Budget- en besparingstopic

Ik heb +31 20 209 07 28 gebeld en dan vraagt zo’n automatisch bandje waar je voor belt en ik zei: ik wil opzeggen, dan krijg je zo’n afdeling die speciaal zit voor mensen die opzeggen extra korting te geven enz.

3 likes

Oh top dat dit werkte! Ik heb dit een tijdje terug ook geprobeerd maar niks. Dus toen was ik eigenlijk al zo’n beetje overgestapt (zat alleen nog in die 14 dagen bedenktijd) en toen werd ik gebeld met een vet goed aanbod. Dus toch maar gebleven haha. Hij zei toen wel dat ik na dit jaar met korting weer kon bellen voor nieuwe korting dus dat ga ik sowieso doen en dan laat ik me niet afschepen haha.

Wat is je dagbudget dan? Ik vind dat echt zo lastig in te schatten

Ja, shoppen met zelfscanner werkt ook zo goed voor mij. Veel minder impulsaankopen omdat je het bedrag voor je ogen omhoog ziet gaan. Leg nu ook vaker dingen die ik niet per se nodig heb terug.

2 likes

I feel your pain. Ik heb soms het gevoel dat ik door te scannen de verkoop van Tony Chocolonely caramel zeezout eigenhandig gekelderd heb.

5 likes

Ik heb potjes gemaakt voor het sparen en voor geld uitgeven.

Op de Rabobank app kun je zien hoeveel je per maand uitgeeft. Ik heb potjes aangemaakt en het bedrag dat ik gemiddeld uitgeef gereserveerd. Bijvoorbeeld 250 euro voor benzine per maand. Elke keer wanneer ik heb getankt, maak ik dat bedrag van het potje benzine over naar mijn lopende rekening.

Daarnaast heb ik spaardoelen. Bijvoorbeeld voor kleding, zorgverzekering, autoverzekering, nieuwe auto etc.

Werkt fijn, want heb minder last van impuls aankopen

2 likes

Hoeveel potjes heb je dan? Want ik zou dan te veel potjes hebben denk ik

ik heb er in totaal 6.
benzine
autoverzekering
zorgverzekering
boodschappen/uit eten
nieuw auto
kleding/cadeautjes/prul voor mezelf

als dit werkt, dan doen we het ook met de gezamenlijke rekening.

1 like

Misschien moet dit eigenlijk in het gierige acties topic, maar ik eet deze week de hele week gratis dankzij Hello fresh :grin:. Heb via een vriendin een gratis box gekregen en heb vijf maaltijden voor twee personen gekozen. Ik ben alleen dus wel wat in de vriezer gemikt om niks weg te hoeven gooien.

7 likes

Vergeet niet om het daarna meteen op stop te zetten! Anders krijg je volgende week weer een box en die is niet bepaald gratis :grimacing:

2 likes

Haha ja meteen na de bezorging weer stop gezet! €50 per week is het me niet waard inderdaad. Al is niet nadenken over wat je gaat eten, wel heeeel fijn.

1 like

Ik belde ook en ze zeiden dat ze me geen €25 korting pm konden geven maar wel €15 ofzo. Ik heb toen een beetje gedaan alsof ik veel beter kon krijgen ergens anders en heb opgehangen. Maar toen ik ging rondneuzen online viel dat eigenlijk vies tegen. “Online” was wel mega goedkoop maar krijgt alleen maar slechte reviews. Tele2 en telfort doen geen snel internet meer, allemaal via tmobile nu. En die is ook niet veel goedkoper. En over kpn ben ik gewoon heel tevreden. Naja toen maar weer kpn gebeld maar kon echt alleen die korting krijgen die ze eerst zeiden. Ze zei dat dat de max. korting was die ze mochten geven aan bestaande klanten. Volgende keer maar opzeggen dan, dan komen ze indd ineens met goede acties, was bij ziggo ook toen ik daar wegging, werd helemaal ondergespamd door ze.

Toen ik bij Ziggo keek was er wel een goede korting voor een aantal maanden + Bol.com bon, maar dan is het niet structureel goedkoper, maar als je in de eerste maanden zo’n goede korting krijgt kan het alsnog wel uit. Misschien maakt het ook uit dat ik het duurste abonnement heb van KPN waardoor ik meer korting kon krijgen? Nou ja, iig 15 euro per maand winst!

1 like

Moet je voor die korting bij KPN perse bellen of kan het ook via de chat? Mondeling ga ik veel te snel akkoord met dingen, als ze dan zeggen dat ik geen korting krijg dan kan ik niet zeggen dat ik dan weg ga maar dan is het “oké heel erg bedankt, hier ben ik erg blij mee fijne dag!” Terwijl ik via een chat wel heel hard kan zijn haha.

Je kan gewoon zeggen dat je er even over gaat nadenken en oriënteren. Dat zijn ze wel gewend.

Waar zitten jullie met de inboedel- en woonhuis/glasverzekering? Ik ben even al mijn verzekeringen en abbonementen goed onder de loep aan het nemen haha

Ik zit bij Interpolis maar dat is sowieso niet de goedkoopste (imho wel goede service en voorwaarden)

1 like

Wij zitten bij ZLM, had daar mijn autoverzekering al en zij zijn goedkoop, goede voorwaarden en je hebt pakketkorting. Maar zij zitten volgens mij niet door heel NL.

1 like

ING, maar kreeg via m’n studentenpakket studentenkorting dus heel fijn!

1 like

Centraal Beheer

1 like