Sowieso dat dingen mogen en kunnen betekent niet dat iemand het ethisch verantwoord vindt. Ook kan je daarin van mening verschillen dus dat lijkt me prima, maar zoals het mensen vrij staat om zo’n handeltje te beginnen, staat het mensen ook vrij om er iets van te vinden
Ik vind dit soort gesprekken overigens wel fijn want het helpt bij vormen van eigen mening en geeft inzicht. Bijvoorbeeld van die Lidl boxen van too good to go dacht ik eerst oh chill, maar door gesprek met iemand dacht ik ja ik heb dit echt niet nodig, heb genoeg geld voor boodschappen dus gun het liever iemand anders.
Ik ben overigens nu ook blij met vintage insta verkopers waar je thuis nog dingen kan uitzoeken. Maar ik vind daar ook verschillen inzitten. Een meisje die prachtige blouses verkoopt voor 20-30 euro vind ik super want promoot vintage, ook voor kleine portemonnee + ze verdient hier ook gewoon haar geld mee. Maar er zitten ook echt shops bij die voor veel meer dezelfde soort dingen verkopen en dat voelt voor mij minder goed.