@anon95331300 Klopt, dat was ik! Grappig dat je dat onthouden hebt!
@Crusti_Croc Ja goeie vraag, volgens mij is het meer excentriek voor mensen met ons inkomen. Maar er zijn genoeg gezinnen die zo moeten leven omdat ze maar 1 kostwinner hebben. Gaat meer om wat mensen van je verwachten als je beiden een goede baan hebt en daar niet per se aan voldoen.
@Merel Nadenken over wat je gaat doen als je niet meer de structuur van een betaalde baan hebt, is wel echt goed om te doen. Anders val je in een zwart gat. Ik ga niet nu een koksopleiding doen en in mijn lievelingsrestaurant werken omdat:
- Ik dat niet fulltime wil moeten doen, maar meer hobbymatig uit interesse
- Ik daarmee waarschijnlijk lang niet zo goed zou verdienen als ik nu met mijn huidige baan doe
- Ik mijn huidige baan erg leuk vind met een goede verhouding tussen werkdruk en beloning en vrije dagen
Kijk, ik weet ook niet precies hoe mijn leven en interesses er over 10 jaar uit zien. Ik hoop dan kinderen te hebben en het lijkt me heerlijk om niet het bordje “gezin” samen met het bordje “werk” omhoog te moeten houden. Kijk maar eens naar alle ouders die hun kinderen nu thuis hebben, terwijl hun baas ook nog verwacht dat zij hun werk goed doen.
Op dit moment zijn er een aantal dingen waar ik graag meer tijd voor wil hebben.
- Europa verder ontdekken, liefst met een tent maar miss tegen die tijd met een gezin en dus met wat meer comfort
- Vrijwilligerswerk doen, iets waarbij ik kan helpen om kinderen die in armoede opgroeien te helpen
- Een echte koksopleiding doen en bij mijn favo restaurant een dag of 2 dagen per week meedraaien om ervan te leren
En wellicht zien die ideeën er straks anders uit. Maar ik denk niet dat ik per se 40 uur betaald werk moet doen om me niet te vervelen.