Budget- en besparingstopic

Ik heb wollen sloffen van Texelana, echt heerlijk!

3 likes

Ja, Luminus zijn echt haaien om klanten binnen te halen. Ik heb daar al lelijke verhalen over gehoord, dus ik wil eigenlijk geen klant bij hen worden, maar ze zijn nog steeds de enige die vaste contracten aanbieden. En ik heb ook nog geen idee wat ik ga doen (ben nog nergens klant), maar ik vraag me ook af in hoeverre er nu nog veel verschil zit tussen de verschillende aanbieders (als je dan toch voor een variabel contract moet gaan).

2 likes

Ik heb een variabel contract bij Luminus ivm gas en mijn maandelijkse bijdrage staat erg laag op 23 euro terwijl dit realisitsch gezien op 45 ofzo zou moeten staan.
(vroeger betaalde ik 15€/maand en dat was break even)

Ik ben erg aan het twijfelen om vandaag of morgen over te stappen naar een vast contract van 76 euro per maand.
Ik weet dat veel mensen het dubbele betalen voor gas, maar het blijft voor mij ook absurt om van 15 naar 76 euro te gaan.

Wie weet komt het door politieke druk een soort van goed en kom ik eigenlijk met 50 euro met mijn variable contract toe en dan ben ik voor niks overgestapt op een duur vast contract.

2 likes

Ik heb afgelopen jaar echte wollen sloffen gekocht bij de Lidl! Die hebben ze volgens mij elk jaar als het weer wat kouder wordt in het assortiment. Heb de hoge toen gekocht en die houden mn voeten echt heel goed warm!

2 likes

Ik heb wollen sloffen van Bergstein. Na 1 winter wel een gat in de slof maar verder tevreden.

:frowning: ik vind dit helemaal niet normaal eigenlijk en zou dus niet tevreden zijn.

11 likes

Wij hebben sloffen van Tofvel, wol met een leren zool, duurzaam gemaakt in Nepal. Zijn niet goedkoop, maar ik heb ze nu twee jaar bijna elke dag aan (dagen met temperaturen boven 25 graden daargelaten) en je ziet/ruikt er niks aan.

1 like

Vattenfall zit nu al op ruim €5 per kuub gas (via modelcontract). Dat betekent bij een gemiddeld verbruik ruim €700 per maand. Dat kan toch geen hond betalen. Fucking absurd dit. :sob:

1 like

Ik haal altijd Spaanse sloffen op de markt met echt leer en echte wol. Daar blijven mijn voeten heerlijk warm in!

1 like

Ik krijg adhv de afgelopen echt het idee dat Vattenfall echt het duurst van allemaal is? Hoe kan dat?

1 like

Ik tip ook Texelana! Speciaal even teruggezocht hoe lang ik ze heb: sinds januari 2014! De wol aan de binnenkant is nu wel grotendeels weggesleten dus ze zijn zo langzamerhand wel aan vervanging toe. Ik draag ze alle seizoenen behalve de zomer.

2 likes

ik vind heel veel van de tips die nu gegeven worden echt een beetje poep.
Misschien ben ik een zunige hollander maar come an een dikke trui aandoen, enkel de ruimte stoken waar je bent, niet te lang douchen. Ik bedoel maar dat doe ik altijd al. En ik geloof velen Nederlanders met mij dus valt er eigenlijk niet veel meer te schrappen. Ik ben echt bang dat er veel arme mensen dood gaan vriezen komende winter.

16 likes

‘Wij betalen niet’-campagne roept ook bij ons op om elektriciteitsfactuur niet meer te betalen.

Ik snap de insteek wel, maar die eisen?

Het onmiddellijk beëindigen van de oorlog in Oekraïne en de Russische sancties is daar één van.

:upside_down_face:

https://www.hln.be/binnenland/wij-betalen-niet-campagne-roept-ook-bij-ons-op-om-elektriciteitsfactuur-niet-meer-te-betalen~ad91e7a9/

3 likes

Ik heb Ugg sloffen, zijn lekker warm en krijg er geen stinkvoeten in. Het enige nadeel vind ik dat ik er enorm statisch van word, ik denk voor de combinatie houtkachel(droge lucht)

Maar in de huidige situatie zijn er toch weinig andere tips te geven? Ik snap je zorg hoor, maar blijkbaar zijn er hier ook mensen die wel iets hebben aan de tip om sloffen en een warme badjas aan te schaffen.

Ik moet altijd de thermostaat 4 graden hoger zetten voor ik bezoek krijg dus nee niet iedereen doet dat. Bovendien ontkent volgens mij ook niemand dat het met deze tips nog steeds heftig en soms dramatisch wordt.

2 likes

Ja echt geen idee. Wij zitten tot eind sept nog bij Vattenfall, dan verloopt ons jaarcontract helaas. Vorig jaar waren zij voor ons wel interessant. Wij zaten bij Welkom en hebben toen gelukkig al eerder een contract aangevraagd. Alsnog veel geld kwijtgeraakt toen. Vraag me echt af hoe lang dit zo nog door kan gaan allemaal.

2 likes

Ja en dan krijg je tips voor pantoffels van €75 plus. Word je ook blij van als je al iedere maand op je centen moet letten en nu al heel krap zit :smiling_face_with_tear:

16 likes

Hats! Doorvoeren die hap

18 likes

Misschien moeten we maar weer de ouderwetse stoof gaan gebruiken. Net als vroeger. Kun je wel veel vinden in de tweedehandswinkel, maar vaak zonder die schaal. (En geen idee hoe je dwt precies doet met die kooltjes.)

image

4 likes