Wij hebben in september 55m3 verbruikt, grote vrijstaande woning van 30 jaar oud met vloerverwarming beneden. De kinderen gingen iedere dag in bad/douche (want vies doordat het nog een halve bouwput was) en mijn man doet werk waarbij hij vies wordt, dus doucht ook iedere dag. Boven staan alle verwarmingen nog uit, behalve de vloerverwarming in de badkamer. Toen het kouder werd, werd het op onze kamer ineens stikheet en heeft het me een week gekost om erachter te komen dat op zolder blijkbaar alle radiatoren vol open stonden (de vorige bewoners droogde daar hun was)
we koken op inductie trouwens. Ben benieuwd naar de winter, want met name op de kamer van onze jongste is het nu al erg koud. Staat dus ook op de planning om de schuine wand daar beter te isoleren (is paar jaar terug wel op de kamer waar de oudste slaapt gedaan en scheelt echt veel).
Ons verbruik zit trouwens volgens greenchoice boven het gemiddelde voor een vrijstaande woning. Snap er ook niks van, want dat was in onze vorige, goed geisoleerde nieuwbouwwoning ook zo en daar hadden we echt alleen in de winter de verwarming aan. Kookten daar wel op gas en denk dus dat stiekem dat vele douchen ook wel aantikt.
Edit; qua elektra zitten we ook bovengemiddeld, maar we hebben 1 meter voor zowel de bedrijfsloods als het woonhuis, dus vind dat niet gek. Er ligt geen gasleiding naar de loods volgens mij en is daar ook geen verwarming. En we hebben zonnepanelen, die in augustus en september iig meer hebben opgebracht dan er is verbruikt.