Budget- en besparingstopic

Teach me your ways :exploding_head:

1 like

Op zichzelf toch niks om je voor te schamen? Tenzij je veel weggooit of iets dergelijks. Dat merk ik bij mezelf namelijk wel, dat als ik meer boodschappen doe (en dus duurder uit ben) ik ook sneller wat weg moet gooien. Daar voel ik me altijd wel schuldig over.

Edit: Net even in Grip gekeken en ik geef gemiddeld 222 euro per maand uit aan boodschappen. Heb ā€˜m ingesteld op 200, maar heb altijd uitschieters in december en rond m’n verjaardag. Wel ƩƩn persoon dus.

Eet jij jouw opvangdieren dan ofzo :scream::scream:?! Kidding want weet dat je geen dieren eet. Of heb je een moestuin ergens?
Ik ben alleen en ik wil niet eens weten wat ik aan boodschappen spendeer. Zeker 300/400 per maand denk ik :upside_down_face: wat ook volslagen achterlijk is.

Wij betalen volgens mij niks, zij krijgen een deel betaald van de verzekeringen! Wat ik super fijn vind is dat je altijd iemand kunt bellen als er iets is, je hoeft dus niet zelf de dekking uit te zoeken, en wij waren met betere dekking via hun goedkoper uit. En zij regelen alles als er ooit wat is. Dus inboedel, auto, alles via hun.

Je kan je ook nog afvragen hoe nodig die doorlopende reis eigenlijk is. Want acuute hulp krijg je toch wel, maar die wordt ook vaak uit de basiszorgverzekering betaald. En hoe vaak wordt je nou beroofd op vakantie ofzo? Ik vind dat zelf een beetje een (voor mij) onzinverzekering.

Wij betalen ook niks aan onze adviseur voor de normale verzekeringen. Verzekeringen met veel meer uitzoekwerk (zakelijke aov bv) betaal je wel voor hun diensten.

Ik vind het echt fijn, als er iets is bel ik hem eerst op om even te overleggen hoe we het het beste kunnen aanvliegen bij de verzekering.

3 likes

Ik werk bij een verzekeraar dus ik ben sowieso pro, in die zin van: een keer nodig en het heeft zich terugbetaald. Je koffer kan ook kwijtraken bijvoorbeeld. Maar het is ook een hele persoonlijke keuze uiteraard!

1 like

Ja we gooien ook vaak wel weg! En ik ben ook gewoon megaslecht in plannen en dan koop je, zeker als je elke dag boodschappen doet, veel onzin.
Ik heb ook een hele lijst met allemaal avondeten ideeen gemaakt vandaag zodat het plannen hopelijk makkelijker gaat!

1 like

Wij zitten met boodschappen dit jaar gemiddeld op €170 per maand voor mij en mijn vriend samen. Uit eten of bestellen doen we niet zo veel. Het komt niet maandelijks voor, maar als je een keer uit eten gaat, heb je natuurlijk wel gelijk een uitschieter. Laat dat gemiddeld nog eens €30 per maand zijn, maar dat is een gok.

Wij halen wel veel tgtg (brood, magic en groente & fruit box van de Lidl), af en toe wat via scoupy en letten op aanbiedingen.

Ja per maand! Voelt voor mij vooral veel omdat ik in m’n eentje altijd op 200,- mikte en daar meestal wel iets boven zat, maar dacht dat we met z’n tweeĆ«n minder kwijt waren of zo? Maar is eigenlijk ook geen logische gedachte want over het algemeen kun je in je eentje net zo goed grote verpakkingen kopen of grotere porties maken en dan invriezen.

Ik heb inderdaad ook bepaalde gewoontjes/principes waar ik aan vast wil houden bij het kopen van boodschappen (en wat dus financieel kan, ook een privilege natuurlijk) en daarom ga ik daarop niet bezuinigen. Maar scherp blijven op aanbiedingen/slim inkopen/koelkast goed leegmaken is nooit verkeerd natuurlijk.

3 likes

Wij geven voor 2 personen rond de 250 euro per maand uit aan boodschappen.
Ik reken dan verzorgingsproducten en eten voor de huisdieren niet mee.

Ik geef tussen de 150 en 250 euro (De laatste tijd) uit aan eten per maand. Ik ben alleen. Hier zitten wel spullen voor het huis bij, maar geen kattenvoer of zo. Hier zitten trouwens wel dubbele koopzegels bij.

Ik kom sinds een paar maanden echt te vaak in de kroeg. Kwam er nooit, leerde toen nieuwe mensen kennen en nu geef ik er gemiddeld 100 euro per maand uit :sweat_smile: Oeps, haha.

1 like

Wat zijn jullie kwijt aan verzamelde verzekeringen per maand (dus geen zorgverzekering)? Ik zag net weer 85€ afgeschreven worden voor alle inboedel/brand/etc. en dan nog 24€ levensverzekering per maand. Vind dat wel veel…

3 likes

Wij hebben opstal en aansprakelijkheid: €22,50 per maand / 2 personen

Autoverzekering: €37 per maand (in december ga ik deze en zorgverzekering uitzoeken en wat goedkopers afsluiten)

Fietsverzekering: heb ik ooit voor 5 jaar ineens betaald. Ik geloof dat dat per saldo op net iets minder dan €10 per maand uitkomt.

€68,50 voor 1 auto, opstal, inboedel, aansprakelijkheid en reisverzekering incl annulering voor 2 personen.

73,30 voor auto (allrisk), inboedel, aansprakelijkheid, rechtsbijstand en doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Heb ook nog een overlijdensrisicoverzekering van 4,89 per maand. Die zou ik op kunnen zeggen want ik huur nu, maar ik gun pap en mam wel een ton als ik zou overlijden.

Edit: en dat eerste is wel incl. personeelskorting. Heb een dure verzekeraar maar ook geen gezeik als ik schade heb. Is me wel wat waard.

56 autoverzekering en 12 voor inboedel en aansprakelijkheid samen

1 like

Geen elektrische fiets, wel een dure houten fiets met goede materialen aan banden en zadel. Dat is allemaal nogal diefstalgevoelig en ik vermoedde ook nog wel vandalisme gevoelig. Ik had al slotjes voor de wielen en het zadel geĆÆnstalleerd en een los tweede slot genomen, maar omdat ik midden in een stad woonde met een semi open fietsenstalling waar de hele tijd fietsen en brommers uit gestolen werden, heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen. Ik dacht dat de verzekering zo’n €500 was.

Nooit nodig gehad trouwens en inmiddels ben ik verhuisd naar een plek met eigen afgesloten stalling. Volgens mij is de resterende looptijd nu nog iets van 1 jaar.

3 likes

53 euro autoverzekering all risk incl inzittenden verzekering (8 schade vrije jaren helpen wel mee in de prijs).
11 euro voor inboedel (all risk) en aansprakelijkheidsverzekering.

Ik wil nog een keer gaan kijken naar rechtsbijstand en een overlijdensverzekering.

Ik herken me heel goed in jouw verhaal. Vlees bij de slager tikt goed aan en afhalen/bezorgen zijn al helemaal de boosdoeners. Ook al probeer ik wat zuiniger te zijn (zoveel mogelijk producten in de aanbieding halen): mijn vriend is precies het tegenovergestelde. Hij kijkt amper naar de prijzen en koopt wat hij lekker, kwalitatief en gemakkelijk vind. Met weekmenu’s wilt ie niet werken omdat hij wilt eten waar hij op dat moment zin in heeft :sweat_smile: Ik vind het maar zonde van het geld, maar het is zijn geld en hij zou het ook zelf moeten weten…

Zo kwam hij vandaag thuis met ā€˜Kanjers’: eieren, maar dan een maatje groter. Hij eet zelf geen eieren, maar heeft het gekocht voor mij terwijl ik eieren met een witte schaal al helemaal prima vind. Die Kanjers zijn ruim 40 cent per stuk terwijl de witte eieren nog geen 17 cent per stuk zijn :roll_eyes:

3 likes