Budget- en besparingstopic

Yes goede toevoeging, wilde ik ook zeggen! Het beste overstappen als je weet dat de eindafrekening er (bijna) aankomt of eventueel wanneer na de eindafrekening enkel zomermaanden zijn geweest. Let ook op dat je niet in een vast contract overstapt, dan heb je vaak een boete. Als je al jaren bij dezelfde zit, zul je inmiddels waarschijnlijk een variabel contract hebben. Dan kan je elk moment overstappen.

Verder is juist en vooral de welkomstbonus de reden voor overstappen! Je verdient het daarop vaak terug, veelal meer dan op het verschil in tarieven. Als je een variabel contract hebt, regelt de nieuwe leverancier alles automatisch voor je. Het is echt heel easy. Wanneer je een slimme meter hebt, hoef je niet eens standen door te geven.

2 likes

Dan hou ik het bij gaslicht.com, fijn die bevestiging dat dat echt goed is!

Mijn contract loopt van september tm augustus, dus normaal gesproken is dat met die wintermaanden wel op mij van toepassing, maar ik heb een heel goed geisoleerd appartement en doordat het dit jaar nog niet echt superkoud is geweest heb ik de verwarming nog helemaal niet aan gehad :ninja: Dus ik zit nog elke maand qua verbruik onder mn maandbedrag. Wel een goeie om in gedachten te houden voor de toekomst, thanks!

Ben om allemaal redenen tikkie emo vandaag maar vind het zo lief hoe uitgebreid jullie allemaal reageren op mn vragen, dankjewel!

5 likes

Ik kan helaas met tandarts niet goedkoper. Durf de gok met mijn gebit niet te nemen ook. Ik blijf bij mijn huidige verzekering, dat is de goedkoopste op dit moment.

De tandarts verzekering noem ik specifiek omdat die vaak echt hele slechte voorwaarden heeft. Bijvoorbeeld een premie van €20 per maand en vervolgens is de vergoeding per jaar maximaal €250… dan heb je zelf dus al 12*20=240 betaald en verzeker je dus een risico van een tientje. Maar dat geldt niet voor alle tandarts verzekeringen uiteraard, dus wellicht is die van jou wel voordelig in jouw situatie!

1 like

Mijne is 750 geloof ik. En dan 100% vergoed. In het verleden had ik 1000, die was nog beter. Maar die deden niet meer mee aan collectief verzekeren helaas.

En hoeveel premie betaal je dan per maand?

Ik zit eens te vergelijken en er zitten echt een paar belachelijke tussen, kijk deze van DSW:

Naam verzekering: AV Student (HBO/WO)
Dekking: 100%, max. € 150,- p.jr.
Prijs per maand: Vanaf € 15,00

Betaal je 180 euro per jaar voor een dekking van 150 :rofl:

1 like

Die 15 euro per maand betaal je voor het student pakket Daar valt niet alleen de tandartsvergoeding onder

136, geloof ik. Volgens mij heb ik nog een paar aanvullingen. Maar is wel collectief, dus anders Wass het duurder. :slightly_smiling_face: Als ik straks genoeg achter de hand heb, verzeker ik me wel voor minder.

Oxxio vonden wij zeer slecht!
We wonen in een klein rijtjeshuis, echt niet in een villa oid.
Ze beloofden Ons dat we internet op zolder kregen, nou ik had zelfs in de woonkamer geen internet. Brak m’n nek omdat we een kabel door de gehele woning lag (waren vergeten te zeggen dat we voor 80 euro een versterker nodig hadden( terwijl hun slecht internet leverden!)
Om over de klantenservice ben ik nog niet begonnen maar ik heb zelden zulke slecht bedrijf meegemaakt.
Onvriendelijk, onprofessioneel en je krijgt niet wat ze je beloven. Klinkt leuk voor die paar cent maar wij zijn blij dat we weg zijn bij oxxio.

O ik zat te vergelijken op pricewise en daar stond alleen het tandarts gedeelte. Dan heb ik niks gezegd!

1 like

Haha nou ik denk dat ze die opgedoekt hebben want zelfs dat lukte niet :laughing: terwijl we wel echt redelijk zijn.

Deze jongeman zegt dat ie 4.500 netto per maand verdient en het allemaal opmaakt, onder andere aan zes keer per week uit eten gaan. Daar moet ie dan ook bij vermelden dat dat nog zonder lunch en ontbijt buiten de deur is!! Iedereen moet zelf weten wat ie met z’n geld doet natuurlijk, maar wow wat een idioot.

3 likes

Pfff waar haal je vrienden vandaan om zes keer per week mee uit eten te gaan

2 likes

Wat een gepoch ook :nauseated_face::nauseated_face:

1 like

Nou hij is wel goede vrienden met Ellen Degeneres dus iedereen wil natuurlijk met deze jongeman uit eten!

lolol.

Mijn grootste miskoop is een samoerai-harnas. Ik vond het een gaaf ding, mijn vriendin niet. Ik heb ruzie moeten maken om ’m in huis te krijgen. Maar het bleek een nepharnas te zijn, gewoon uit de Japanse toeristenwinkel! De vorige eigenaar die dat naar eigen zeggen niet wist, wilde het ding wel terugnemen en dus legde ik het in mijn auto. Stom genoeg liet ik het zwaard op het dak liggen en kwam daar pas achter toen het eraf was gevallen. Een voorbijganger stond er in no time mee te zwaaien op een kruispunt. Zonder zwaard kwam ik bij de vorige eigenaar. „Jammer”, zei hij. „Dat harnas mag dan nep zijn, maar dat zwaard zeker niet.” Door dat grapje kreeg ik geen 6500, maar 3500 euro terug.

1 like

als er veel geld op z’n rekening staat wordt hij daar zenuwachtig van

Hahahahahahahahaha hahaha nee can’t relate

11 likes

Ik hoor het al, Jasper en jij zijn soulmates!

2 likes

Zijn bedrijf heeft denk ik een miljoen omzet per maand en hij is met een aardige zilveren lepel geboren, ik denk wel echt dat hij zich nergens zorgen om maakt (of hoeft te maken).

2 likes

Openen in een incognito venster

1 like