Budget- en besparingstopic

jaaa maar dit moet je ook wel in de buurt hebben
ik woon nu aan een straat waar ik groente en kruiden kan kopen bij de turk, maar met een verhuizing naar het platteland in het noorden op de planning is mijn boodschappenbudget nu al aan het janken. bij mijn vriend zit alleen de grote gele supermarkt en ben zo veel meer geld kwijt daar :confused:

1 like

Jaja I know moet je privileged in wezen. Twijfelde al over een disclaimer. Lesson learned.

33 likes

Ja volgens mij betaal je 2,80 voor de vaatwastabletten vd Lidl en daar zitten dan 40 en soms 44 stuks in.
Volgens mij heeft de AH ook eigen merk vaatwastabletten die even duur zijn.
Zelfs met een 1+1 aanbieding op A merken, zijn de lidl vaatwastabletten toch iets goedkoper.

Voor (poeder)wasmiddel ga ik meestal naar de lidl ivm prijs/kwaliteit.

3 likes

De waspoeder van Lidl komt ook heel goed uit de tests van de consumentenbond! Ik weet niet of het de goedkoopste is, maar wel goedkoper dan A-merk en mijn was wordt er schoon van en ruikt prima daarna. Ook de was van onze dochters wordt er goed schoon van (doe modder of ontlasting wel eerst voorbehandelen).

4 likes

White privilege, beauty privilege, Turkse supermarkt privilege. In die volgorde.

3 likes

Dank voor de Vinted tip! Zojuist 6 sensationail lakjes gekocht voor 17,50! (Lamp had ik al)

1 like

Ahh tof!!

Over vinted hè: ik heb wel eens gedacht dat als je een beetje oog voor mode/merken/kwaliteit hebt, dat je vinted best kan gebruiken om marktplaats of kringloop vondsten op door te verkopen. En de meeste verkopers daar kunnen ook nog wel wat leren als het gaat om een product aantrekkelijk op de foto zetten. Dus als je er dan ook nog mooie foto’s van weer te maken kan dat denk ik best een lucratieve handel zijn. Heb er zelf alleen geen zin in dat nog te doen naast een fulltime baan, haha (plus geen verstand van mode trouwens).

Over foto’s op Vinted trouwens: ik neem ook schoenen mee in mijn overzicht (al zou ik die denk ik niet snel 2e hands kopen ivm dat ze naar je voet gaan staan) en kom soms aan-foto’s van sandaaltjes tegen met niet bepaald verzorgde voeten…:nauseated_face:

1 like

Korianderpesto is ook lekker met cashewnoten!! Ik wil dit nu met Turks brood.

1 like

Maar zou je daar nou echt trots op zijn? Gewiekst is het wel, maar is het niet een mooiere gedachte dat iemand iets moois kan kopen in een kringloopwinkel die dat nooit op een andere manier had kunnen bemachtigen?

24 likes

Ja hoor, uiteindelijk steek jij er gewoon de tijd en kennis in om mooie spullen te kopen die te goedkoop worden verkocht/weg gedaan. Dan is die tijd die jij erin steekt toegevoegde waarde en wordt het in mijn ogen ondernemerschap. Volgens mij zijn er veel onethischer manieren om je geld te verdienen.

Edit: het is ook niet anders dan wat allerlei 2e hands “vintage” winkeltjes doen trouwens.

1 like

Is toch gewoon handel en hoe het werkt? Ik vind het juist mooi en slim als mensen kansen zien voor side hustles. Mensen worden toch niet verplicht het bij jou op vinted te kopen maar kunnen ook gewoon zelf in de kringloopwinkel hele rekken doorspitten voor een goedkope parel?

Het is hier soms echt een bijzonder sfeertje waarin geld verdienen heeeel vies is blijkbaar. En ja ik heb genoeg mensen in mijn directe omgeving die geen 52% belasting betalen dus ik heb geen elitaire bubbel.

14 likes

Weet niet hoe jij je marktplaatsverkopen doet, maar neem aan dat jij ook gewoon een redelijke prijs wil voor wat je verkoopt? Het is een handelsplatform, geen liefdadigheidsinstelling.

2 likes

Ik ken dus iemand die dit doet en ja, inderdaad lucratieve handel. Nog niet heel lang opgestart maar behaalt zeker winst ermee. Zag er ook makkelijke handel in. Vind het heel slim van hem. En ja, misschien is het een mooie gedachte dat je er iemand anders blij mee kan maken, maar waarom zou je er zelf geen geld mee mogen verdienen als je dit doorhebt? (Disclaimer, hij kan het geld ook wel oprecht echt goed gebruiken, blij voor hem dat hij hier nu mee bezig is en op zo’n manier wat bij kan verdienen)

3 likes

Nee joh. Prijs is niet hetzelfde als waarde.

4 likes

Ja, of dat je iets gratis weggeeft en het dan later terug ziet op zo’n stomme doorverkoop site

14 likes

Nog erger als een vriendin/kennis dat doet met iets dat je gegeven hebt want er was paniek omdat iets kapot is. Vraag dan op zijn minst even: zou je het terugwillen want ik heb het niet meer nodig. Maar twee weken later het voor best een leuk bedrag zelf verkopen :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

2 likes

Afgezien van dat ik doorverkopen puur om er zelf winst te maken een kutactie vind. Is het toch niet zo dat er hier alleen tips gegeven kunnen worden waar iedereen wat mee kan/ aan heeft?

1 like

Ik vind dit een beetje een lastig punt, want dan zou je nooit kunnen handelen. Ik ken iemand die zelf huizen leeg haalt van overleden mensen, uiteraard nabestaanden die hem hier voor opbellen. Nabestaanden zijn al vaak blij dat alles weg is en diegene heeft ook wel eens pareltjes die uiteindelijk op Zweedse veilingen komen. Ik ben gewoon benieuwd, heb er zelf nog niet echt een mening over gevormd.

Wat een zwakke reactie. Dit heeft niks met bitchen, de grond inboren of zuur doen te maken, het is gewoon inhoudelijke kritiek. Deal with it.

6 likes

Couscous met geroosterde groenten! Ik stoom de couscous altijd in groentebouillon en dan bak ik in een pan knoflook, ui, en courgette op, dat meng je met de gestoomde couscous en doperwten en maak je op smaak met kruidend die je in huis hebt. Bij mij is dat meestal iets van vadouvan/korianderpoeder/gemberpoeder/piment. Verder rooster ik kleine trostomaatjes in de oven met olijfolie/peper/zout. De daar serveer ik dan een yoghurtdip bij die ik op smaak maak met wat frisse kruiden zoals sumak, dragon of limoenzest en peper en zout.

Voor de kruiden is het maar net wat je lekker vind, ik heb een heel kruidenkastje vol, dus voor mij is het low budget omdat ik alles al in huis heb. Mocht je dat soort kruiden niet hebben kun je ze eventueel goedkoop scoren bij de Turkse supermarkt, of gewoon kijken wat je zelf in huis hebt.

Andere recepten die ik graag maak en niet zo veel kosten

• Shakshuka
  • Burrito’s uit de oven
  • Stamppot (Vanavond eet ik spinaziestamppot met geroosterd amandelschaafsel)
  • Lasagne
  • Allerlei soorten pasta
  • Tomatenrisotto
  • Pad Thai
  • Ramen
8 likes