Budget- en besparingstopic

Uit ervaring kan ik je vertellen dat er grote vraag is naar goede/betrouwbare schoonmaaksters.

Hier wordt vaak in de buurtapp gevraagd of iemand nog een schoonmaakster kent. En natuurlijk via via.

Dus eigenlijk zou je ergens een eerste adres moeten hebben en waarschijnlijk kun je dan snel meer adressen krijgen.

6 likes

Denk bij oppassen ook aan dierenoppas of honden uitlaten

4 likes

Schoonmaken ben ik echt geen ster in, dus dat gaat niet goed werken denk ik. Bedankt voor het meedenken wel. Ik wil sowieso in een buurtapp terecht komen hier (als die bestaat) misschien dat ik daar wat avondoppaswerk kan vinden

Via uitzendbureau/evenementenbureau op festivals werken? Het is er het seizoen voor en je kan vaak lange diensten maken, dus lekker verdienen.

1 like

Ik paste in mijn studententijd regelmatig op katten van mensen in de buurt die op vakantie waren. Heb je apps voor geloof ik. Ik had toen ook vaste adresjes in de buurt Enzo. Als je van dieren houdt en het is in de buurt een makkelijke manier om bij te verdienen vond ik!

1 like

Je kan ook je huur alvast stoppen als je toch na de zomer weg wil, en dan huizenoppas doen.

1 like

Als je ergens wit gaat bijklussen heb je geen recht op loonheffingskorting. Maakt vaak helaas niet erg interessant.

1 like

Je betaalt uiteindelijk evenveel belasting, alleen is het krijg je het later terug ipv door twee keer loonheffing korting later te moeten betalen. Wel relevant voor maandelijks inkomen, maar niet dat je minder verdient.

9 likes

Je hebt gelijk! Kan dus wel een probleem zijn als je na de zomer je geld al wilt gaan gebruiken

1 like

Ja dat weet ik, ik heb vaker dubbele banen moeten hebben. Is niet ideaal, maar ik weet gewoon echt niet wat ik met werk moet en ik raak ontzettend snel uitgekeken op iets, vandaar dat ik dacht misschien twee simpele baantjes om het wat interessanter te houden

@Kusjessoldaat misschien maak je een grapje hoor haha, maar dat kan absoluut niet. Dan kom ik nooit meer aan ene huis (woon in Amsterdam) heb nu een sociale jongeren huur woning. Wil sowieso niet voor altijd weg. Gewoon 2 maanden oid

4 likes

Dat mag je zeker niet 2mnd verhuren via Airbnb ofzo? Geen idee? Of aan een student tijdelijk oid

lijkt me zinvoller wat kritischer naar je uitgaven te kijken als je niet goed kan rondkomen van 2700 euro netto terwijl je in een sociale huurwoning zit. Bijklussen als oppas/schoonmaker is denk ik ook niet de vetpot waar je op hoopt.

5 likes

Oeh ik bedoel 2700 bruto zie ik nu. Maar dan nog, ik let zeker niet goed genoeg op mijn uitgaven. Ik kom ook wel rond, maar vind het lastig goed te sparen (lukt zeker wel een beetje en heb ook niet nul spaargeld). Is vooral ook als ik toch besluit te stoppen met dit werk ik waarschijnlijk nog minder ga verdienen.

2 likes

Zijn er hier nog mensen die Woolsocks gebruiken?
Ik gebruik het maar twijfel toch soms omdat het toch ook gelinkt is aan je bankrekening wat ik ergens eng vind.
Voor de rest vind ik het wel handig om zo kleine beetjes extra te sparen.

Ik gebruikte het maar kreeg opeens gegevens van iemand anders te zien, dus aankopen die ik niet had gedaan. Klantenservice deed vrij nonchalant erover maar ben er meteen mee gestopt. Ik kreeg wel altijd netjes uitbetaald en haalde er best veel geld uit, maar dit voelde niet oke!

3 likes

Ik heb het een halfjaar gebruikt en gedurende die tijd 50 euro verdiend ofzo. Ja dat is mooi meegenomen, maar je geeft wel al je financiƫle info weg. Ik wilde dus kijken hoeveel ik in een halfjaar zou verdienen, en 50 euro vind ik de moeite niet waard, dus ik heb het weer verwijderd.

2 likes

Mooie actie bij Jumbo; als je voor minimaal 35 euro boodschappen doet, krijg je een fles Robijn wasmiddel (keuze uit 3 soorten, normaal €18,99) gratis.
Je moet wel de waardebon (te vinden in de winkel of te scannen vanaf je telefoon) scannen of de code GRATISROBIJN gebruiken bij je online boodschappen. Actie is tot 29-7-2025, informatie vind je hier.

6 likes

Jumbo heeft nu elke week zo’n actie! Hier heb je niks aan, maar 2 weken terug kreeg je een Ben & Jerry’s gratis. Is dus wel de moeite om elke week even te checken.

Ik schrok wel van de prijs van het wasmiddel trouwens, wij gebruiken normaal huismerk waspoeder maar had niet door dat een fles A-merk tegenwoordig zo duur is. Die Spring Blossom ruikt wel heel lekker!

1 like

Ja dat begreep ik, jammer dat ik die gemist heb haha. :sweat_smile:
Ik hoorde het gisteren pas van een vriendin en ben toen meteen naar de Jumbo gegaan. Ik ga het de komende weken in de gaten houden want ik hou wel van dit soort acties. Weet je nog wat er na de Ben & Jerry’s was?

Ik schrok ook van de prijs, ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan wasmiddel van dit formaat en koop ook uitsluitend huismerk of goede aanbiedingen. Met Black Friday heb ik weleens een goede deal van pods gehad waar ik dan bijvoorbeeld een half jaar mee kon doen.

2 likes

Het is dat wij vaak standaard boodschappen doen bij de Jumbo, anders zou ik het ook gemist hebben. Ik heb me voor nu ook even aangemeld voor de Jumbo nieuwsbrief zodat ik het niet vergeet. Vorige week was het Knorr Wereldgerecht Paella, de waarde van het gratis product wisselt dus wel erg.

2 likes