Budget- en besparingstopic

Daarom vraag ik het ook hier :’)…

Ik heb bij kpn gewoon opnieuw een aanbieding gekregen, dus ik zou het proberen

1 like

Ik ben net opgezegd bij KPN. Ging verhuizen, wilde adreswijziging doorgeven, en toen bleek dat ik op m’n nieuwe adres een nog duurder pakket moest gaan afnemen omdat ik een ‘oud’ contract had (zat bijna 10 jaar bij hen). Vond dat vrij belachelijk, want was al een duur pakket wat ook steeds duurder werd, en dat voor trager internet dan gemiddeld (toen ik een contract bij hen aanging waren zij de enige provider daar dus enige optie). Terwijl ik 100jaar in de wacht stond meteen even online gekeken war andere providers vroegen, dat wilde ik sowieso nog doen maar eigenlijk pas na al m’n verhuistoestanden. Toen heb ik dus aangegeven dat ik zag dat het bij andere providers een stuk goedkoper kon, dat ik al 10jaar klant was, maar het belachelijk zou vinden dat ze nu ook door een verhuizing de prijs nog dusdanig omhoog zouden gooien + dat dat ook weer eerst een jaarcontract zou moeten worden. Toen wilden ze me wel een korting geven voor de eerste 6 maanden, maar dat was alsnog veel nadeliger dan overstappen. Ze gaven ook aan dat zij ook wel bekend stonden als één vd duurdere providers en zij het meer van andere dingen moesten hebben. Begreep ik, maar ik had dus al 10jaar onnodig veel betaald dus heb het toen maar opgezegd. Nu sinds 1.5 week bij t-mobile.

5 likes

Ja KPN klantenservice heb ik alleen walgelijke ervaringen mee. Nog nooit first time right maar altijd 5e contact eindelijk iemand die me helpt met meer dan een halve werkende hersencel.
Ik ga volgende maand ook verhuizen en heb ook een oud abo nog incl spotify premium. Maar eerder woonde ik altijd in huizen waar alleen een oude aansluiting was en dus alleen KPN kon, daar ontbrak de juiste kabel voor Ziggo etc!

Ben heel benieuwd iig, ik zie het wel :sweat_smile:

1 like

Ja same here dus! Ook door het zo belachelijk lang (en dan bedoel ik dus ook écht heel lang steeds) in de wacht staan steeds krijg ik dadelijk een giga tel rekening zag ik gister toevallig :-1: dat gebeurde nog net op de valreep in november, en in december ben ik er giga overheen gegaan met m’n internet :weary: oa doordat dat eerst niet werkte omdat de oude bewoner voor mij hier nooit internet heeft gehad in de 30+ jaar dat ie hier woonde en er dus blijkbaar nog geen “lijntje” lag (blijf normaal altijd netjes binnen m’n bundel met nog heel veel minuten en mb’s over, dus lekker zuur nu het al zo’n dure maand is met verhuizing)

Denk niet dat dat kan, ze schrijven sowieso automatisch af per definitie. Dus ze kunnen jouw betaling ook niet plaatsen denk ik. Maar dat gaat totaal ook maar om een klein bedrag per jaar toch? Als je om fiscale redenen nu alvast dingen voor 2020 wil betalen (verlagen box 3 vermogen), zou ik eerder grote uitgaven doen: zorgverzekering, autoverzekering, onderhoud auto, collegegeld rest van het schooljaar, andere abonnementen voor heel jaar ineens betalen zoals internet, telefoon, sportschool, etc.

Afhankelijk van hoe ‘groot’ je leverancier is raad ik je dit af. Vorig jaar zijn er 2 leveranciers failliet gegaan en alles wat je dan teveel hebt betaald ben je kwijt. De kans is natuurlijk klein dat het weer gebeurt, maar hij bestaat wel. Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt, maar het lijkt me goed om je hier bewust van te zijn.

2 likes

Thanks! Heeft gewerkt toen ik belde voor mij ouders en degene aan de lijn zei dat ik al twee jaar geleden kon verlengen.

2 likes

Ik ging kijken wat alleen internet kost bij t mobile en dat is dus 35 pm! Via KPN hussel over de 50 na een half jaar korting :’).

1 like

Buh ja, hou maar op. Wij zouden ruim 300 terugkrijgen. Af en toe krijgen we mails van de curator, maar dat geld zien we echt niet meer terug.

Alleen recensies van t mobile zijn dan weer supernegatief :rofl: ik moet goed internet hebben voor m’n werk…

Ik heb al jaren t-mobile thuis (ik had ooit Vodafone thuis en dat is overgenomen) en ik heb echt niks te klagen. Nooit storing, nooit traag, klantenservice is echt prima (ik had een probleem waar Vodafone thuis al 6 maanden een oplossing voor aan het zoeken was, t-mobile belde me de dag na de overname zelf op dat ze zagen dat ik een probleem had, binnen 2 dagen opgelost).

1 like

Bij energieleveranciers kun je in mijn ervaring beter naar een andere leverancier zodat je weer een welkomstbonus van €200/€300 kunt opstrijken. Had je die ook vergeleken?

Ik vind tmobile ook helemaal top!

1 like

Op gaslicht.com of pricewise bijvoorbeeld kun je je jaarverbruik invullen (te vinden op je jaarafrekening) en vergelijkt ie exact de kosten per jaar. Ik heb eigenlijk nooit gedoe met overstappen en stap elk jaar over!

Klopt, overstappen kost mij elk jaar max 5 minuten

Ik ben aan het kijken voor het overstappen naar een andere energieleverancier. Vind het wel een beetje spannend, zit al zolang als ik op mezelf woon bij Essent en dat bevalt hartstikke goed dus ben een beetje bang dat ik gedoe krijg (als in, dat het bij de nieuwe leverancier niet zo soepel loopt) als ik overstap.

Klopt het dat meestal de nieuwe leverancier de oude opzegt? En hoe werkt dat met de afrekening? Ik betaal nu iets meer dan ik verbruik zodat ik aan het eind van elk jaar geld terugkrijg. Als ik nu halverwege zo’n jaar opzeg, krijg ik dan wel dat geld van de afgelopen paar maanden terug?

En toevallig iemand hier met ervaring met Greenchoice?

Ja dat krijg je terug naar je verbruik. Afrekening werkt net zo als normaal maar dan tussentijds.

1 like

@Frambozentaartje dat is goed om te horen! Tot nu toe kom Greenchoice als voordeligst voor mij uit alle vergelijkingssites, maar ik ga morgen als ik op mn laptop zit nog even goed kijken naar de exacte tarieven.

@Kusjessoldaat ah dat is fijn! Dankje!

Kan het kloppen dat ik via een vergelijkingssite wel een welkomstbonus krijg en via Greenchoice zelf niet? Ik keek nu bij gaslicht.com en dat is volgens mij wel een betrouwbare site, maar als het beter is om het via de website van de leverancier zelf te doen doe ik dat wel.

God ik voel me weer helemaal de noob van toen ik net het huis uit ging :sweat_smile: Hierna ga ik een poging doen om over te stappen met tv/internet/mobiel. Waar het forum al niet goed voor is haha

Ik stap al jaren over via gaslicht.com, gaat helemaal goed!

1 like