Burenergernissen #2

Oh wat vreselijk dat het bij jou zo regelmatig is! Dit is voor het eerst bij de buren hier naast dus ik schrok er wel ff van. Een tijd terug had mijn bovenbuurman ook ineens zo een schreeuw aanval.

4 likes

Ja daar schrik je echt van! Je hoort je toch veilig te voelen in je huis en dan gaat iemand zo gillen…brr

Uiteindelijk ‘s middags nog een keer gebeld. Het lastige is dat het altijd een tijdje duurt voordat ze komen en ze zijn heel wisselend met het volume. Ze krijgen het meestal voor elkaar dat het volume net 5 minuten op zacht staat als de politie arriveert terwijl het gerust 10 minuten later weer keihard aanstaat.

————————————————————

Ik heb wel nog alle andere buren gesproken en iedereen heeft er last van gehad en er zijn meer mailtjes gestuurd naar de verhuurder. Verhuurder heeft ze erop aangesproken en ze zeggen zich te zullen beteren maar ondertussen weet ik ook wel hoe goed ze zijn in excuses en liegen. Tegelijkertijd ben ik dan ook weer zo’n sukkel die denkt misschien is het dit keer anders. Het ergste vond ik dat ze blijkbaar over ons hebben geklaagd omdat mijn vriend volgens hun agressief was (hij heeft ze een keer op een wat geïrriteerde toon aangesproken na veel normale gesprekken die niet doordrongen) heb daar echt om zitten janken. Hij is de meest zachtaardige persoon die ik ken en ik woon godverdomme met buren die mensen uitnodigen die met messen zwaaien en spullen kapot smijten uit woede.

Ik heb echt een petty ergernis maar als mijn buren en ik tegelijk douchen dan valt de waterdruk van de douche weg en dan krijg je zo’n slap straaltje. Onze badkamers grenzen aan elkaar en je hoort dus ook heel duidelijk als de douche bij de ander aanstaat. Ik wacht dan altijd ff 5 minuten tot zij klaar zijn maar het lijkt wel alsof zij altijd op hetzelfde moment willen douchen??

Ik was net mijn haar aan het wassen, het is 6 uur ‘s avonds echt een random tijd. En ja hoor, zij gaan ook douchen en ik moet mijn shampoo uitspoelen met zo’n pis straaltje :unamused:

Zij mogen natuurlijk douchen wanneer ze willen dus het is geen gegronde ergernis dat snap ik maar wel zo frustrerend elke keer!!

11 likes

Ik zou het gewoon even zeggen, misschien weten ze het niet en kunnen ze er rekening mee proberen te houden. Tuurlijk lukt dat niet altijd, maar ze hebben vast wel af en toe tijd om even te wachten als ze jouw douche horen.

1 like

Dit heb ik ook, mijn douche wordt dan koud :+1: Ze douchen ook altijd absurd lang, wel meer dan een half uur. Valt niet op te wachten als je haast hebt. Maar ik vind het ook stom om dat tegen ze te zeggen haha

Oh wat irritant! Hier wordt het wel minder heet maar niet koud gelukkig. En ze douchen juist kort maar ik ook, daarom denk ik altijd kan je niet even 5 minuten wachten :sweat_smile:

Maar ik vind het ook stom om er iets over te zeggen en ga ik ook niet doen. Het probleem ligt aan het gebouw/huurbaas niet aan mijn buren.

Misschien kunnen jullie beide bij de huurbaas klagen?

3 likes

Ze zijn hier in de buurt al weken aan het verbouwen en word daar in de ochtend wakker van (een bedrijf, geen buren). Maar nu begonnen die vandaag wat later met herrie maken, gaan m’n bovenburen om 7:00 in de ochtend stofzuigen? Ik schrok wakker en kon het geluid eerst niet plaatsen. Dacht dat er iemand aan het inbreken was ofzo. Je hoort het zo goed. Logisch dat mensen stofzuigen, maar hardhandig om 7:00 in de ochtend??

1 like

Ik heb wederom een update over mijn buurvrouw en de camera. Er is hier nogal een tamtam en weet zeker dat ik wel iets had gehoord als de woningbouw contact met haar had opgenomen. Dus ik heb een mail gestuurd of ze de buurvrouw al had gesproken (afspraak was ‘ik bel uw buurvrouw morgen even’). Werd ik daarna gebeld door een andere vrouw die ik al eens had gezien en toen ook al had aangesproken (met de wijkbeheerder die al 4 jaar niets doet). Nee er was niet gebeld, de wijkbeheerder was langsgegaan maarja ze deed niet open. Dus hij gaat binnenkort nog eens langs. En als ze dan niet opendoet krijgt ze een kaartje in de bus of ze de woningbouw wil bellen. Ik denk dat ik nog erg veel geduld moet gaan hebben tot er iets gaat gebeuren.

Ja herkenbaar… duurt bij ons helaas ook erg lang. Heel irritant want je word zo toch bijna dagelijks ongewenst gefilmd.

Heb je hier al eens gekeken?

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/foto-en-film/cameras-bij-huis-en-bij-de-buren#ik-heb-een-klacht-over-de-camera-van-mijn-buren-wat-kan-ik-doen-8036

2 likes

De buren van twee huizen verder hebben een nieuwe hond.
Ze hebben haar denk nu een maand of 4.
In het begin hoorde we vooral geroep naar DIVA, zo heet dat beest. De hele dag door was het DIVA NIET DOEN, DIVA DAT MAG NIET.
Nu sinds een tijdje is het wat stiller want ja het is kouder.
Nu horen we dus eerder Diva de halve ochtend blaffen omdat er niemand thuis is.

1 like

Ik citeer mezelf even van maand geleden:
Komt er net een kerel langs die zichzelf een soort opzichter van het hele complex vindt. Wijst hij naar wat spinnenrag en stofjes die zich hebben verzameld voor onze deur/raam en zegt: ik neem aan dat jullie dit zelf moeten schoonmaken? Ik: ja. Hij: ja als je dit jaren verzamelt wordt het wel een probleem he. Ik: jij houdt alles wel goed in de gaten he. Echt bemoei je met je eigen voordeur (deze pipo woont ook nog eens 4 verdiepingen van ons verwijderd, stop).

APPT hij me net “of ik bij gelegenheid de voorkant van het appartement wil schoonmaken, dus: ramen, kozijnen, en witte planken”

Mijn vriend zegt negeer hem gewoon, heb echt zin om enkel dit te antwoorden:

28 likes

Blokkeren die hap

7 likes

Hahahaha wat? Ik zou antwoorden ‘geen gelegenheid’.

11 likes

De lift hier meurt dus echt vaak omdat mensen zo nodig moeten roken of blowen in de lift, zo goor :weary: maar nu is het nog erger, het ruikt naar pis in de lift en ik sprak vandaag iemand die hier ook woont die zei dat ze dacht dat het van 1 van de buren komt en niet van een hond of zo

Ik ga over een halfuurtje denk ik aanbellen bij de buren ivm geluidsoverlast maar ik durf eigenlijk niet. Zijn allemaal mannen aan het skreeuwen en dat gebeurt bijna elke week wel een/twee keer.

ken je passiefagressief op insta? echt smullen

8 likes

Ok ik ga nu mn kleren aantrekken. Gatver.

2 likes

En, hoe ging het?