjes e.d. of juist gewoon goedkope koekjes kopen
  • minder snacken, minder voorverpakt kopen
  • kruidenvoorraadkast aanleggen (en zelf kruidenmixen maken - ook wel kookboeken van)
  • bij een goedkope supermarkt boodschappen doen
  • recepten opschrijven van familie/vrienden - vaak is dat goedkoper dan de recepten die je ziet op bijv. de ah website of in kookboeken (vooral door de hoeveelheid ingrediënten die je nodig hebt)

Is dit ivm je plan om op jezelf te gaan wonen? Want een eetplanning maken is ook handig, maar ik zou die niet strak maken voor 7 dagen. Zelf hou ik meestal 3 a 4 dagen aan. Ik heb altijd wel sauzen oid in de diepvries liggen en heb zo genoeg ruimte om last minute iets te eten met vrienden, om toch pannenkoeken te bakken of wat dan ook zonder eten dan weg te moeten gooien of om midden in de nacht nog iets te maken omdat het anders bederft.

En ik denk dat ik zou bedenken waar je echt echt niet op wilt bezuinigen (tenzij het echt niet anders kan) en je die luxe permitteren. Bijvoorbeeld als je echt dol bent op energiedrank en je normaal altijd Red Bull drinkt. Dat is duur. Alleen nog maar goedkope drinken is niet zo leuk denk ik (wel goed voor je tanden want dan stop je misschien wel ;p) maar lastig vol te houden. Dan zou je misschien 2 blikjes Red Bull per week kunnen drinken, dat zijn dan 8 blikjes per maand. Nog steeds best een grote kostenpost, maar het wel waard want je geniet er intens van. Zo kan je een strak budget beter volhouden!

2 likes

Als ik mijn boodschappen voor een weke bestel bij de Jumbo ben ik veel minder geld kwijt dan wanneer ik naar die fysieke winkel ga. Ik denk omdat ik dan minder in de verleiding kom om extra dingetjes te kopen…

Iets dat ik wel echt altijd heel duur vind maar wel altijd in huis wil hebben is kaas, iemand nog een tip waar die het voordeligst is? Ik heb het liefst geen jonge of 30+ kaas.

3 likes

Alleen boodschappen? Denk 150 maar gaat dan wel krap worden als mijn vriend hier ook 2 weekenden is in de maand (we houden beide erg van eten). Wat ik nu al doe en dan nog meer zou doen is 2 dagen hetzelfde eten.

Ik zou echt zeggen 200 euro. 100 euro is wel te doen voor een maand ofzo als het echt /panik\ is maar dan kan je eigenlijk nooit iets extra halen, of naar de bakker, of een gebakje voor je verjaardag (denk ik) en dan zou ik het heel snel beu zijn

1 like

Ik zou dat echt niet redden denk ik, maar dat is dan mijn probleem :weary: