Budgetrecepten

Als je geen zin hebt om taart te bakken of veel geld uit te geven aan taart heb ik nog wel een lekker recept.

  • Eierwafels (vorm Brusselse wafel, rechthoek en plat)
  • Pot vlaaifruit of taart vulling kersen
  • Slagroom

Verdeel de vulling over de wafels en doe er een toef slagroom op. Serveer direct

5 likes

Ik heb die eierwafels wel eens in de oven gedaan voor een minuut of 5 worden ze krokant van en warm

2 likes

Of het echt heel veel goedkoper is bij grote hoeveelheden weet ik niet, maar voor een kleine portie sowieso. En makkelijk is deze satƩsaus ook en ik denk dat je alle ingrediƫnten wel standaard in de kast hebt. Is van Karin Luiten.

  • 5 el pindakaas (en dan geen calve, dat is echt vies maar 100% pindakaas)
  • 125 ml water
  • 2 el ketjap Manis
  • 1-2 tl sambal

Alles bij elkaar doen, goed door roeren dat alles mengt. Dan al roerend aan de kook brengen en nog 1 minuut door koken.

Is trouwens voor ongeveer 4 personen. Dit recept is ook makkelijk te halveren.

2 likes

Dit topic maar weer eens een keer uppen

Deze eten we regelmatig, zooo lekker (en simpel dus :laughing:). Ik doe wel altijd maar wat qua verhoudingen.

12 likes

Pan granola, kan zo duur als je zelf wilt. Het is niet heel moeilijk, maar wel wat oefenen denk ik voor een goede techniek om het beste resultaat te krijgen. Ik vind sommige stukjes nu nog wat muf smaken, maar de looks zijn goed!

1 like

Ik weet dat ze hier een paar keer voorbij is gekomen, maar June heeft een meal prep edititie.

Wel iets realistischer (als in: ze bewaart en herbruikt niet alles) deze keer.

5 likes

Wat zijn jullie favoriete recepten om een grote portie van te koken en de rest in te vriezen? Ik maak zelf vaak fried rice, curry en bolognese saus maar ik zoek naar een beetje afwisseling omdat ik dit nu meerdere keren per maand eet.

Ik heb trouwens geen magnetron dus ik moet het of in de pan of in de oven op kunnen warmen.

2 likes

Chili con (of sin) carne. Niet duur en je kan een hele grote pan in een keer maken.

3 likes

Oehh enchiladas vind ik een goed idee! Heb er nooit aan gedacht dat je die in kan vriezen en daarom maak ik ze nooit ( eet meestal alleen). Heb je er toevallig een recept van?

1 like

Hoe doe je dat dan? Vries je de inhoud in en maak je de enchiladas pas als je dit uit de vriezer haalt, of vries je dit gerold en al in?

En heeft iemand een lekker vega enchiladas recept?

2 likes

Lasagne!
En stamppotten, maar dan moeten we even een paar weekjes verder zijn, haha.
Eigenlijk zijn alle eenpansgerechten wel goed te doen. Je zei al currys, maar bijvoorbeeld saag paneer is ook geweldig. Of (vega) butterchicken.

2 likes

Zijn dat die dingen van Ikea, waar een houten en een plastic deksel op kan?

1 like

Warm je de stamppot op in de magnetron of niet? Was even vergeten te zeggen dat ik die niet heb :sweat_smile:

3 likes

Ja, maar met de tip van @Totoro hierboven kan dat ook in de oven met een alufolie erover. Of in de pan. In dat geval zou ik het er 's ochtends wel even uithalen om te ontdooien, maar de aardappelpuree wordt lekker knapperig van opbakken en in de oven.
(ik heb voor gemak een magnetron, maar ik zou prima zonder kunnen als dat zo was.)

2 likes

Dit recept is lekker: Wat staat er deze week op het menu?ļ½œMarley Spoon

Geen ervaring met invriezen overigens, maar dat ga ik proberen!

2 likes

Dat is helaas niet superspectaculair maar wel heel lekker:

Of met kastanjechampignons en room. :yum:

3 likes

Oh wauw super goede tip! Ze kan idd geweldig koken, krijg er meteen inspiratie van.
Alleen die vriend van haarā€¦ wat een irritante gast!

1 like

Dit is echt simpel, lekker en goedkoop. Ik ga het deze week met paprika proberen, werkt vast ook goed. Sowieso staan op deze website heel veel budgetrecepten en tips.

6 likes

Dit is lekker, ik doe dit met rode uien! Zo lekker!

2 likes

Wij proberen weer even wat zuiniger aan te doen met de boodschappen en dus ook weer even slim te koken. Ik heb een aantal recepten waar ik vaak op terugval omdat ik veel ingrediƫnten standaard in huis heb of dat ze geschikt zijn voor restverwerking:

  • Tomaten-linzensoep van de Groene meisjes. Ik varieer ook weleens met bijvoorbeeld wortel er doorheen. Evt. met zelfgemaakte naan (yoghurt+zelfrijzend bakmeel+ olie+ kruiden) Linzensoep met kokosmelk | De Groene Meisjes
  • Fried rice. Geen specifiek recept maar improvisatie. Rijst, ui, knoflook, ei, sesamolie, sojasaus heb ik eigenlijk standaard in huis. Ik gooi er dan meestal doorheen wat ik ook nog in de koelkast heb liggen, bijv. wortel, doperwtjes, prei, bosui, paksoi, boontjes etc.
  • The stew The Stew van Alison Roman (goudgele kikkererwtencurry) - Culy.nl. Hiervoor hoef ik vaak alleen snijbiet, boerenkool of spinazie, gember en verse munt (kan je ook weglaten) te kopen.
  • Tiktok feta pasta BAKED FETA PASTA - ORIGINAL RECIPE ā€“ LiemessƤ Meestal koop ik alleen feta, cherrytomaatjes en een rode peper hiervoor. Je kan evt. ook de rode peper weglaten en alleen chillivlokken doen. Ik zou wel aanraden om echt feta te kopen en geen witte kaas.
  • Verder vind ik AVG vaak ook best wel goedkoop. Zeker als je goed op aanbiedingen met vega vleesvervangers let en groente in de aanbieding koopt.
10 likes