Ja ik vind dat ook lastig! het is idd er bovenop zitten en goed op je uitgaven letten. Nu ik elke week even ga zitten en mijn uitgaven in een excelbestand zet is het wel beter te doen. Verder is het ook trial and error. Je word er vanzelf steeds handiger in is mijn ervaring, maar het is wel een hele andere benadering van boodschappen doen.
Is halverwege de week verse groente halen niet anders nog een idee? En dan met een weekmenu werken?
Edit: ik zou trouwens ook niet teveel afgaan op wat andere mensen doen. Als je het geld kan missen, dan mag je best een ruimer budget hebben zodat je het ook makkelijker voor jezelf maakt om boodschappen te doen.
Een kennis doet echt voor heel weinig geld boodschappen, petje af. Die zag eens een overzicht van mensen die het nog goedkoper konden en die kennis vond toen ineens dat die er niet zoveel meer van bakte. Het verschil was alleen dat die ander student was en zo leefde en die kennis gewoon werkte. Het leven mag dan lekker meegroeien en je mag dan best meer uitgeven dan een studentenbudget. Eten is ook gewoon lekker natuurlijk 
Ken je dat overzicht van Nibud? Misschien kan je daar nog iets mee. Wat geef ik uit aan voeding? - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting