Dit is volgens mij echt een gevalletje je kan het ook nooit goed doen haha.
Ja nou ja, ik zou ze ook geen bloemetje sturen aangezien de schade door hen is veroorzaakt, maar ik zou ze wel bedanken voor het oplossen ervan. Maar inderdaad, hier niet ![]()
stop eens met redelijk zijn ![]()
Omdat ik suggereer ben ik een leuke buur?
Ja, ik vind dit huisvredebreuk noemen vrij extreem en lijkt me de relatie met je buren ook niet echt ten goede komen.
Ik geef het alleen aan vanwege het feit dat er gereageerd wordt dat het alleen een tuin.
Het is eigen terrein, dus wat mij betreft niet netjes. Zeg niet meteen dat er dan actie op moet komen op die manier. Dat schrijf ik nergens.
Ik begrijp jou wel. Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand zonder het te laten weten mijn tuin inklimt. Netjes dat ze het hebben gefixt (niet meer dan terecht ook overigens), maar een klein appje met ‘vind je het goed dat…’ had makkelijk gekund. Die schutting staat er met een reden, hij heeft natuurlijk geen kwaad in de zin gehad maar ik vind het wel wat apart want het is gewoon jouw tuin en jouw huis waar hij nu over bepaald. Misschien had je nog wel input willen geven over de reparatie?
Oh dit is zo vervelend! Ik heb dit ook wel eens gehad met buren in een heel gehorig appartementsgebouw. Ik voelde me dan ook altijd heel opgelaten als ik op de bank een boek zat te lezen terwijl in de ruimte direct naast me de buurvrouw haar longen uit het lijf schreeuwde en de halve keuken leek af te breken.
Vervelend ook dat je buurvrouw weet dat je alles hoort maar op het moment van de ruzies daar totaal niet meer aan denkt.
Ik moet er bij dit soort verhalen altijd weer aan denken dat mijn buren ook regelmatig slaande ruzie hadden, maar dat ze het daarna vaak toch ook wel weer goedmaakten op hetzelfde volume. Beide is/was erg ongemakkelijk als je dan de volgende ochtend elkaar tegenkomt in het trappenhuis, haha.
(heb ook wel eens gedacht dat zij minstens een acute blindedarmontsteking had, zo lag ze te gillen en ik bijna aan wilde bellen om te vragen of het goed ging en toen hoorde ik hem er bovenuit grommen)
Vreselijk, dat ruzie en goedmaken op hetzelfde volume heb ik ook gehad met mijn buren. Vind het zo ongemakkelijk dat je precies weet wat er zich in hun relatie afspeelt, waarom hij niet te vertrouwen zou zijn en weet ik het allemaal, zo intiem. En als je ze dan weer ziet bekijk je ze toch even anders haha
Mijn bovenburen vonden het een goed idee vannochtend om 6 uur eerst een luide workout te doen en toen piano te spelen ![]()
![]()
![]()
Visite van de buren parkeerden voor onze uitrit omdat er geen parkeerplek was. Ze hebben niet aangebeld om te vragen of het ok was, ondanks dat er duidelijk iemand thuis was want er staat een auto.
Ik moet vervolgens weg met de auto, dus moet langs alle buren om te vragen of ze visite hebben die voor onze uitrit staan. Heb gelukkig bij huis 3 raak, maar zijn ze zichtbaar geïrriteerd dat ik dit aan ze vraag tijdens de EK wedstrijd. De man die open doet (niet een van de bewoners, denk de zoon van de buren) roept naar iemand dat haar auto weeeer in de wegstaat. Dus je bent er eerder op aangesproken en doet het gewoon weer bij een ander? Ook geen sorry, niks. De buurvrouw kwam er naast staan maar zei ook niks.
Ik vind het zo asociaal vooral omdat ik 9 maanden zwanger ben, dus ze blokkeren de vluchtroute. De buurvrouw weet dit ook dus had nog wel gehoopt dat ze even sorry zouden komen zeggen als de visite weg was, maar helaas.
De buren hebben steeds super harde muziek in de achtertuin aan. Ik heb binnen de airco aanstaan, ventilator aan, white noise aan en ik kan nog precies horen welk kut liedje nu aanstaat.
Ik vind het echt zo aso, je bent niet alleen op de wereld??? Trashyyyy
Ik heb advies nodig. In de tuin van mijn buren staat een electrische step die hard piept als de batterij leeg is (en dat is vrijwel dagelijks zo, en duurt uren). Ik heb 0 moeite normaal buurtgeluid, maar die piep is zó kut. Ik heb nu 2x op een rustige manier gevraagd of hij er iets aan kan doen maar een gesprek is niet mogelijk omdat hij meteen in de aanval gaat (ik heb al jaren geluidsoverlast van jullie, maar ik ben niet zo kinderachtig dat ik klaag etc. En als ik zeg dat ik het graag hoor als hij lsst van ons heeft zegt hij dat dat tegen zn principes in gaat oid) en het gepiep gaat door. Wat kan ik nu nog doen? Klagen bij de verhuurder van de woning (vind ik iets te ver gaan?), voor buurtbemiddeling voelt het te vroeg. Ik snap gewoon niet dat we hier niet normaal over in gesprek kunnen.
Kan je buurman het zelf wel horen denk je?
Goede vraag. Het voelt wat overdreven ofzo, alsof dat alleen mag bij echte ruzie. Maarja ik wil dat voorkomen dat het zo ver komt en dat geluid moet gewoon stoppen.
@Philo ja hij hoort het ook, maar hij is (in zijn eigen woorden) niet zo kinderachtig dat hij zich er aan stoort, en hij zegt dat het max een kwartier duurt. Terwijl ik gister om 12u al het gepiep hoorde, en om 19u ben gaan vragen of hij er wat aan kon doen.
Nou ik zit weer in een papieren zak te ademen ik word echt knettergek van de buurman. Ik ben ervoor in therapie geweest en alles om ermee te leren omgaan maar momenteel gaat het lichamelijk heel slecht met mij waardoor ik mijn hele trukendoos open kan gooien maar het lukt gewoon niet. Buurman zelf doet net of ie gek is en dat stoort me nog het meest.
Knuffel, wat klote zeg. Wat doet hij?
Dankje ![]()
Hij heeft een subwoofer
Die staat op de grond en wordt gebruikt bij alles, gamen, muziek, film kijken en op de stomste tijden en echt heel hard, ik zit te trillen op de stoel omdat het dwars door de vloer gaat
We hebben met hem gepraat, meerdere keren, briefjes in de bus, de politie komt er niet voor en de Woningstichting stelde voor dat ik oordoppen in deed
Pff
zeker als het lichamelijk slecht met je gaat kun je dat er gewoon niet bij hebben. En oordoppen helpen niet tegen trillingen helaas. Kun je het wel aan zelf iets te kijken/ luisteren voor iets van afleiding?