Burenergernissen #2

Ja, dat snap ik dus niet. Mijn gras is open, dus dan zuig je ook gewoon zand wat eronder ligt op.

1 like

Zou je een soort afscheiding kunnen plaatsen tussen jullie balkons wat de rook wat tegen kan houden?

3 likes

Een ventilator op je balkon die het weer naar hem toe waait?

39 likes

Is het normaal dat je nu begint met een verbouwing van je woning, dus harde knallen ik denk binnenmuren slopen of iets?

Ik word helemaal gek met een klein kind wat probeert te slapen

3 likes

Wij maakten ook nog wel eens veel herrie in de avond. Bij ons in het gebouw stond in het reglement dat het na 22.00 uur stil moest zijn met verbouwingen.

4 likes

Als je gewoon moet werken en in je vrije tijd moet verbouwen, ja. Tot 22:00u mag je gewoon je gang gaan.

2 likes

Ik zie bij onze gemeente 19 uur staan voor bouwwerkzaamheden

2 likes

Oh, ik vond dit toen ik googlede:

Tot hoe laat mag je lawaai maken? Wettelijke regels over tot hoe laat je wel of niet lawaai mag maken, zijn er niet. Wel is algemeen aanvaard dat het tussen tien uur ´s avonds en zeven uur ´s ochtends stil moet zijn. Dit om de nachtrust van je buurtbewoners te respecteren.

Ik vind 19:00u ook wel echt vroeg, dan zou je als je een fulltime baan met standaard werktijden hebt dus alleen in het weekend kunnen klussen?

13 likes

Ik denk dat er een verschil zit in verbouwen(bouwwerkzaamheden) en klussen als boren schilderij ophangen etc qua geluiden?

Het jammere is dat er altijd wel voor iemand overlast is: overdag voor thuiswerkers, savonds voor kinderen die willen slapen. In het weekend weer mensen die willen uitslapen etc. Maar ik zou het zelf wel netjes vinden van buren om het een beetje aan te kondigen. Dat je weet dat de komende week even veel overlast gaat zijn

26 likes

Dat is het bouwbesluit, voor bouwbedrijven. Ik weet niet of particulieren hier ook onder vallen, denk dat die regels per gemeente en een evt VvE verschillen.

2 likes

Ja precies dit. Verbouwingsgeluid geeft gewoon altijd wel voor iemand overlast. Vervelend als je kind niet kan slapen natuurlijk, maar ik vind dit geen onredelijk tijdstip. Ik heb het idee dat de norm inderdaad is dat het tussen 22 uur en 7 uur rustig moet zijn. Ik zou dus pas als het na 22 uur doorgaat er wat van zeggen.

3 likes

Een heads up was idd wel prettig geweest. Ik weet uit een gesprek van paar maanden geleden dat het een grote verbouwing van zowat heel de woning betreft, dus snap niet waarom er geen bericht rond gegaan is

1 like

Wtf, onze buurman is over de schutting geklommen om iets te fiksen na hun aanbouw wat schade heeft veroorzaakt bij ons.
Terwijl wij niet thuis zijn (vakantie) en pas erna ff app dat ze dat gedaan hebben.
Ik vind dat heel bijzonder.

3 likes

Zal wel gedacht hebben ze zijn er nu niet kan ik dat mooi ff doen

6 likes

Ik vind dit eigenlijk niet zo gek? Of lees ik het verkeerd? Ik begrijp dat zij bezig zijn met een aanbouw terwijl jullie op vakantie zijn. Dat heeft schade bij jullie veroorzaakt en dat heeft hij hersteld, waarvoor hij over de schutting heen heeft moeten klimmen. Lijkt mij toch alleen maar fijn dat het alweer opgelost is voor jullie terug zijn?

61 likes

De schade was al even bekend en had geen haast.
Ik vind het kwalijker dat wij na het feit pas op de hoogte zijn gesteld.
Ze hadden makkelijk ff kunnen appen van joh we hebben nu de tijd en kunnen het maken.
En om dan over een schutting te gaan klimmen vind ik belachelijk want zoveel haast had het niet.
Het was trouwens schade bij ons wat er veroorzaakt was en niet bij henzelf.

Waarom boeit het je zo dat ze in je tuin zijn geweest? Je doet alsof ze hebben ingebroken in je huis. Het is je tuin maar en ze hebben schade bij jou gefixt, ik zou ze bedanken.

35 likes

Huisvrede breuk??

2 likes

Jij bent vast een leuke buur.

Het is niet alsof ze daar de elektrische fiets uit de schuur aan het jatten zijn, ze zijn iets aan het maken notabene. Meteen op je achterste poten je buren betichten van een misdrijf lijkt me nogal overtrokken.

6 likes