Budget- en besparingstopic

Heb dat ook meegemaakt bij kpn. Had mijn mobiel abonnement afgesloten via een derde partij en toen dit abonnement bijna verliep belde zowel de derde partij als kpn me. Ik zei tegen kpn dat ik het abonnement goedkoper via de derde af kon sluiten dus vroeg of ik korting kon krijgen via hun. Kpn zei “oh tja, we kunnen geen korting geven”.

1 like

Hahah nee over korting onderhandelen lukt mij ook niet bij KPN hoor! Zij hadden bij ons echt veel fouten gemaakt en we hadden 4 weken na internet bestellen nog steeds geen zicht op een oplossing. We waren een heuse ‘crisis case’ en alsnóg kon ze me niet de black friday korting geven van 50% op de eerste 6 maanden, want ‘dat stond niet meer in het systeem’. Ik dreigde zelfs met weggaan en toen zei ze: ‘als je denkt dat dat beter is moet je dat doen’

(The joke’s on her, want ik zag op de factuur dat er toch op een of andere manier die 50% korting is gerekend woehoe! Gerechtigheid)

3 likes

Oh meen je! Nou bij Ziggo zijn ze heel makkelijk in ieder geval, ze willen je daar echt als klant behouden is mijn ervaring

De groene oplaadbare van action vind ik fijn, niet duur en in beide maten te krijgen. En click&collect ;).

1 like

Ik zit wel bij de bieb maar kan elke keer wel janken als ik m’n ereader weer met die kutkabel aan de computer moet verbinden, terwijl hij ze via bol in 3 seconden downloadt.

4 likes

Echt hè, ik moet ook iedere keer weer goed nadenken over hoe het ook alweer moet. Dat moet toch handiger kunnen?

Mijn financiële maand is bijna voorbij (ik begin op de 15de) en ik denk dat ik het best netjes heb gedaan qua boodschappen. Mijn budget was 150 euro (want 5 weken en ik doe 30 euro per week) voor mezelf en ben daar maar 20 euro boven gegaan, dus dat vind ik best netjes.
Heb ook heel veel bonusaanbiedingen gescoord, dus ik zou minder kwijt moeten zijn komende tijd. Dit bedrag is wel alleen eten, maar ik hoop uiteindelijk dat het ook inclusief huishoudelijke spullen gaat lukken. Daarnaast in bulk katteneten gekocht, dus daar ben ik over 5 maanden pas weer geld voor kwijt (exclusief kattengrind).

Wist niet zo goed of het nou in dit topic moest, maar dat leek mij het meest logische.

8 likes

Ja, ik ben ook benieuwd! Hou het kattenbudget wel hoger omdat ik over 5 maanden natuurlijk weer eten nodig heb, maar het zou mooi zijn als ik tegen die tijd van dat budget ook de spullen voor 1 kat zijn suikerziekte (insuline, dingen om bloedsuiker te meten en spuiten) kan betalen. Ze hebben hun eigen spaarpotje, maar daar kom ik het liefste zo min mogelijk aan :slightly_smiling_face:

1 like

Ik vind ze bij de Lidl niet duur!

1 like

Oplaadbaar? Kost 1 keer meer geld maar dat haal je er wel uit.

2 likes

Ben sinds dit jaar begonnen met zuiniger leven/budgetteren. Gaat nog niet gelijk soepel, maar de volgende dingen doe ik:

  • 1 keer per week restjes dag, dus iets uit de vriezer of van diezelfde week (koelkast) opmaken.
  • zuiniger met tandpasta, lenzenvloeistof e.d. Heb laatst mn tandpasta tube open geknipt en dan kon nog een week langer er mee doen.
  • verwarming standaard om 21.30 uit. Eerder deden we dat vaak pas als we naar bed gingen, meestal rond 22.30/23.00
  • energieprogrammas vaatwasser en wasmachine op ecostand draaien
  • dit deed ik al: jaarlijks van energieleverancier wisselen en dan kiezen voor iets van €150 korting op je jaarrekening
  • to good to go bestellen

Probeer ook op boodschappen te letten, maar dat vind ik echt wel lastig. AH is de dichtsbijzijnde, doe ik altijd mn boodschappen maar denk dat ik nu 1 keer per week naar de Aldi of Lidl ga.

6 likes

Action heeft ook wel goedkope batterijen. Ook Duracell als je merk wil (12 pack voor 6 euro). Voor als ze weer open mogen :’)

1 like

Is open! Voor afhaal

1 like

In onze Jumbo heb je nu blijkbaar een bak met allemaal afgeprijsde artikelen liggen. Heel blij mee! De andijvie gaan we vanavond eten en de rest gaat in de vriezer.

8 likes

wat goed! wel interessant hoe onopvallend deze afprijsstickers zijn in vergelijking met andere supermarkten

1 like

De Jumbo heeft zich altijd geprofileerd als de supermarkt die geen aanbiedingen nodig heeft om goedkoop te zijn. (En ook wel om geen klanten te hoeven lokken want de 7 services dingen die ze bieden zijn sterk)

Volgens mij is dat langzaam gaan veranderen toen ze de helft van de C1000 had opgekocht. Maar nog steeds zijn ze erg summier in vergelijking met andere supermarkten. Vind dit type stickers dan ook wel bij ze passen. Wel erg onopvallend idd

Oh ja, ik zie het meer als ‘dan zien mensen ze misschien niet en kopen voor het volle pond/uit het reguliere vak’

3 likes

Van de AH naar de Lidl wisselen gaat je ook echt zooooveel geld schelen. Ik was laatst een keer bij de AH en ik was echt een beetje in shock van hoeveel dat kostte.

1 like

En ook gewoon flink afgeprijsd. Vind die 35 % korting bij de Appie altijd zo flut als je dingen verkoopt die tot die dag houdbaar zijn. Een goede bonusaanbieding heeft een scherpere prijs, vind die 35 % dan altijd zo net niet.

4 likes

Superfijn he! Ik pak hier ook vaak dingen uit. O.a. pompoenblokjes liggen er vaak in, vind zelf pompoen heerlijk, en dan 0.50c i.p.v. 2.99 maar ook veel verse soepen, biologisch vlees, vega zaken e.d. Laatstgenoemde doe ik dan direct in diepvries. Onze Lidl heeft dit nu ook in de koeling, kijk ik ook altijd naar. Scheelt zoveel!

2 likes