Ik heb even snel gekeken maar volgens mij niet. Maar hij is wel heel volledig.
@Monstertruck Ahh nee ik zit bij ING nu, deze heeft helemaal niets aan kasboek. En ik denk ook als ik toch ga overtstappen van bank dat ik dat naar een duurzame bank ga doen, waarschijnlijk ASN dus.
@Kusjessoldaat Ah helaas, dat zou ik wel een pre vinden. Maar opzich, als hij volledig is, en je kunt natuurlijk ook altijd een eigen ingeving aan categorieën geven
hahha dat laatste wilde ik ook zeggen. Dat schoenen bij jou altijd kroeg x is ofzo, maar dat voelde zo stom om voor te stellen :â).
Ha, ik heb twee jaar geleden eens een tijdje netjes mijn uitgaven bijgehouden en toen had ik oprecht de potjes âsnoepâ en âbierâ. Die laatste spreekt voor zich, maar de klus waar ik toen fulltime zat had een snoepautomaat. En ik geen ruggengraat, dus ik gaf echt meer uit dan me lief was aan dat kreng.
Hahaha
Ik heb weleens voor een eerlijke verdeling van gezamenlijke uitgaven een maand lang bijgehouden hoeveel geld mn vriend uitgaf aan alcohol en ik aan snoep.
Ik schaam me om te zeggen dat we gelijk opliepen :â) (mijn vriend dronk best wel veel).
Jaa, dat was Tim! Maar die is al in 2014 gestopt!
Je kunt als ING gebruiker wel grip gebruiken van de ABN AMRO. Je ING rekening kan hij uitlezen en transacties zet ie automatisch in categorieën. Je kunt ook budgetten instellen. Vind het prima werken! Enige puntje is dat je soms random je rekening weer moet koppelen, dan is ie ineens de koppeling kwijt.
Heel veel dank aan diegene die het kasboekje van ASN noemde. Ik hebt het net aangezet en vind het heel inzichtelijk! (En shocking hoeveel geld we uitgeven aan etenâŠ)
Beste tip ever.
Bedankt voor de tip!
Ik zag net dat je iedere 90 dagen toestemming moet geven om de gegevens in te kunnen blijven zien dus waarschijnlijk is dat wat je bedoelt.
Blijven je uitgaven dan wel hetzelfde gespecificeerd? Ik heb namelijk net dingen in zitten vullen, zo stond de kapper bij wonen en die heb ik onder beauty gezet. Als je je toestemming hebt vernieuwd, blijft dit dan zo dat hij het wel herkent en ik niet iedere 3 maanden alles goed moet zetten?
Ja klopt het moet sowieso iedere negentig dagen, maar ik heb het dus veel vaker dat ie m kwijt is en ik opnieuw moet koppelen. Ben er nog niet achter waar dat aan ligt. Maar als je opnieuw gekoppeld hebt dan is er geen informatie weg ofzo en leert hij nog steeds van je eerdere specificaties. Als je eenmaal alles hebt ingevoerd, dan kun je regelmatig even in de app kijken en dan staat er iets van âtransacties checkenâ ofzo en dan kun je super snel even al je afschrijvingen door lopen en aangeven of ze goed staan.
Wow duizend euro dat is wel heel veel! Zijn dat ook reiskosten voor je werk die je nu niet hebt dan?
Ah dat grip is wel een handige app! Heb zelf ing maar mis dus wel mijn spaarrekening daarin. Bedankt voor de tip
Oh daar heb ik geen last van, werkt bij mij altijd heel goed! Alleen duurt het een paar minuten voordat het verwerkt is.
@Luzarl @hummus OMG ik wist niet eens dat dit kon. Ik zit bij SNS, maar zij zijn onderdeel van dezelfde groep als ASN en de app is soortgelijk. Heb me altijd zitten ergeren omdat alles onder âoverige uitgavenâ terecht kwam.
Wow goede tip! Wist helemaal niet dat dit een mogelijkheid was! Net even gekoppeld met ING en ik heb afgelopen maand ook echt minder uitgegeven dan de maand ervoor, ongeveer 300 euro minder. Heb wel minder bespaard dan ik had gedacht, vooral aan boodschappen en dingen in huis geef ik meer geld aan uitâŠ
Heb gister trouwens een overstapformulier van ASN ingevuld gister!
Goed om te weten! Ik ben nu ook helemaal druk geweest met budgetten instellen enzo dus fijn dat ie alle instellingen gewoon onthoud.
Wat handig, dat kasboekje! Heb het nu ook aangezet. Wel erg random dat huisdieren onder âvrije tijdâ valt.
Beetje offtopic maar ik ging me door dit topic en iedereen die overstapt nog een keer verdiepen in groen bankieren om eventueel over te stappen naar ASN. Alleen wat me o.a. tegenhoudt is dat ik al mijn hele leven bij Rabobank bankier en het voelt dan alsof ik het uit moet maken met de Rabobank. Zo dom haha, ik voel me echt een kneusje
Ik heb een beetje hetzelfde hoor, ik ben best gehecht aan mijn oude rekeningnummer?? Ik heb nu sparen bij ASN en betaalrekening nog bij ING. Eerst had ik als excuus dat de ING app zo fijn was met nieuwe functies, maar inmiddels is ASN gewoon bij daarmee dus dat werkt niet meer