Ik snap echt niet waarom het niet netjes is om voor een lage prijs iets in te kopen en daarna weer duurder door te verkopen. Dat is bijvoorbeeld het bestaansrecht van een occassiondealer, die voegt ook echt niet altijd waarde toe door bijv. gebreken te fixen maar verkoopt de auto direct met winst door. Mensen zijn blijkbaar bereid iets extra’s te betalen zodat iemand anders het voorwerk doet en de pareltjes zoekt.
Vinted of marktplaats vind ik in die zin ook anders dan een kringloopwinkel omdat je bij een kringloopwinkel nog kunt zeggen dat de doelgroep mensen met een laag inkomen is en dat door commercieel koopjesjagen de pareltjes van de kringloop buiten hun bereik komen.
@Ovenschaal ik heb zelf kort nagedacht om die forumbadjes via Alibaba te bestellen en vervolgens op bol te zetten. Op alibaba koop je de badjes voor €25 per stuk, en inmiddels gaan ze in Nederland voor €80 per stuk. Maar then again heb ik de hosselaarsmentaliteit niet en heb ik geen zin om 25 badjes op zolder te hebben staan en verpakkingsmateriaal te moeten zoeken etc. Ik blijf voor altijd een loonslaaf met deze houding denk ik