Budget- en besparingstopic

Ik tip ook Texelana! Speciaal even teruggezocht hoe lang ik ze heb: sinds januari 2014! De wol aan de binnenkant is nu wel grotendeels weggesleten dus ze zijn zo langzamerhand wel aan vervanging toe. Ik draag ze alle seizoenen behalve de zomer.

2 likes

ik vind heel veel van de tips die nu gegeven worden echt een beetje poep.
Misschien ben ik een zunige hollander maar come an een dikke trui aandoen, enkel de ruimte stoken waar je bent, niet te lang douchen. Ik bedoel maar dat doe ik altijd al. En ik geloof velen Nederlanders met mij dus valt er eigenlijk niet veel meer te schrappen. Ik ben echt bang dat er veel arme mensen dood gaan vriezen komende winter.

16 likes

‘Wij betalen niet’-campagne roept ook bij ons op om elektriciteitsfactuur niet meer te betalen.

Ik snap de insteek wel, maar die eisen?

Het onmiddellijk beëindigen van de oorlog in Oekraïne en de Russische sancties is daar één van.

:upside_down_face:

https://www.hln.be/binnenland/wij-betalen-niet-campagne-roept-ook-bij-ons-op-om-elektriciteitsfactuur-niet-meer-te-betalen~ad91e7a9/

3 likes

Ik heb Ugg sloffen, zijn lekker warm en krijg er geen stinkvoeten in. Het enige nadeel vind ik dat ik er enorm statisch van word, ik denk voor de combinatie houtkachel(droge lucht)

Maar in de huidige situatie zijn er toch weinig andere tips te geven? Ik snap je zorg hoor, maar blijkbaar zijn er hier ook mensen die wel iets hebben aan de tip om sloffen en een warme badjas aan te schaffen.

Ik moet altijd de thermostaat 4 graden hoger zetten voor ik bezoek krijg dus nee niet iedereen doet dat. Bovendien ontkent volgens mij ook niemand dat het met deze tips nog steeds heftig en soms dramatisch wordt.

2 likes

Ja echt geen idee. Wij zitten tot eind sept nog bij Vattenfall, dan verloopt ons jaarcontract helaas. Vorig jaar waren zij voor ons wel interessant. Wij zaten bij Welkom en hebben toen gelukkig al eerder een contract aangevraagd. Alsnog veel geld kwijtgeraakt toen. Vraag me echt af hoe lang dit zo nog door kan gaan allemaal.

2 likes

Hats! Doorvoeren die hap

18 likes

Misschien moeten we maar weer de ouderwetse stoof gaan gebruiken. Net als vroeger. Kun je wel veel vinden in de tweedehandswinkel, maar vaak zonder die schaal. (En geen idee hoe je dwt precies doet met die kooltjes.)

image

4 likes

Ah damn, mijn moeder heeft net de beddenpan weggedaan

3 likes

Kan hem niet lezen want ben geen lid maar titel klinkt al goed!

1 like

Ja doodvriezen but make it fancy :sparkles:

3 likes

Ik heb zo’n groot fleece deken gekocht met 9 warmtestanden. Heerlijk voor op de bank. En voor onze twee thuiswerkruimtes een elektrische kacheltje. Die dingen maken het zo snel warm dat je ze maar eventjes aan hoeft te hebben staan.

2 likes

Heeel blij met dit nieuws, nu nog snel doorpakken en niet volgend jaar zomer pas.

3 likes

Deze: Fleece deken

Krijgt goede recensies ook. Niet helemaal mijn kleur maar dat vond ik even minder belangrijk. Hij is nu al wel een tientje duurder dan vorige week toen ik hem besteld heb. Dat zie je bij die kacheltjes nu ook gebeuren trouwens.

1 like

Navaris XXL warmtedeken met mouwen - Wasbare elektrische deken met 9 standen en timer... | bol.com dit lijkt me ook wel wat. iemand ervaring met zoiets?

2 likes

Ik heb pantoffels van de trekpleister voor 5 euro haha, maar die zijn wel warm vind ik! Al twee winters gedragen. Zijn nog niet te koop, maar denk dat ze wel weer komen.

2 likes

Dat hebben wij dus ook! Ik snap er ook weinig van :roll_eyes: moet eerlijk zeggen dat ik me daardoor weinig zorgen maak. Wij wonen in een appartement wat heel goed geĂŻsoleerd is en we stoken nagenoeg niet, alleen in november-februari of zo, en dan is het in de avond niet eens echt nodig omdat de warmte hier dan nog in huis hangt. Kregen het eerste jaar zelfs fors geld terug toen we hier kwamen wonen. Maar goed, terug naar Vattenfall: laat het me even weten als jij wel iets hebt gehoord :stuck_out_tongue_winking_eye: wij checken nu bijna wekelijks ons account voor de zekerheid. Maar ons maandbedrag hebben we voor nu nog maar gewoon hetzelfde gehouden.

2 likes

Echt ik kan wel janken. Wij zitten nu al boven de 500 euro.
Het is gewoon niet leuk meer. Door mijn werk staat de kachel in de winter gewoon aan. Ik kan geen baby’s in de kou laten liggen als Gastouder.
En Eneco kijkt naar vorig jaar. Dus ook al leef ik nu enorm zuinig we moeten het eerst wel betalen !

2 likes

Is dit je nieuwe voorschot? Want je mag ook een tegenvoorstel doen. Ons voorschot was ook 400 euro terwijl we afgelopen jaar wat extra energiebesparende maatregelen genomen hebben. Heb hem terug laten zetten naar 250 en spaar de rest tot 400 gewoon apart op een rekening.

4 likes